Gå til innhold

Den beste spriten er?


Eirikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liker selv bacardi limon & razz, fordi da er det veldig mange gode drinker du kan blande med riktig blandevann tilgjengelig :)

(f.eks. Capriorska. sykt god drink. eller razz/limon mojito. eller cuba libre. eller så kan det shottes hvis du hiver det i fryseren først.)

Annen god sprit er etter mitt syn f.eks. captain morgan's flavored rum, altså ikke den mørkeste rommen av captain morgan.

Verdens beste rom å lage cuba libre med, ifølge mitt skjønn :)

Og, en drink jeg kom på mer eller mindre plustelig her om dagen er jo seff Lumumba.

Veldig spennende drink, inneholder bourbon og sjokolademelk.

Aner ikke hva du får at spritsorter på plastflaske her i norge, og ser strengt tatt ikke behovet heller.

men igjen, det kommer vel kanskje an på alder og situasjonen detta skal brukes i. selv mange år siden jeg sluttet å drikke sprit bare for å bli drita.

Men, det var ihvertfall mine 20 øre ;)

Lenke til kommentar
og hjemmebrent smaker piss.. har smakt det..:sick:

Da har du ikke smakt skikkelig hjemmebrent :p

 

MEn på polet finner kalinka til rundt 200kr for en helflaske. Helt grei, og er noe av den billigste spriten polet har.

 

Eller hvis du bor i nærheten av Finland, så suser du over grensa og kjøper 1,7 liter Finlandia til den nette sum av 320 kr. :love:

Lenke til kommentar
og hjemmebrent smaker piss.. har smakt det..:sick:

Da har du ikke smakt skikkelig hjemmebrent :p

 

MEn på polet finner kalinka til rundt 200kr for en helflaske. Helt grei, og er noe av den billigste spriten polet har.

 

Eller hvis du bor i nærheten av Finland, så suser du over grensa og kjøper 1,7 liter Finlandia til den nette sum av 320 kr. :love:

slår ikke Bulgaria..der man fikk 2 liter vodka for 50 kroner. :p

Endret av nord
Lenke til kommentar
og hjemmebrent smaker piss.. har smakt det..:sick:

Da har du ikke smakt skikkelig hjemmebrent :p

 

MEn på polet finner kalinka til rundt 200kr for en helflaske. Helt grei, og er noe av den billigste spriten polet har.

 

Eller hvis du bor i nærheten av Finland, så suser du over grensa og kjøper 1,7 liter Finlandia til den nette sum av 320 kr. :love:

slår ikke Bulgaria..der man fikk 2 liter vodka for 50 kroner. :p

jeg er i bulgaria akkurat naa....

 

men finner ikke 2 liter vodka til 50 kr....

 

hvilken vodka er det du mener da? flirt?

den koster mellom 8 og 9 leva 9 (gang det med 4, og faa norske)

ikke at det er saa dyrt, men....

Lenke til kommentar
jeg er i bulgaria akkurat naa....

 

men finner ikke 2 liter vodka til 50 kr....

 

hvilken vodka er det du mener da? flirt?

den koster mellom 8 og 9 leva 9 (gang det med 4, og faa norske)

ikke at det er saa dyrt, men....

Kanskje du er på turist-deluxe sted, hvor de skrur opp prisene. Prøv å finn en sjabby butikk hvor de innfødte handler.

Lenke til kommentar
og hjemmebrent smaker piss.. har smakt det..:sick:

Da har du ikke smakt skikkelig hjemmebrent :p

 

MEn på polet finner kalinka til rundt 200kr for en helflaske. Helt grei, og er noe av den billigste spriten polet har.

 

Eller hvis du bor i nærheten av Finland, så suser du over grensa og kjøper 1,7 liter Finlandia til den nette sum av 320 kr. :love:

slår ikke Bulgaria..der man fikk 2 liter vodka for 50 kroner. :p

jeg er i bulgaria akkurat naa....

 

men finner ikke 2 liter vodka til 50 kr....

 

hvilken vodka er det du mener da? flirt?

den koster mellom 8 og 9 leva 9 (gang det med 4, og faa norske)

ikke at det er saa dyrt, men....

Gidder du kjøpe 5liter å sende i posten? :D

 

Ting jeg lurer på... går det ann å sende feks sprit i posten..lovlig?

Lenke til kommentar

Både Dworek vodka og Kalinka er på ~40% og koster bare litt over 200 lappen for 70 cl. Det er den billigste vodkaen man får på polet med ~40%. Man for også Koskenkorva 22 (21.9%) til ca. 120 kroner for 50 cl.

 

God sprit som fint drikkes rein (skal helst drikkes rein) er Sambuca. Koster ~260 spenn for den billigste (Luxardo Sambuca dei Cesari). Ha i shotteglass, tenn på til det kommer blå flamme fra spriten, ta hånda over så glasset suger seg fast til hånda og du kan holde hånda i lufta uten at glasset detter av. Ta hånda vekk, drikk og stikk munnen nedtil glasset og sug alt du orker. Smeller garantert etter en 4-5-6-7 shotter...

 

Annet nammenamm:

Ursus roter (37%), har sliti med å finne denne i norge, men det kalles "rød vodka" og er egentlig no sprit som smaker av noe slags bær. God smak, shottes.

Koskenkorva Peach (20%) blanda med tropisk juice (bland 60/40 sprit/juice og du kjenner ikke en dritt av alkoholsmaken. Smaker bare juice!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...