Gå til innhold

R520 utsatt igjen?


Anbefalte innlegg

Sitter her på mitt 4 dager gamle midlertidige x800xl kort som jeg skal bruke fram til r520 kommer. Håper jo at det kommer så fort som mulig sånn at det rekker å dette litt i pris før jeg selger xl kortet.

 

Og som Snekker`n sier har byttet driverene på ati kortene mine nå hver månde i to år uten tull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet til ATI er ikke ytelsen, men driverne. Jeg har ATI selv og elsker mitt X800 kort, men driverne er til å bli gal av. Håper dette vil forandre seg med neste generasjon, de klarer å lage bra kort så da mener jeg at de burde klare å lage bra drivere også (Bare se på problemene ATI har med BF2, irriterende).

Driverne er mye bedre enn NVidia.

 

Ati har ikke kommet ut med nye drivere etter BF2 ble lansert! , la dem få optimalisere driverne til BF2 som kommer i det nye driversettet Catalyst 5.7 så skal du se at det blir noe annet! :thumbup:

Lenke til kommentar

Fryktelig synn, hadde håpet på et tett kapløp mellom nvidia og ati, nå uansett hvor bra Ati sitt kort blir så kommer en stor andel av nerdene allerede til å ha gått over til nvidia.

 

Ps : Ati må ha noen av de beste driverne på lange tider, kan ikke forstå de som klage over problemer, har snart hatt et ati x800pro i et år nå og har aldri opplevd nevneverdige problemer.

Lenke til kommentar
Driverne er mye bedre enn NVidia.

Det er å ta i litt hard, vil vel si at i Windows er de omtrent like bra...

 

Begynner vi å snakke andre operativsystemer bør ATi skamme seg...

 

Linux driverene demmes er milevis unna nVidia sine, selv om det har vært ganske mange forbedringer siste halve året

 

Unix og BSD driverene eksisterer ikke... :thumbdown:

 

Finnes mer enn Windows her i verden, og ATi sine mangler her gjør at de desverre ikke er noe alternativ for meg foreløpig...

Lenke til kommentar
GDI : Ja, vi bør helst ikke snakke om linux  :blush:  , kan ikke si at ati har noe som kan måle seg mot nvidia der, men derimot så er vel 80-90% av spillerne som x800 /7800 kortene mynter på basert på win xp os.

Ja, men mange Windows-spill fungerer bra i Linux...

Har selv spilt Half-Life 2 og Far Cry i Linux med Cedega

 

Sjekk listen over spill som fungerer:

http://transgaming.org/gamesdb/

 

Les litt i release note, så ser du problemene som er med ATi, Far Cry som jeg prøvde at en maskin med ATi kort (X800XT PE) fungerer ikke, og Half-Life 2 og andre Source spill må Pixel Shader deaktiveres for at det skal fungere...

 

nVidia derrimot fungerer "out-of-the-box" i de spillene jeg har testet...

 

Edit: Skrivefeil

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Snodige greier dette, det kan jo godt tenke seg at det er en produksjonsfeil med kortene eller en uheldig sammensetning av komponeneter som er lite samarbeidsdyktige.

 

Men som deg har jeg aldri opplevd noe problem med ati sine kort, Far Cry fungerer utmerket etter at man oppgraderte til versjon 1.3 (rakk ikke å spille det før da), selvsagt så er det jo ille at noen har problemer men det har det jo vært med Nvidia også og da gjalt det den decoderen / video relaterte chippen som skulle virke "out of the box" noe den ikke gjorde i det hele tatt.

 

Tror nok begge parter har sine svinn på skogen, men uansett så må jeg kunne påpeke at jeg synnes det er veldig positivt at xp får oppdateringer hver måned med nye driverpakker.

Lenke til kommentar
Raptor' date='28/06/2005 : 14:08'] On-topic: Håper for ATi sin del at R520 ikke blir en "ny NV30" (masse forsinkelser grunnet high-end produkt på ny prosessteknikk)

Det var neppe eneste grunnen til forsinkelsen.. jeg er ikke så sikker på at det engang var hovedgrunnen. Da tenker jeg på at turbokjøleren og den høye klokkehastigheten ikke var planlagt, men et resultat pga R300.

Lenke til kommentar
Kanskje de skulle kjøre en papirlansering, men venter til kort er i omløp hør de lanserer.

Kan ikke være noe dårligere en nVidia vett...

Tror kansje du er ganske nær sannheten der. Ihvertfall om man tenker på fjorårets papir lansering.

denne teorien liker jeg :D nvidia har fått en del pepper for at kortet ikke holder det folk hadde håpa. men at de faktisk hadde det til salgs på lanseringsdatoen til og med i lille norge er helt utrolig. hvis det er dette ati prøver og følge opp er det en fin trend og gjør det vårdt og vente :yes:

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg klarer å vente til September på ATI sitt nye vidunder barn. Muligens nVidia får pengene mine denne gangen også...

