Gå til innhold

Den store golftråden!


Anbefalte innlegg

Siden det nå er vår så tenkte jeg å gjenåpne denne tråden.

 

Har funnet ut at det er på tide å satse litt på golf igjen. Har trent et par ganger på range og spilte i dag årets første runde. 18 Hull på Byneset GK (Syd/Nord).

Er storfornøyd med eget spill og kunne smilende konstatere at skåren endte opp på 77 slag, 5 over par. Ikke verst med tanke på at jeg nesten ikke har spilt på 3 år. Hadde forøvrig 3 eagle-putter jeg sløste bort i birdies og par. :\

 

En mindre hyggelig ting som hendte på runden var at jeg klarte å brekke 4-jernet mitt. Jeg er derfor på jakt etter et nytt jernsett. Jeg tror valget kommer til å havne på denne godbiten fra Titleist:

 

Titleist 735.CM Chrome

 

titleist_735_three_irons.jpg

 

titleist_735_address.jpg

 

---

 

Om noen i Trondheim/omegn er på jakt etter brukt golfutstyr (mitt tidligere utstyr) til en billig penge, kontakt meg via PM. Har følgende tilgjengelig:

 

- Titleist 975D 8,5 graders Driver med Grafalloy Stiff Grafittskaft:

1312010.gif

 

- 3 Stk Cleveland Wedger, 51, 52, 56 grader:

cleveland-golf-900-formed-gun-metal-wedges-LARGE.gif

 

- Orlimar Trimetal 4-wood, 17 grader med Regular Flex:

sprtGolfGolf_ClubsAllOrlimar_Trimetal_Plus_Wood_Steel_Shaft_Trimetal_Steel1-resized200.jpg

 

- Titleist 975F 4-wood, 18,5 grader med Regular Flex:

titleist_975f_fairwaywoods.jpg

 

Om jeg velger å kjøpe Titleist-settet så har jeg også et jernsett til overs; Callaway X-12 med Regular Flex (5-PW + 3-jern).

9433.jpg

 

 

Har i tillegg til dette 3-4 bag'er (bære og tralle), 3-4 puttere, assorterte woods (Nike, Top-Flite m.fl) og diverse jern.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
En mindre hyggelig ting som hendte på runden var at jeg klarte å brekke 4-jernet mitt. Jeg er derfor på jakt etter et nytt jernsett. Jeg tror valget kommer til å havne på denne godbiten fra Titleist:

 

hvordan klarte du egentlig dette? har bare hørt om folk som har knukket jernene sine men har aldri klart det selv. (har vel heller ikke gått noe særlig inn for det heller da).

 

Hvilken(e) baner spiller folket på?

 

Jeg spiller i Larvik på Fritzøe gård. Er medlem på korthullsbanen hvor jeg har spilt mye men jeg har også spilt veldig mye på 18-hullsbanen som ligger der da mamsen og papsen er medlemmer der. Det er en av de beste banene jeg har spilt på. Eneste somkan være en uleme er at fairwayene er ganske smale på den banen, så en må vær eganske stødig for ikke å få problemer.

 

Jeg hadde protimer ifjor på sommeren også så det er noen ulemper jeg holder på å legge fra meg.

 

IFjor høst greide jeg å "presse" handicapet mitt ned i 32. Har vært litt treg med å få meg dette så fikk meg først handicap ifjor på vårparten.

 

edit: målet for året er iallefall å komme under 30 i handicap.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
hvordan klarte du egentlig dette? har bare hørt om folk som har knukket jernene sine men har aldri klart det selv. (har vel heller ikke gått noe særlig inn for det heller da).

 

Hvilken(e) baner spiller folket på?

6135954[/snapback]

Hehe, det var nok en kombinasjon av gamle køller og en svinghastighet tett oppunder 110mph i tykk rough. Tok i ca alt jeg hadde og måtte konstantere at køllehodet fløy ca 30 meter rett til værs. :p

 

Hjemmebanen min er Trondheim GK, men spiller ganske mye på Byneset GK. Skal fikse meg studentmedlemskap på Byneset når de er ferdig med alle 27 hullene. Det blir en av norges desidert beste baner.

Lenke til kommentar
Hehe, det var nok en kombinasjon av gamle køller og en svinghastighet tett oppunder 110mph i tykk rough. Tok i ca alt jeg hadde og måtte konstantere at køllehodet fløy ca 30 meter rett til værs. :p

 

er lett for å skje det med litt gamle køller. Jeg ble endelig ferdig med å fase ut gamle køller ifjor... så nå har jeg helt sett.... vurderer å skifte ut driveren min da.. har per idag en 10.5 graders og vurderer å gå ned til 8.5 eller 9 grader... en 56 graders wedge er vel ikek å forakte det heller...

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Hmm, hvor mye koster det å ta green card?

 

nå er det ganske lenge siden jeg tok det, men mener å huske at du kan få deg det for cirka 2000-3000 kroner. dette er inkludert kurs og tester.

 

du kan jo lese denne artikkelen jeg kom over på Golf.no

6136086[/snapback]

nei uffda :p blir ikke i år.. må jo betale for å få øvelseskjøre jo for faen!

 

(og ja, jeg er så ung :innocent: )

Lenke til kommentar

ikke spilt på 4 år, men hcp ligger på 35.5 (slutta rett etter jeg tok hvitt kort).

