Gå til innhold

Den beste spriten er?


Eirikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, jeg sier Dworek for alle penga. 200 spenn for 70cl, og man har alkohol helt til neste dag igjen. Eller om man drikker det på 2 timer og blir skikkelig dritings. Smaken varierer med hva du blander det med. Jeg personlig synst at Juice funker bra

Pleier å kjøpe kalinka jeg. Den koster vel 209,- eller noe på polet. Helt grei smak og billig. Passer utmerket til vodka+battery

Lenke til kommentar
Nei, jeg sier Dworek for alle penga. 200 spenn for 70cl, og man har alkohol helt til neste dag igjen. Eller om man drikker det på 2 timer og blir skikkelig dritings. Smaken varierer med hva du blander det med. Jeg personlig synst at Juice funker bra

Pleier å kjøpe kalinka jeg. Den koster vel 209,- eller noe på polet. Helt grei smak og billig. Passer utmerket til vodka+battery

Kalinka :nei: må vere blant den verste du får kjøpt!

 

Den beste blanke er vel Finlandia men ellers går vel absolutt glatt ned også..

 

Gå for brunt brennevin! er så masse sunnere å bedre ;)

Lenke til kommentar
Noen som veit hva som er bra å blande med gin?

Bortsett fra tonic da... eller er det bare tonic som kan blandes med gin?

Prøv gin, en dæsj sitron og ingerfærøl (nei det smaker ikke pils bare fordi det heter øl :p). Drinken heter Gin Buck og er ganske så god.

En annen god din drink er "Gin and Sin" som består av 1 1/2 del gin, 1 del appelsin juice, 1 del sitronsaft og 1 teskje grenadin sirup, til dette må du ha en shaker med sil til å mikse det i.

Ellers funker det bra å blande gin med Schweppes Bitter Lemon eller Tonic water pluss en sprut lime. Husk mye is!

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar

9/10 Med 40% Absolutt/Vikingfjord/Finlandia

1/10 Med Sprite/Schweppes Lemon eller lignende

2-3 isbiter på toppen

 

nyydelig ;)

Sånn til opplysning: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=436289&hl=

 

 

Men den drinken du skriver opp ser jo mildt sagt meget sterk ut, drikker som regel vodka + sprite men ikke med slik konsentrasjon av sprit.

 

Edit: leif

Endret av rakib
Lenke til kommentar

9/10 Med 40% Absolutt/Vikingfjord/Finlandia

1/10 Med Sprite/Schweppes Lemon eller lignende

2-3 isbiter på toppen

 

nyydelig ;)

Sånn til opplysning: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=436289&hl=

 

 

Men den drinken du skriver opp ser jo mildt sagt meget sterk ut, drikker som regel vodka + sprite men ikke med slik konsentrasjon av sprit.

 

Edit: leif

jajaja.. vet jeg har posta den før.. hva så? er jo fortsatt go' ;)

Lenke til kommentar
Skyy finnes på polet, og jeg synes det kanskje er den aller beste vodkaen :)

Kunne ikkje vore meir enig ;)

 

Koskenkorva er også ganske greitt, iallfall viss økonomien er litt skral.

 

Noen som veit hva som er bra å blande med gin?

Appelsinjuice

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Hvis dere skal ha billig whiskey på plast er faktisk ikke English Rose å forakte.

Skal dere ha god whiskey kan jeg på det sterkeste anbefale Glenfiddich sin 12 år gamle single malt. Den er rund og fin i smaken. Minus er at den koster litt og du får den ikke på plast. Highland park liggeri samme prisleie og er også en ganske bra og rimelig (rimelig i forhold til type og lagring..) whiskey. Hvis man er ute etter whiskey som er søtt bør man gå for bourbon som er laget på mais og ikke korn og malt.

 

Når det gjelder drinker er vodka & russian en all time high. Blir aldri sur i magen av den (som man gjør med battery & vodka feks).

Skal du ha Cuba Libre skal du går for mørk Captain Morgan og ikke det skvipet Bacardi.

 

Skal du ha konjakk, foretrekker jeg selv Martell fordi den har mindre tannin i seg i forhold til feks Otard. Martell Noblige er en passe dyr konjakk der du får mye edle dråper for pengene.

 

Skal du være kakse kjøper du deg Martell Cordon Bleu. Min favoritt og jeg serverer den ALDRI til gjester da den er for dyrbar til det. Som å drikke fløte. Nam nam. :w00t:

 

Skal man ha en lett drink uten sprit er jo hvitvin og sprite en skikkelig frisk sommer-aperitif og ikke minst en liten "felle" for alle barske menn som ikke skal drikke kvinne-drikker.. :!:

 

Utover det vil jeg på det sterkeste anbefale dere som er mindreårige til å nøye dere med rusbrus og øl, og prøve å ha det hyggelig i stedet for å konkurrere i mest volum spy. Det går faktisk ann å drikke noe fordi det smaker godt og ikke fordi du må jage det ned raskest mulig med blandevann. Prøv det en gang dere og.. :p

 

"All cognac is brandy, but not all brandy is cognac!"

Lenke til kommentar
Noen som veit hva som er bra å blande med gin?

Bortsett fra tonic da... eller er det bare tonic som kan blandes med gin?

Prøv gin, en dæsj sitron og ingerfærøl (nei det smaker ikke pils bare fordi det heter øl :p). Drinken heter Gin Buck og er ganske så god.

En annen god din drink er "Gin and Sin" som består av 1 1/2 del gin, 1 del appelsin juice, 1 del sitronsaft og 1 teskje grenadin sirup, til dette må du ha en shaker med sil til å mikse det i.

Ellers funker det bra å blande gin med Schweppes Bitter Lemon eller Tonic water pluss en sprut lime. Husk mye is!

Vodka & Ingefærøl er heller ikke så verst. Blir kalt Moscwa Mule, eller Moskva Marit på norsk. :thumbup:

Lenke til kommentar

Absolut Kurant + Cola er en tidløs slager!

Eller something 40% og appelsinjuice da den fjerner omtrent all smak (Ved blanding 50/50)

 

Tilføyelse: Evt. Brennevin å kaffi :thumbup: Eller berre brennevin; Sitat frå trøndelag: Ka farsken? E de kaffi i karsken?

Endret av ukjente
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...