Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ati sine drivere fungerer ikke uten videre på alle mobility skjermkort... men du kan laste den ned denne for å mode driverer slik at den virker... http://www.hardware.no/artikkel/5841

 

EDIT: men jeg vil alikevel anbefale omegadriverne! de gir mye bedre ytelse.. gjør det noe at pcen din tror det er et 9600 kort da? yter jo ikke dårligere for det :)

Endret av beyern
Lenke til kommentar
hvis det funker er det ikke feil driver, hadde det vært feil ville det oppstått problemer! hos meg står det 9600/9700...

Står det samme hos meg, og hadde du prøvd å laste inn feil drivere til skjermkortet så ville maskinen ikke tilatt dette.(det går ikke så enkelt er det)

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

0 døde pixler

 

Har hatt maskinen siden september, og er strålende fornøyd

 

Eneste jeg har å klage over er at når man lukker sammen maskinen så kommer det merker fra tastaturet på skjermen, så jeg legger ett ark mellom.

Ytelsemessig så er den overlegen. Den er ca like rask som stasjonære (3000+ 9500Pro)

DVDromen funker bra, og maskinen lager knappt lyd. Ikke bomkjøp!

Lenke til kommentar

Jeg har kommet opp med 2 spørsmål, i og med at prisen på Netshop 1557GLS har steget en god del. Faktisk ganske mye.

 

*Er det stor ytelsesforskjell på 333mhz PC2700 og 400mhz PC3200?

*Hva er forskjellen på Tundra 1557 og Netshop 1557? Bare et klistremerke? Tenkte på design og ytseende.

 

-John :)

 

EDIT: Typo. :\

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar
*Er det stor ytelsesforskjell på 333mhz PC2700 og 400mhz PC3200?

*Hva er forskjellen på Tundra 1557 og Netshop 1557? Bare et klistremerke? Tenkte på design og ytseende.

Vil ikke tro du merker forskjell på 333MHz og 400MHz, for så vidt jeg vet så støtter den ikke høyere hastighet enn 333MHz. Rett meg hvis jeg tar feil ;)

 

Når det gjelder 1557 hos Netshop og PSData, så er de like, med unntak av eventuelle "byttbare" komponenter som ram, cdrom, wlan, harddisk som kan være forskjellig. Men det står gjerne opplyst hvilke komponenter som er brukt. Begge 2 bruker AOpen 1557GLS.

Lenke til kommentar
+: tynn, stille og bra ytelse

-: skjermen og kjølinga

Syns skjermen er kjempegod jeg, flott oppløsning! Det der med rett vinkel er bare en vanesak, uansett så skal man jo ikke sitte 5 forskjellige plasser på 1 gang. Bare å innstille skjermen til den vinkelen man sitter.

Kjølingen funker hvertfall lydløst og effektivt på min maskin. Eneste som kan være litt bakvendt er plassering av utblåsning som gir klam mus (ehm ja)...

Lenke til kommentar
+: tynn, stille og bra ytelse

-: skjermen og kjølinga

Syns skjermen er kjempegod jeg, flott oppløsning! Det der med rett vinkel er bare en vanesak, uansett så skal man jo ikke sitte 5 forskjellige plasser på 1 gang. Bare å innstille skjermen til den vinkelen man sitter.

Kjølingen funker hvertfall lydløst og effektivt på min maskin. Eneste som kan være litt bakvendt er plassering av utblåsning som gir klam mus (ehm ja)...

jaja, skjermen er god hvis du har riktig vinkel, men hvis det er 2-3 folk foran dataen er det et sabla styr. når det gjelder kjølinga er det et stort pluss at den nesten ikke gir lyd fra seg, men den kjøler ikke godt nok synes jeg siden dataen ofte er oppe i 70 grader når jeg spiller

Lenke til kommentar
gjelder kjølinga er det et stort pluss at den nesten ikke gir lyd fra seg, men den kjøler ikke godt nok synes jeg siden dataen ofte er oppe i 70 grader når jeg spiller

En temp på 65-70 grader under spilling er da helt normalt... Til og med min stasjonære ligger på ca 65 under visse spill, og da med 4 vifter som går konstant.

Cpuen i 1557 tåler 100grader før det er skaldelig, så du trenger ikke å bekymre deg for dette..

Lenke til kommentar

Som dere kan lese litt tidligere i tråden, sa jeg har den maskina til en kompis av meg hadde 0 døde pixler. Jeg tok da altstå feil. Satt i går og NISTIRRA på skjern, men fant da hele 3 døde pixler. Men han var heldig, alle sammen havnet nede i hjørnene. 2 i venstre hjørne, 1 i høyre. Alle sammen oppå startlinja til Windows. Kjipt, men han bryr seg ikke om det, siden de ikke var midt på skjermen. Han er strålende fornøyd, men hadde samme negative inntrykk som meg, varmeutslippet var lite gjennomtenkt. Akkurat der musa bruker å være! :( Menmen, what the hell, venner seg sikkert til det. Gleder meg til jeg skal bestille min! :)

 

Skal bestille høyst sannsynlig med 1536MB RAM. Støtter maskina PC3200?

 

-John :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...