Gå til innhold

Patch 1.01 er ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et tips til dere som får patching failed:

 

Hvis feilmeldingen var at den ikke finner installasjonskatalogen, så er det fordi det mangler et registry-entry.

 

NBNBNB - IKKE FORANDRE NOE I REGISTRY HVIS IKKE DU ER 200% SIKKER PÅ HVA DU GJØR!!!

 

Sjekk med REGEDIT.EXE og let deg frem til "HKEY_Local_Machine\Software\EA Games\Battlefield 2" (hvis jeg ikke husker feil). Der skal det være 2 entries, et som heter noe jeg ikke husker, og et som heter "InstallDir" og skal inneholde hvor du har installert spillet. Hvis det ikke er et som heter InstallDir så er det derfor patchinga mislykkes.

 

(Hvis dere har hatt demoen til BF2 installert, så kan det ligge igjen noen registryentries der som viser hvordan det skal se ut).

 

For å fikse dette: (IKKE GJØR DETTE HVIS DERE IKKE VET HVA DERE DRIVER PÅ MED!!!! Jeg tar ikke ansvar for folk som ikke vet hva de gjør, (ei heller de som vet hva de gjør))

 

- Høyreklikk i den høyre del av vinduet, og velg New->String Value

- gi den navnet "InstallDir"

- Dobbelklikk på den slik at du får opp et lite vindu der du kan skrive inn pathen til hvor du har installert BF2 (normalt noe slikt som "c:\Program Files\EA Games\Battlefield 2")

- Klikk OK og prøv å installere patchen på nytt.

Lenke til kommentar
Har du lastet ned fra EA's offisielle sider?

Fra battlefield.no, som visstnok skal ha fått fila fra EA direkte. Men jeg ser av andre forum at andre også har slike problemer selv med fil som er lastet ned fra EA direkte.

 

Har sett et par tips som jeg skal prøve etter jobb, så får vi se. Dette bør ordne seg...

Lenke til kommentar

strenger er der hos meg og den er riktig... får dessuten ikke location not found... får bare "Patching failed" trykk ok... Etter å ha trykt ok kommer det en idiotisk melding om at Instalasjonen er fullført smertefritt. Men er fortsatt versjon 1.0 så er ikke kun en liten bug i patchen, som jeg håpet det var første gangen jeg prøvde den.

 

Noe nytt i saken ? Ny patch snart ell noen som har mekka no hjemmelaga greier så det i det minste går ann ta copy paste ip adresse. Håper forresten det kommer en favourites liste snart, evt. støtte for ASE temmelig kjapt.

Lenke til kommentar
CoreTEC  Skrevet 07/07/2005 : 10:09

  strenger er der hos meg og den er riktig... får dessuten ikke location not found... får bare "Patching failed" trykk ok... Etter å ha trykt ok kommer det en idiotisk melding om at Instalasjonen er fullført smertefritt. Men er fortsatt versjon 1.0 så er ikke kun en liten bug i patchen, som jeg håpet det var første gangen jeg prøvde den.

 

fra battlefield.no forumet

 

Patch Failed

* Av en eller annen merkelig grunn krever patchen masse (780MB?) ledig diskplass. Prøv å rydde opp litt på harddisken.

* Prøv å installere patchen fra en annen admin-konto i windows. Flere har rapportert om at dette hjelper.

 

Noe å teste kanskje.

Lenke til kommentar

Har instalert patchen på begge mine maskiner, men på den ene fikk jeg failed.

Denne eneste forskjellen på de to systemene er at det ene (det som fungerte) kjører med ATI og det andre med nvidia. Til opplysning hadde begge maskinene demoen instalert fra før så jeg tviler på at det er der feilen ligger.

Lenke til kommentar

for å installere patchen om du får patching failed:

 

1. Download patch

 

2. Open Patch, select your language, then DO NOT go any further!

 

3. Go to your documents & settings folder, usually C:\Documents & Settings\Your_PC_Login_Here

(If you can't see the documents & settings folder, it is invisible, go to the 'Tools' menu, click "Folder Options..." and under the 'View' tab, make sure the switch for 'Show hidden folders and files' is active. Click 'Apply', then 'Ok'.)

 

4. -OPTIONAL- The best way to see what your doing, is to right click in the window (in emtpy white space, not on a file)put the mouse over the "View" submenu, and switch the to 'Details'.

In the top of the file area, you'll notice the column titles (Name, Modified Date, Size, Etc.). Click 'Modified Date', and head to the newest created folder...

 

5. You should see a folder with a name that starts similar to '{AG349...'.

 

6. Open folder, you should see a patch folder and a .ini file.

 

7. Open the patch folder, inside should be 'patch.exe' and other files. Copy ALL these files to a new folder: C:\patch

 

8. Close/Cancel the patch installer.

 

9. Go to 'Start', select 'Run...', type 'cmd', press enter.

 

10. You should be at the command prompt, type 'CD\' and press enter to make sure you are at the root directory (should display something like 'C:\' now).

 

11. Type 'cd patch', press enter (should now say something like 'C:\patch\')

 

12. Type the following line (replacing the directory to your actual BF2 installation directory) with quoatation marks as shown:

patch "E:\Path_To\Your_BF2_Folder\"

 

13. Press enter, watch the show.

 

dette har jeg prøvd, og det fungerte 100% for meg.

 

ps: det er vanlig at det kan ta j***vlig lang tid å logge på account serveren etter at patchen er lagt inn.

jeg restarta første gangen. andre gangen tok jeg en røyk og lot det stå, nå fungerer det slik det skal :thumbup:

Lenke til kommentar
Flere forslag? ingen av disse hjalp meg.

site forslaget fungerer ikke for meg da jeg ikke finner mappen det er snakk om..

 

5. You should see a folder with a name that starts similar to '{AG349...'.

 

???

gå inn på documents and settings, derifra går du inn på mappen med brukernavnet ditt. der skal det ligge en temp mappe, og en mappe med et navn LIGNENDE{AG349 (ikke lik.. bare en sammensettning av bokstaver/tall) og inni der ligger patch.exe pluss flere filer..

så er det bare å følge oppskriften..

Lenke til kommentar
NYyyyydelig patch!!! Funka gull. Det går MYE rakere å logge seg inn, og ingame browseren funker helt glatt!

Vel, at ingame browsern fungerer glatt etter patchen er vel å ta i litt for mye... Den er forbedret, ja, men langt fra slik den burde være.

 

Ellers er det rart at noen klarer å installerer patchen og andre ikke. Jeg lasta ned fra main servern til EA og det gikk fint å installere. Får håpe EA fikser dette snarest.

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...