Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått problemer med harddisk på min 1557 bærbar...

 

Det dukker opp en melding på PC-en min der det står at det er en badsektorfeil/SMART feil på min harddisk.

 

1. Er det noen som har opplevd noe lignende?

2. Hva kan jeg gjøre for å fikse det?

3. Hvor kan man kjøpe en billig ATA 2,5" harddisk? (bortsett fra vanlige nettbutikker som tar 500kr for 80GB)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er den?

 

Jeg kjørte en test av harddisken, programvare finner du hos harddiskprodusentens nettside. Fikk beskjed at harddisken var skadet. Tok bilde av skjermen, tok kontakt med webshoppen der jeg handlet PC-en, og sendte inn harddisken, med feilbeskrivelse og bildet som bekreftet hva jeg hadde fått som status på testen. Fikk ny i posten. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som har testet vista på 1557?

Er det verd å prøve?

En kamerat av meg kjørte Vista Beta versjon på sin 1557 pc. Han var fornøyd. Jeg har ikke prøvd selv med min 1557.

 

Sitter på den nå.... med XP

 

Hvor gammel er den?

 

Jeg kjørte en test av harddisken, programvare finner du hos harddiskprodusentens nettside. Fikk beskjed at harddisken var skadet. Tok bilde av skjermen, tok kontakt med webshoppen der jeg handlet PC-en, og sendte inn harddisken, med feilbeskrivelse og bildet som bekreftet hva jeg hadde fått som status på testen. Fikk ny i posten. :)

Den er 2,5 år gammel. Jeg har kontaktet Netshop og fortalt dem om problemet og sendt dem et par skjermbilder av feilen. Jeg har ikke hørt noe fra dem på 1 uke...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som har testet vista på 1557?

Er det verd å prøve?

 

Har kjørt Vista på min 1557 frå i snart eit år no. (først beta, og så ekte versjon) Fungerer som en drøm. Har absolutt ikkje hatt noken problemer med det. Har 1,5GB RAM i den no, men kjørte fint med 1GB også. Då eine ram-brikka mi tok kvelden kjøpte eg likegodt 1 GB ekstra :w00t: .

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?

CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle..

 

Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes..

Jeg har en Netbook 1557 laptop. På min bruker jeg et program som heter Notebook Hardware Control til å styre viftene og dempe viftestøyen.

 

En gang i måned så renser jeg viftene med luft under trykk på sprayboks. Prøv det!

Lenke til kommentar
Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?

CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle..

 

Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes..

Jeg har en Netbook 1557 laptop. På min bruker jeg et program som heter Notebook Hardware Control til å styre viftene og dempe viftestøyen.

 

En gang i måned så renser jeg viftene med luft under trykk på sprayboks. Prøv det!

Okei, bruker også Notebook Hardware Control, og har renset viftene (ikke med sprayboks, men med munnen).

 

Men, tror egentlig det er noe galt. Viftene går jo bare normalt rundt når PC-en ligger på rundt 70-80grader. De skal vell lage enormt med bråk når det kommer i så høye tempraturer?

Lenke til kommentar
Noen som er plaget med høyre tempraturer på 1557'en?

CPU tempen min er nærmest 80 grader konstant under load, og 50 under idle..

 

Hjelper kjølepasta veldig mye, tror min må fornyes..

Jeg har en Netbook 1557 laptop. På min bruker jeg et program som heter Notebook Hardware Control til å styre viftene og dempe viftestøyen.

 

En gang i måned så renser jeg viftene med luft under trykk på sprayboks. Prøv det!

Okei, bruker også Notebook Hardware Control, og har renset viftene (ikke med sprayboks, men med munnen).

 

Men, tror egentlig det er noe galt. Viftene går jo bare normalt rundt når PC-en ligger på rundt 70-80grader. De skal vell lage enormt med bråk når det kommer i så høye tempraturer?

Ok så du har prøvd det jeg har nevnt ovenfor.... Hm... Høres ut som om det er noe som er alvorlig galt... Send den inn til reparasjon til butikken du kjøpte den på. Garantien er på 3-5 år så det er ikke noe problem med det

Lenke til kommentar

Hallo!

 

Har noe spørsmål angående litt reparasjoner på denne type maskin. Har en av denne typen som jeg kjøpte for noen år sida. Nå er det blitt til at den har fått litt juling dessverre, og begge festene som holder skjermen fast til selve maskina er knekt (bare i selve metallet, både skjermfestet og maskinfestet er inntakt.

 

Er det mulig å kjøpe nye slike fester og bytte de ut selv? Burde ikke være spes vanskelig å bytte hvis jeg får tak på sånne, noen som har tips om hvor jeg kan finne slikt?

 

En annen ting er at plastdekslet med mediaknappene \ påknappen osv er helt ødelagt i festene, er det mulig å få tak på ett nytt slik i samme slengen, uten å måtte kjøpe mye av maskina ny?

 

Siste ting er lettest å finne tenker jeg, nytt batteri, på hvilken som helst butikk, men jeg tenkte jeg ville prøve å få alle tinga jeg trenger fra samme butikk så jeg lot vente med å søke noe opp!

 

Ellers vil jeg bare si at den har vært trofast og god fra start til slutt. Skal gi den vekk til noen slektninger når jeg er ferdig med å reparere den, håper dere har litt hjelp til meg i første omgang :)

Lenke til kommentar

 

Takker! Håper noen kan hjelpe meg med å finne hengsler, har det noe for seg å ringe f.eks PS.no for slik? Det jeg mener er at det må ha diverse reservedeler til maskiner, ting går i stykker! Ligger bare ikke til salg på webshoppen da det er en svært uvanlig ting å bytte selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...