Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Du har 5 års reklamasjon på pcen så det er bare å søke om retur hos netshop.Netshop skal self. fixe dette såfremt det ikke er din feil.

9398968[/snapback]

 

Ja , vet. Men er muligens min feil :blush: har vel detti i bakken en gang eller to fra senga.

Og jeg har den åpen for å bytte hovedkort , sette in ekstra RAM og større harddisk selv, så de finner nok på noen unnskyldninger der vil jeg tro.

Så da tenkte jeg istede for å kjøpe ny laptop, siden den bare brukes til poker , FM , og litt mer framtidig skole så ville det være billigere å bytte delen selv , er bare den som er defekt så bytte av den vil løse alt regner jeg med.

 

Så hvis noen vet om hvor i norge jeg kan få tak i deler , eller har deler fra en gammel 1557 de vil selge meg billig (hvis det er lov å spørre om det her) så please si ifra enten her eller på PM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør med netshop,vet di har deler til den på lager enda(kjøpte nettopp nytt tastatur til min 1557 derfra).

9415257[/snapback]

 

Har snakka med di, men han på verkstedet der sa at de delene ikke ble laga lenger så det hadde det ikke, men kan jo hende jeg snakka med en som ikke visste hva han snakka om. Han sjekka ikke opp for meg eller no heller.

 

Til Konamixx: Jeg også trodde det kunne være det, men backlighten min er nå helt død. Var en periode den bare var vekk en gang i blandt, men nå er den vekk hele tiden. kommer bare til live i 5-10sek MEGET sjeldent.

Lenke til kommentar

Etter at jeg oppdaterte til xorg 7.3 så kjører skjermen på 60.2 hz istedenfor 60. Har noen en xorg.conf modeline jeg kan bruke? På 60.2 hz flimrer skjermen veldig....

 

Og hvis dere ikke har det, kan dere kjøre xrandr --verbose og gi meg det som kommer ut? (forutsatt at dere har en som kjører på 1400x1050 og som funker bra)

Lenke til kommentar

Da har det plutselig dukket opp en rar feil her...

 

Jeg startet opp maskinen (Whitebox, 1,6, 1Gb, 60 GB, 6500-64), og XP-oppstartsbildet ble rødt i stedet for blått... EDIT: Eller er det sort til vanlig?)

Når oppstarten er ferdig så ser alt rart ut. Jeg klarer å fint se alt som er på skjermen (jeg skriver dete), men fargene er ikke gode. Hå hvit bakgrunn blir ca hver andre bokstav rød, og det er røde streker gjennom helfargede elementer. Annet er at f.eks knappene her i forumet (sitst, svar osv) har fått skyggevirkning (type rød) etter bokstavene.

Noen nettsider er helt håpløse, de blir bare veldig røde. Eksempel er http://game.amd.com/us-en/default.aspx. Vet ikke hvordan den skal se ut, men nå er den rødrødrød og sort og glorete.

 

Jeg har ikke gjort noe med noen drivere eller noenting somjeg kan komme på de siste månedene.

 

Noen som har opplevd noe liknende? Jeg har prøvd å røske og dra i kabelen og pluggen til skjermen (intern), men ikke non forskjell.

 

Er dette HW-feil eller kanskje XP trenger å bli formatert litt?

 

Takker for svar :)

 

Mvh

Atle

Endret av AtleCM
Lenke til kommentar

Bildet er rart i biosen også.

Det virker som om det er sort som blir rødt i noen sammenhenger.

Skal prøve å pirke opp skjermen og se om det er en dårlig kontakt i den enden.

 

Edit: Er det forresten løst skjermkort på denne, eller er det integrert?

Endret av AtleCM
Lenke til kommentar

Et lite tips til nettsted som selger erstatningsbatteri til 15XX serien:

 

http://www.battery-laptop.co.uk/index.htm

(tar PayPal, VISA, MasterCard, ikke AmEx dessverre)

 

Pris inkl forsendelse kom på USD 105 / GBP 52 (regner med at 25% mva kommer i tillegg)

 

Priser i norske webbutikker varierer fra NOK 1.050 til NOK 1.350. Med dagens USD/NOK kurs blir dette ca 1/2 pris.

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...