Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg akkurat hatt en formatering, og lagt inn xp pro, men får ikke de runde hurtigtastene til venstre for tastaturet til å virke, noen som vet råd??

 

Edit: Problem løst :thumbup:

 

Edit2: Er det kommet noen fiks for problemene med trådløst nettverk etter vente/dvalemodus?? Finner ingen nettverk etter jeg har vært i både ventemodus :/

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Laaang tråd dette :p EN kompis vil gjerne stappe litt mer ram i sin 1557; er det sodimm ddr2 eller ddr1 som brukes? på forhånd takk.

 

EDIT: pluss! den støtter 2GB ja?

9278571[/snapback]

 

 

Bumper denne litt. ingen som vet?

9284160[/snapback]

 

Hva med å prøve www.google.no

 

Første treff ga svaret.

 

Available Socket: 2

DIMM Type: SO-DIMM DDR (DDR333/266)

Max. Supported RAM 1024MB

Lenke til kommentar

Edit2: Er det kommet noen fiks for problemene med trådløst nettverk etter vente/dvalemodus?? Finner ingen nettverk etter jeg har vært i både ventemodus :/

9281795[/snapback]

 

Funker fint hos meg.

 

Henta siste wlan driver fra Intel sin side,kjører xp pro SP2

Lenke til kommentar
Hva med å prøve www.google.no

 

Første treff ga svaret.

 

  Available Socket:  2

  DIMM Type:  SO-DIMM DDR (DDR333/266)

  Max. Supported RAM 1024MB

9284211[/snapback]

 

 

Beklager. Jeg prøvde google skjønner du, men det står nemlig 2GB noen steder og 1GB andre. Noen andre som kan bekrefte at det ikke går med 2GB her inne?

 

Har iallefall skjønt at det er DDR1 Sodimm. Takk for det, selv om 'prøv google' er et litt slitent svar da. :)

Lenke til kommentar

Edit2: Er det kommet noen fiks for problemene med trådløst nettverk etter vente/dvalemodus?? Finner ingen nettverk etter jeg har vært i både ventemodus :/

9281795[/snapback]

 

Funker fint hos meg.

 

Henta siste wlan driver fra Intel sin side,kjører xp pro SP2

9284231[/snapback]

 

Ahh, lot windows ta seg av hånteringen av det trådløse nettverket først, men ble i orden nå som intel har overtatt den jobben:-)

Lenke til kommentar
Beklager. Jeg prøvde google skjønner du, men det står nemlig 2GB noen steder og 1GB andre. Noen andre som kan bekrefte at det ikke går med 2GB her inne?

 

Har iallefall skjønt at det er DDR1 Sodimm. Takk for det, selv om 'prøv google' er et litt slitent svar da. :)

9284371[/snapback]

 

http://solution.aopen.com.tw/Products/nb/1557-g.htm

 

http://solution.aopen.com.tw/Products/nb/1557-j.htm

 

Det er Spec. på AOPEN sin side.Så det er det som gjelder.

 

Men om det er max 1GB pr. brikke eller totalt 1GB er jeg ikke sikker på.

 

#EDIT#

The Intel® 855PM chipset memory controller støtter Max 2GB.

Så det skal funke med 2 stk. 1GB brikker.

 

http://www.intel.com/products/chipsets/855pm/index.htm

Endret av taz
Lenke til kommentar
Den guiden for hvordan en kan få fjernet støv fra viften funker ikke hos meg. Det er rett og slett ikke samme dekselet som må vippes opp. Noen som har samme som meg, som kan gi noen tips til hvordan en kan få det til?

9306568[/snapback]

Det er 2 skruer på undersiden av maskinen(er en pil ved disse 2)

Så legger du skjermen helt ned og vipper forsiktig ut dekselet.

Lenke til kommentar
Den guiden for hvordan en kan få fjernet støv fra viften funker ikke hos meg. Det er rett og slett ikke samme dekselet som må vippes opp. Noen som har samme som meg, som kan gi noen tips til hvordan en kan få det til?

9306568[/snapback]

Det er 2 skruer på undersiden av maskinen(er en pil ved disse 2)

Så legger du skjermen helt ned og vipper forsiktig ut dekselet.

9368177[/snapback]

 

Se der ja. Kunne du ikke sagt det for lenge siden? :p

 

Fikk ut en fin liten dott med støv, så nå håper jeg temperaturen går ned noen grader og at jeg slipper å høre viften så ofte.

Lenke til kommentar

Jeg har et problem med at backlighten min ikke funker ordentlig på min 1557 som er kjøpt fra Netshop for 3 år siden, skjermen viser skrivebordet, men er ikke opplyst. Det skal visst være no med den delen som ligger under skjermen midt på , styrer høyspenninga eller no , men netshop selger ikke den lenger visst. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det her i Norge, gjerne i oslo.

bare for å være på den sikkre siden, er det dette Link jeg trenger??

Endret av abbflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...