Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

 

Takker! Håper noen kan hjelpe meg med å finne hengsler, har det noe for seg å ringe f.eks PS.no for slik? Det jeg mener er at det må ha diverse reservedeler til maskiner, ting går i stykker! Ligger bare ikke til salg på webshoppen da det er en svært uvanlig ting å bytte selv?

Jeg anbefaler deg å ringe den butikken pcen stammer fra. Spør dem konkret. Hvis dem ikke har det selv så burde dem hvertfall gi deg et tlf nmr du kan ringe eller nettbutikk du kan besøke.

 

Jeg brukte akkurat denne metoden for å få finne en ny musoverflate til en to år gammel HP bærbar. Da ble jeg videreført av HP til denne norske nettsiden: www.eet.no. Kanskje du finner noe der. Men ring først til den opprinnelige butikken.

 

AMDXP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først til forrige post: Et alternativ er å kjøpe en billig usb-dings på f.eks. ebay som gir deg ny lydutgang (og evt lydinngang)..

 

 

Så et spørsmål:

Jeg har for første gang koblet min laptop til en plasma-tv (Panasonic TH-42PX700) via vga-porten. Under avansert på innstillinger får jeg den eksterne skjermen kun opp som skjerm (ikke tv), men det er vel kanskje rett.. Jeg lurer derimot på hvilken oppløsning jeg skal velge eller om det er noe annet jeg må gjøre for å få gitt ut optimalt signal for 720p ?

Nærmeste jeg kommer er liksom 1024x768, og det er jo 4:3 :/

Forslag? Og er 60 Hz rett?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Først til forrige post: Et alternativ er å kjøpe en billig usb-dings på f.eks. ebay som gir deg ny lydutgang (og evt lydinngang)..

 

 

Så et spørsmål:

Jeg har for første gang koblet min laptop til en plasma-tv (Panasonic TH-42PX700) via vga-porten. Under avansert på innstillinger får jeg den eksterne skjermen kun opp som skjerm (ikke tv), men det er vel kanskje rett.. Jeg lurer derimot på hvilken oppløsning jeg skal velge eller om det er noe annet jeg må gjøre for å få gitt ut optimalt signal for 720p ?

Nærmeste jeg kommer er liksom 1024x768, og det er jo 4:3 :/

Forslag? Og er 60 Hz rett?

 

På forhånd takk :)

Sjekk spec'en på tv'en og sett oppløsninga til den native oppløsninga på tv'en. Ikke alltid du har den oppløsninga i nedtrekksvinduet, da må du google litt og finne et tilleggsprogram som legger den til.

 

60Hz har ingenting og si så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar

Har installert Vista og drivere til trådløse nettverkskortet, men får ikke starta trådløse nettverkskortet.

Har førsøkt å installere Launch Manager og konfigurere denne, men får ikke konfigurert. Lasta forøvrig ned den siste versjonen av Launch manager, men heller ikke denne støttet vista.

 

Noen som har noe tips om hvordan vi får igang det trådløse nettverkskortet?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Siden det finnes en tråd for Dell X1, vil jeg lage en for oss 1557 brukere! Enten det er Netshop, Whitebox, en standard aopen eller Tundra :)

 

Forhandlere av 1557:

Mangler det en forhandler? Send meg PM eller nevn det i topic!

 

Om 1557:

1557 er en barebone-løsning fra Aopen, som gjør at forhandlere som PSData eller NetShop velger selv norsk tastatur, prosessor, grafikkort, harddisk o.l

 

Downloads:

 

Jeg har overtatt en slik Netshop maskin: 1557. Det jeg sitter og lurer på er: hvilke drivere er det jeg trenger??

 

-maskinen kom uten harddisk og uten OS, så da lurer jeg på hvilke drivere jeg trenger til WinXP: LAN, lyddrivere, VGA, hva mer?

 

-hvis noen kan, så er det kjekt med noen direktelinker. Omega skjermkortdriverne funket veldig bra, så den har jeg. Men hos Aopen ser jeg at det er i hvert fall to utgaver av 1557...

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Ønsker meg en ny harddisk til denne 1557'en. Ønsker å prioritere kapasitet fremfor ytelse. Hva slags disk skal jeg se etter?

Vil denne passe?

http://www.psdata.no/ps.asp?it=129911

Er det bare å vippe av dekselet under på maskinen og bytte ut disken?

Den skal passe den ja :hmm: bytte gjøres lett med å skr ut et par skruer og vippe opp ja

 

 

Det er ikke noen som tilfeldigvis har originaldriverne på CD?
I do :)
Lenke til kommentar
Har installert Vista og drivere til trådløse nettverkskortet, men får ikke starta trådløse nettverkskortet.

Har førsøkt å installere Launch Manager og konfigurere denne, men får ikke konfigurert. Lasta forøvrig ned den siste versjonen av Launch manager, men heller ikke denne støttet vista.

 

Noen som har noe tips om hvordan vi får igang det trådløse nettverkskortet?

 

Godt spørsmål.

Lenke til kommentar
Har installert Vista og drivere til trådløse nettverkskortet, men får ikke starta trådløse nettverkskortet.

Har førsøkt å installere Launch Manager og konfigurere denne, men får ikke konfigurert. Lasta forøvrig ned den siste versjonen av Launch manager, men heller ikke denne støttet vista.

 

Noen som har noe tips om hvordan vi får igang det trådløse nettverkskortet?

 

Godt spørsmål.

 

En mulighet er å sette i bios til at kortet aktiveres automatisk ved oppstart. Dette er ikke optimalt, men fungerer. Hos meg deaktiveres det hvis pcen f.eks går i dvalemodus og man må restarte for å startet det igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har installert XP igjen, og de fleste drivere untatt LAN er installert.

 

Den LAN installasjonen får jeg ikke til å virke. Noen som har et tips?

 

Jeg hadde samme problemet sist når jeg kjørte manuell installasjon på min 1557k. Når jeg kjørte autoinnstallasjon fra driverdisken så fungerte imidlertid alt. Ikke godt å si hva jeg gjorde feil første gangen..

Lenke til kommentar
Jeg har installert XP igjen, og de fleste drivere untatt LAN er installert.

 

Den LAN installasjonen får jeg ikke til å virke. Noen som har et tips?

 

Jeg hadde samme problemet sist når jeg kjørte manuell installasjon på min 1557k. Når jeg kjørte autoinnstallasjon fra driverdisken så fungerte imidlertid alt. Ikke godt å si hva jeg gjorde feil første gangen..

Jeg har ingen driver-CD'er, og er derfor tvunget til å gjøre det manuelt. Har lastet ned driveren fra Aopen, men det er ingen wizard som plasserer der den skal være.

 

EDIT: dette er fikset: gikk gjennom enhetsbehandling og installerte via den.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei. På-knappen har sluttet å fungere på pcen min. Dette skjedde helt uten videre og jeg har klart å holde liv i pcen i et par uker nå uten å slå den av men i går hang windows seg så mye at jeg måtte slå den av (men siden på-tasten ikke fungerer så måtte jeg jo dra ut strømmen). Nå får jeg ikke på pcen igjen (igjen fordi på-tasten ikke fungerer) Noen tips? Jeg har prøvd å slutte på-kretsen manuelt men det gjorde ingen forskjell.

 

Andre som har hatt problemet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...