Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Netshop 1557gls'en

 

Litt temperaturinfo

 

CPU:

Kritisk temperatur (slår seg av) ved: 101*C

Passive Cooling Temp (varmebesparende modus) ved: 92*C

 

Chipset:

Kritisk temperatur (slår seg av) ved: 82*C

Passive Cooling Temp (varmebeskyttende modus) ved: 76*C

 

Anbefaler også et program som heter mobmeter som viser temperaturer og CPU-frekvens (f.eks 1,7GhZ eller 600MhZ) http://www.geocities.co.jp/SiliconValley-Oakland/8259

Og SswitchXP som gjør at du kan velge hvor hardt du skal presse CPU'en ved å sette den til f.eks "max battery" eller "max performance"

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!!

 

Siden ingen ville gi meg et svar ang bios oppgradering så hoppet jeg i det...

Jeg har nå oppgradert til den nyeste biosen, og det var ganske greit..

Tre ting som jeg vil nevne er at etter install og da maskinen rebooter så tar det et par min før den går inn i Windows igjen, så bare la maskinen bruke den tiden den trenger..Etter du har kommet inn i Windows så restart å gå inn i bios og aktiver Lan trådløs for det blir ikke aktivert.. Viftestyring må også settes til auto igjen da den legger seg på max power.

Lenke til kommentar
Går det an å skifte skjermkort i 1557?

*Tviler*

 

-John :)

Nei, det er integrert i hk så det går ikke. da må du isåfall plukke alt ut, til bare kabinett og skjerm står igjen og fylle opp fra bunnen av

Okei, var akkurat det jeg trodde. Skulle sjekke det opp for en kompis. Har nå sett på laptopen hans, og jeg ble faktisk ganske imponert. Vurderer faktisk en selv. Kjørte jo GTA San Andreas glatt! :cool: Men jeg skal se så snart han får WoW. Han har det, men han må kjøpe kort for å spille.

 

Ha en fin kveld videre! ;)

 

-John :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Tundra 1557K forrige uke, og her er mine inntrykk:

 

det positive:-bra oppløsning (1400x1050)

-stillegående (men ikke lydløs. Elitegroup G556E mener jeg er "lydløs" når man surfer/skriver/etc.. samme specs, samme prisklasse)

-ikke spesielt varm, ihvetfall ikke på steder der huden ofte er i kontakt med maskinen

-bra pris/ytelse forhold

 

 

det negative:

-generelt lite gjennomtenkt design (mitt inntrykk):

-skarpe, blå LEDs rett under skjermen gjør deg sliten i øynene og flytter fokus vekk fra skjermen

-PCMCIA slot og minnekort slot er to åpne hull rett inn in maskinen (ingen dør som stenger)

-maskinen har egne knapper for avspilling av CDer uten at maskinen er slått på, men likevel må man åpne maskinen for å bruke den .. hvorfor ikke plassere disse "utenpå" maskinen på en måte, slik at man slapp å lukke den opp??

-generell "billig" plastikkfølelse på alle knapper, og på tastaturet

-det som etter min mening er den største og mest utilgivelige designfeilen med denne maskinen er at de har ofret plass ved siden av tastaturet for å sette inn noen fancy programmerbare hotkeys. Hadde de droppet disse hadde de f.eks. istedet kunnet ha større (les: vanlig størrelse) taster på tastaturet, en større venstre Shift-knapp, og egne Home og End-knapper osv..

-knappen som åpner DVD-spilleren sitter akkurat på midten, der de fleste holder når de skyver skuffen inn

 

 

Alt i alt en bra maskin for pengene, men mange småfeil ødelegger mye av inntrykket.

 

 

spørsmål til andre 1557-eiere: Hvor mange døde piksler har skjermen deres, og hvor kjøpte dere maskinen?

Lenke til kommentar
spørsmål til andre 1557-eiere: Hvor mange døde piksler har skjermen deres, og hvor kjøpte dere maskinen?

En kamerat av meg har akkurat fått en 1557 fra Netshop. Megen bra maskin, men verken jeg eller han irriterte oss over de blåe LED'sa. Men vi var enige om at varmeutslippet kunne vært et annet sted, ble rimelig svett i handa av å spille CS. :p

 

-John :)

 

EDIT: Null døde pixler.. Hehe, glemte å svare på det jeg skulle! :p

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar
-skarpe, blå LEDs rett under skjermen gjør deg sliten i øynene og flytter fokus vekk fra skjermen

På dagtid så legger jeg ikke spesielt merke til de, men om natta så blir taket blått :D

 

-PCMCIA slot og minnekort slot er to åpne hull rett inn in maskinen (ingen dør som stenger)

PCMCIA-sloten har et kort av plastikk der som kom med maskinen. Og samme med minnesloten. Har du fjerna de?

 

-maskinen har egne knapper for avspilling av CDer uten at maskinen er slått på, men likevel må man åpne maskinen for å bruke den  .. hvorfor ikke plassere disse "utenpå" maskinen på en måte, slik at man slapp å lukke den opp??

Hadde vært kjekt det ja. Men da burde høyttalerene vært utenpå og.

 

-det som etter min mening er den største og mest utilgivelige designfeilen med denne maskinen er at de har ofret plass ved siden av tastaturet for å sette inn noen fancy programmerbare hotkeys. Hadde de droppet disse hadde de f.eks. istedet kunnet ha større (les: vanlig størrelse) taster på tastaturet, en større venstre Shift-knapp, og egne Home og End-knapper osv..

Egne home og end knapper hadde vært flott, men jeg klager ikke på størrelsen til knappene. Har vært borti mye værre på en laptop av samme størrelse.

 

-knappen som åpner DVD-spilleren sitter akkurat på midten, der de fleste holder når de skyver skuffen inn

Vanesak ;) Jeg trykka mye feil i starten, men det gikk seg til etter noen dager.

 

spørsmål til andre 1557-eiere: Hvor mange døde piksler har skjermen deres, og hvor kjøpte dere maskinen?

Har aldri leita etter døde pixler på min maskin, men ser ingen til vanlig bruk. Kjøpte den på psdata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...