Gå til innhold

Spill med best stemning


Anbefalte innlegg

Nesten pussig at ingen nevner Zack Mc Cracen. Men det er vel noe med alderen å gjøre. Prøvde spillet for ikke så lenge siden og fikk vel heller en latter i stedet for nostalgisk stillhet.

Beklager min stadige innblanding, det dukker bare opp så mange minner :love:

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode game Zak, ja :-), Det spelet hadde definitivt ei spesiell stemning. Og Lost Patrol var òg veldig stemningsfullt, med den typiske "'nam"-musikken som gjekk heile tida. Gode minner. :-)

 

Medan vi er inne på gamle gode Amiga-spel, må eg nemne Hunter. Nokon andre enn meg som hugsar det? Enkel 3D-grafikk, og nesten ingen lyd anna enn måser, og av og til ein jamn monoton motorlyd når du hadde funne eit køyretøy. Det var spesielt spel det, føltast nesten litt surrealistisk.

 

Kay

Lenke til kommentar
Medan vi er inne på gamle gode Amiga-spel, må eg nemne Hunter. Nokon andre enn meg som hugsar det? Enkel 3D-grafikk, og nesten ingen lyd anna enn måser, og av og til ein jamn monoton motorlyd når du hadde funne eit køyretøy. Det var spesielt spel det, føltast nesten litt surrealistisk.

 

Kay

Hunter_s4.pngHunter_s5.png

Hunter var bra ja, og hadde en ganske så "forblåst" stemning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Betrayal%20at%20Krondor7.png

Betrayal at Krondor,

moderne spill kommer aldri i nærheten av den samme stemningen man fikk i BAK. Dessuten var det utrolig "stort" (for sin tid), i den grad at det var utallige måter å vinne på. Dette spillet hadde ALT:)

 

dott1.jpg

Day of the Tentacle,

hvorfor lages ikke slike spill lenger? Sannsynligvis det spillet jeg har ledd mest av opp gjennom historien. Muligens også det beste gameplayet jeg noensinne har vært borti. Grafikken var også topp vare på den tiden:)

 

dune1.JPG

Dune 1,

kanskje best for deg som har lest bøkene/sett filmene, men et utrolig fengende theme.

bare synd man ikke kan spille som Harkonnen

 

dune2_13.jpg

Dune 2,

tror dette må være favoritt-strategispillet mitt. utrolig avansert for sin tid, og kan nok kalles forløperen til alle moderne krigsstrategispill (C&C, Red Alert, Starcraft etc.). Fullstendig forskjellig fra Dune 1, og her kan man spille med Harkonnen sågar som Ordos;) Kjenner jeg får lyst å spille det igjen bare av å skrive om det

 

Jones%20in%20the%20Fast%20Lane6.png

Jones in the Fast Lane,

så enkelt, likevel så underholdenes. Sikkert det barnsligeste spillet i listen min, men du og du så artig:)

 

1080_2_full.jpg

Ports of Call,

shipping-spill som kanskje ikke skaper så mye stemning når du spiller det alene, men uhyggelig mye moro om du spiller det med noen venner:) og vinner..

 

Civ2.jpg

Civilization-serien,

Det spillet jeg har brukt mest timer på, uten tvil. Det beste turn-based spillet noensinne, enkelt og greit. Gameplayet er mer eller mindre det samme i de nyere utgavene også, så spillet har holdt seg meeeget bra.

 

drogi.gif

Transport Tycoon,

kanskje det beste nettverksspillet blant de overnevnte selv om originalutgaven ikke hadde så veldig god støtte for det...

uendelig mye moro i uendelig mange timer.

 

simcity.gif

Sim City 2000,

det kuleste her er uten tvil scenarioene som er til dels veldig krevendes, dessuten kan du lage dine egne scenarioer. også her har du uendelig mange muligheter, og hadde nok vært enda mer underholdenes om du kunne spille i nettverk.

 

4.jpg

Theme Hospital,

en del humoristiske godbiter her om du følger godt med, de forskjellige diagnosene er også hysteriske:)

 

colon1.gif

Colonization,

lignet litt vel mye på Civilization, og er vel kanskje derfor det ikke blir husket i samme grad som Civ, men spillet har stemningsfull musikk og veldig bra gameplay. kanskje litt begrensede muligheter.

 

imperialism.jpg

Imperialism,

ligner veldig mye på mange av de overnevnte spillene, men her er det mer fokus på handel og produksjon. lyd og musikk er i hovedsak med på å skape en veldig imperialistisk stemning her.

 

Det var alt jeg kom på i skrivendes stund.

Håper jeg ikke ødela tråden med alle bildene, så gi beskjed om jeg skal fjerne de, men følte bare et screenshot er med på å gjenskape stemningen og bringe tilbake minner

Endret av sexten
Lenke til kommentar
Betrayal%20at%20Krondor7.png

Betrayal at Krondor,

moderne spill kommer aldri i nærheten av den samme stemningen man fikk i BAK. Dessuten var det utrolig "stort" (for sin tid), i den grad at det var utallige måter å vinne på. Dette spillet hadde ALT:)

Absolutt enig. Et fantastisk spill som man virkelig kunne leve seg inn i. Har brukt et tresifret antall timer på BaK, og det blir nok sikkert en omgang eller to til i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

starwars2-3.jpg

The Curse of Monkey Island:

Genialt - helt perfekt stemning. Cd1 hadde lys og morsom "Carribean"-stemning, mens CD2 hadde en mørkere og dystrere stemning igjen. Antagelig det spillet jeg har spilt igjennom flest ganger - og lik vær gang.