 

*mimre tilbake på da jeg og kompisene mine dykket etter baller utenfor tee på 4 hullet på sommersetra, ekstase når man fant en callaway ball*

 

 

 

Spilte du mye på sommersetra for en 4-5år siden LarsP?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
For meg som er golf-n00b, kan noen forklare fordelen ved et hvitt kort? (og eventuelle andre farger?)

 

grønt kort = du hat bestått et kurs som gir den grunnleggende kunnskaper innen golfsporten.

hvitt kort = Du har fått deg handicap. handicap er et sysmen som brukes til å

 

rangere hvor gode spillere er. dess lavere handicap dess bedre spiller er du....

 

edit: her ser du hva wikipedia sier om handicap og hvordan det regnes ut

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hmm, hvor mye koster det å ta green card?

 

nå er det ganske lenge siden jeg tok det, men mener å huske at du kan få deg det for cirka 2000-3000 kroner. dette er inkludert kurs og tester.

 

du kan jo lese denne artikkelen jeg kom over på Golf.no

6136086[/snapback]

nei uffda :p blir ikke i år.. må jo betale for å få øvelseskjøre jo for faen!

 

(og ja, jeg er så ung :innocent: )

6137453[/snapback]

 

Han er 16, koster ikke 3000 da. Når jeg tok grønt kort (i 2002), betalte jeg rundt 700,- til sammen.

 

Btw, noen som kan forklare forkjellen på "cast" og "forged"? :blush:

Endret av h3nrik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har grønt kort selv, og har vel 13 i hcp atm om jeg ikke husker feil.

6651986[/snapback]

 

Ehhh, ja, akkurat :shrug:

 

 

Personlig har jeg hcp 31 nå, har en veldig lett golfbane her hvor jeg får skrivd meg ned nesten hver gang jeg spiller :p . Gikk ned fra 34 til 31 på de to siste gangene jeg spilte... Men er vel morsommere å spille på den "store" banen her, som er en god del mer krevende.

 

Golfsettet mitt består 90% av kopikøller fra kina, råbillig alt sammen :thumbup:

Lenke til kommentar

Jippi! Har lenge hatt lyst på ein golftråd! :thumbup:

 

Eg har spela golf i 2-3 år no, med stor variasjon i engasjement. Tok det grønne kortet i 2005, men har liksom aldri kome vidare. Sleit veldig med svingen i fjor pga. lite spel, men det har kome seg litt i år. Har tenkt å ta meg opp nå til hausten og bruke god tid på driving rangen.

Hjemmebanen min er Trondheim GK, men spiller ganske mye på Byneset GK. Skal fikse meg studentmedlemskap på Byneset når de er ferdig med alle 27 hullene. Det blir en av norges desidert beste baner.

27 hull? Trudde det var 18 som var maks på ein bane eg.

 

Eg spelar mest på ein 6-hols golfbane i Øystese (Kvam kommune, Hordaland). Hardanger Golfklubb er ganske ung og banen er stadig under modifisering og utbygging, den er riktignok ganske liten, fleste hola er på 100-150 meter og dei ligger ganske tett. Men kvaliteten er veldig god, fleire som har spelt rundt i landet har sagt at kvaliteten på gresset på banen absolutt er god.

 

Bur i Haugesund og har ikkje så mange å spele med her nede så det blir mest å trene meg på Driving rangen her i Haugesund og går på banen i Øystese.

 

Nokon som har tips om gode nettbutikkar som sel golfkøller?

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Nokon som har tips om gode nettbutikkar som sel golfkøller?

6661665[/snapback]

 

 

En kompis bestilte her: Gigagolf.com - Jernsett til ca 185 $ (Power Max KC2)! 3`er jern til PW + putter (9 køller) - ble vell totalt 240 $ med frakt fra USA til Tromsø. Tok bare 3-4 dager fra USA til Oslo.. 5 dager fra Oslo til Tromsø (merkelig nok)!

 

240 $ * 6 (dollar kursen er vell mindre enn 6 nå også) = 1440,-! Syns det var ganske så billig i forhold til det er i Norge. Vet ikke hvor bra de køllene er.. men noen sa at de samme køllene kostet ca 3000 i Norge.

 

Jeg tenkte også å kjøpe på gigagolf!

Lenke til kommentar

18 er det meste, men man kan jo selvfølgelig ha en 9-hulls bane og en 18 som byneset har.. har spilt 3-4 runder der og synes det er den beste ever!

 

 

Har 15 i hcp , og settet mitt er sånn:

 

Driver : Wilson ( Ikke bra ) Kjøpte den på xxl , damen sa at herrekøller var altfor lange osv, og anbefalte helt klart dame .. Første som skjer er at det ble en svær bulk i kølla :( Skuffende kvalitet. skulle enda idag ønske at jeg heller kjøpte meg den i herre str.!!

 

3 wood: vantage ( Brukes ikke så ofte. )

 

5 wood: Callaway steelhead ( Veldig fornøyd , men har hatt slice problemer, men de er vekk nå

 

Jern: 3 jern, king cobra, 5-PW er callaway x14 stål ( Veldig fornøyd med både king cobra og callaway.

 

Putter : Maxfli ( Ikke så bra , men helt ok )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...