 

R520 blir jo garantert raskere enn G70, men nVidia sin er en god overklokker og kommer med en MYE mer stillegående vifte enn det NV40 gjorde!

Lenke til kommentar
R520 blir jo garantert raskere enn G70, men nVidia sin er en god overklokker og kommer med en MYE mer stillegående vifte enn det NV40 gjorde!

Bare et lite luksusproblem, kommer ikke kortet på markeder før snøen så

har nVidia G80 på lur.....

Jaha?

Noen linker til sider som har litt mere konkret om når G80 skal være ute? Trodde det var minst 8Måneder til 16måneder mellom hver produksjonsslipp.

 

Gode grunner til å vente til september :

 

*Sommeren er over og du har brukt feriepengene på deg selv og jenter/gutter.

*Skjermkortene har sikkert gått ned med 500kr.

*Barnesykdommene er borte, spesielt kjøleløsninger etc.

*Da har man 2 valgalternativ og kan velge uten å føle at man har gjort et dårlig valg.

Lenke til kommentar
R520 blir jo garantert raskere enn G70, men nVidia sin er en god overklokker og kommer med en MYE mer stillegående vifte enn det NV40 gjorde!

Bare et lite luksusproblem, kommer ikke kortet på markeder før snøen så

har nVidia G80 på lur.....

Tja dette er vel et "problem" vi har levd med og får leve med,for så snart det ene kortet er lansert begynner de jo å utvikle det neste.

Så skal en til enhver tid ha det beste må en vel skifte kort hvert halvår og kjøpe ATI og Nvidia annenhver gang :)

Lenke til kommentar
R520 blir jo garantert raskere enn G70, men nVidia sin er en god overklokker og kommer med en MYE mer stillegående vifte enn det NV40 gjorde!

Bare et lite luksusproblem, kommer ikke kortet på markeder før snøen så

har nVidia G80 på lur.....

Jaha?

Noen linker til sider som har litt mere konkret om når G80 skal være ute? Trodde det var minst 8Måneder til 16måneder mellom hver produksjonsslipp.

 

Gode grunner til å vente til september :

 

*Sommeren er over og du har brukt feriepengene på deg selv og jenter/gutter.

*Skjermkortene har sikkert gått ned med 500kr.

*Barnesykdommene er borte, spesielt kjøleløsninger etc.

*Da har man 2 valgalternativ og kan velge uten å føle at man har gjort et dårlig valg.

http://www.theinquirer.net/?article=21827 og snøen kommer ca. i juletiden her hos

oss på vestlandet... ;)

Lenke til kommentar
http://www.theinquirer.net/?article=21827 og snøen kommer ca. i juletiden her hos

oss på vestlandet... ;)

Her er iallefall hva "Se & Hør" sier om G80...

 

We confirmed that G70 is the real thing and we learned that Nvidia has one more chip down the road codenamed the G80. We expect it to be based on 90 nanometre and have more pipes than NV40

 

We suspect this card should be ready sometimes in September time

 

Vi får se hva fremtiden bringer... Tviler på at hverken ATi eller nVidia kommer til å domminere, blir vel ganske likt fremover håper jeg. Det er iallefall bra for konkuransen!

Lenke til kommentar

Jarmo : Den artikkelen sier meg ikke så veldig mye, om det kun er en oppdatering på gpu prossesen til en lavere produksjonsprosses (90nm) og kanskje en quad ekstra med pipes så tviler jeg ikke på at det er mulig, men om det er en helt ny gpu fra scratch så må de mene neste år eller?

 

Kan jo også være at dette blir mere en papirlansering pga ny produksjonsprosses da det tar tid å finpusse teknikken fra 110 til 90nm.

 

Nåja, blir nå spennende i september...

Lenke til kommentar
Jarmo : Den artikkelen sier meg ikke så veldig mye, om det kun er en oppdatering på gpu prossesen til en lavere produksjonsprosses (90nm) og kanskje en quad ekstra med pipes så tviler jeg ikke på at det er mulig, men om det er en helt ny gpu fra scratch så må de mene neste år eller?

 

Kan jo også være at dette blir mere en papirlansering pga ny produksjonsprosses da det tar tid å finpusse teknikken fra 110 til 90nm.

 

Nåja, blir nå spennende i september...

Hehe ! Jeg nevnte juletiden jeg, har bare sett en del disk. om NV50 på noen russiske websider.

 

Vel vi får se... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...