 

3736-1.jpg

Legend of Zelda: The Ocarina of Time:

Foreløpig ingen spill som har slått stemningen og mora med dette spillet. Stort for sin tid, like stort enda. Genialt gameplay som sugde deg fast i skjermen til siste slutt - og så mange geniale vinklinger på alt mulig at jeg husker alt den dag idag. Gleder meg som en liten unge til Twilight Princess. Nintendo kan sakene sine.

 

2.jpg

Super Mario 64:

Min første introduskjon til plattform-spill i 3D på konsoll. Og ikke bare det, det er det mest underholdende plattformspillet jeg har vært borti så langt. Det har kommet bedre alternativer ja - men SM64 var overveldende konge når det kom. og selve stemningen jeg hadde mens jeg runnet det, har ikke blitt slått enda.

 

starcraft.png

Starcraft/Starcraft Broodwar:

Enkelt og greit det beste strategispillet som har kommet ut. Ufattelig mange timer har gått med på dette spillet i LAN med venner (aldri online faktisk) og det er faktisk moro enda å ta frem for å mimre litt. Vet ikke hva som gjør stemningen så bra i dette spillet, men tror det er det sære soundtracket. Helt vilt bra er det.

 

banjo1.jpg

Banjo Kazzoie:

Enda et plattform-spill, og dette er en av de bedre. På mange måter bedre enn SM64, og med like mye stemning og underholdning. En absolutt favoritt.

 

North_and_South-2.png

North & South:

FORFERDELIG fett "strategi"spill til Amiga 500 husker jeg. Min første multiplayeropplevelse som gamer. Delte tastatur med en kompis og spilte til fingra knakk. Kjempefestelige greier, og kanskje det beste spillet til Amiga for min del.

 

q1shot024.jpg

Quake:

Kanskje ikke så mange som er enig med meg her, men jeg syns stemningen i Quake 1 var helt på topp når det kom i sin tid. Når man kom litt ut i spillet, og fikk litt mer "historie" og følelsen av gamle guder og litt sånn - så syns jeg det ble smålig creepy og veldig tøft. Også det første spillet på PC jeg prøvde i multiplayer, via serial kabel. Hehe!

 

dig.jpg

The Dig:

Sykt bra og veldig vanskelig pek-og-klikk spill from outer space. Har helt nydelig stemning, filmmusikk og historie. Manuset er skrevet av Steven Spielberg, og skulle visstnok bli en film. Men det ble et LucasArts-spill isteden. Dritbra.

 

52.jpg

HalfLife:

Hvorfor sier seg selv. Det her tok rett og slett kaka når det kom. Beste FPS som noengang er laget, og ikke overgått siden - ikke engang av HalfLife 2. Best!

 

Takk for meg :cool:

Lenke til kommentar

Silent Hill 3 har bra stemning. Doom 3 også. Og AvP.

Og den Halo videoen på 158mb lastet jeg ned i sin tid på en 56k linje. Tok et par timer for å si det mildt. Det endelige spillet er jo kjempe skuff i forhold til hvordan man får inntrykk av at spillet er. Men fortsatt et bra spill. Videoen fra 2003 får det bare til å virke kulere. Men har vel mye med MS' oppkjøp av Bungie å gjøre.

Lenke til kommentar
[sNIP mange klassiske spill]

Takker for den!

 

Ble nesten litt rørt over den gode smaken din! Hadde helt glemt av gode gamle Ports of Call. Var som du sier genialt å spille sammen med flere. Syns forøvrig Dune 2000 var en god del bedre enn Dune 1, men det blir liksom ikke samme "old-time"-sjangeren. Du burde defintivt også hatt med Monkey Island I i den listen! Føltes litt tom uten..

Lenke til kommentar
Ble nesten litt rørt over den gode smaken din! Hadde helt glemt av gode gamle Ports of Call. Var som du sier genialt å spille sammen med flere. Syns forøvrig Dune 2000 var en god del bedre enn Dune 1, men det blir liksom ikke samme "old-time"-sjangeren. Du burde defintivt også hatt med Monkey Island I i den listen! Føltes litt tom uten..

 

Joda, Dune 2000 var et greit spill det, men det kan jo ikke sammenlignes med Dune 1. Må sammenlignes med Dune 2 i så fall. Men jeg foretrekker likevel Dune 2 over Dune 2000:) Det er et eller annet med den firkanta grafikken som er så utrolig sjarmerendes. Jeg har egentlig ikke vært noe stor fan av 2D-spill som blir til 3D-spill i nyere utgaver, og jeg venter med stor skepsis på Civilization 4, som ser helt forferdelig ut utifra skjermbildene.

 

Monkey Island har jeg faktisk aldri spilt, har aldri "kommet borti" det, så derfor kan jeg ikke uttale meg om det:)

 

Mens jeg først er i gang, så kan jeg legge til noen flere spill jeg har kommet på siden sist.

 

 

loom.jpg

Loom,

er det noen som husker Loom? Ikke det nei... Det var et rimelig sært spill (hvem pokker liker et spill der det er om å gjøre å mestre en "lur"?), men med utrolig bra musikk og utfordrenes oppgaver. Mener å huske at dette var et LucasArts spill?

 

Leisure_Suit_Larry_1.1987.gif

Leisure Suit Larry,

at ingen har nevn Larry er jo en skandale, ALLE har vel et forhold til Larry?:) Det jeg husker best fra spillet er egentlig "parental lock control"-delen FØR selve spillet:)

 

ageofempires2.jpg

Age of Empires,

dette blir vel det eneste moderne spillet jeg kommer til å ta med.

et av de beste strategispillene jeg har spilt, og er om mulig ENDA bedre i nettverk.

musikken og lydene er også et kapittel for seg selv. et av få spill jeg håper får flere oppfølgere. well done Microsoft;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...