Gå til innhold

R520 utsatt igjen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jarmo : Blandet litt ditt innlegg og quotinga fra [GDI]Raporten, he he begynner å bli litt seint her ja.

Vi får satse på en jevn kamp mellom R520 og G80, kan neppe tenke meg at det blir store forandringer pga den nye prossesen men hvem vet :D .

 

edit : Mistapi > Flott da vet vi det, var nettop det jeg tenkte meg at det kom til å ta såpass lang tid mellom hvert produkt. Hvis det hadde vært faktum at G80 kom allerede i jul så måtte jo Ingeniørene til nvidia blitt virkelig behandlet som noen slaver , hmm kanskje som straff for Nv30 :!:

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Artikkel fra Digitimes:

http://www.digitimes.com/mobos/a20050630A4017.html

 

The delay of the ATI Technologies R520 graphics processing unit (GPU) will benefit sales of the Nvidia GeForce 7800 GTX (G70), as more PC vendors including Dell and Hewlett-Packard (HP) have decided to adopt the GeForce 7800 series for their high-end PC models slated for release at the end of this year, according to unspecified Taiwan motherboard makers.

 

ATI is currently revamping the chip design of its R520, said the makers, adding that the company is facing leakage issues, as it attempts to migrates its manufacturing to a 90nm process. The situation is similar to when Nvidia postponed the availability of its 0.13-micron NV30 high-end chip in 2002 due to production issues, the makers pointed out.

 

Despite the delay of the R520, ATI may launch its mainstream R530 and entry-level RV515 GPUs ahead of schedule, with both parts being manufactured at 90nm, according to sources.

 

Hvis de tremdeles re-designer og de har tenkt til å lansere i august så tviler jeg på at kort blir tilgjenglig ved laseringen...

 

Er interesant å se at budsjettkortene R530 og RV515 er nærmere mål enn R520... Da skal vi ikke se bort ifra at det er det som lanseres i august, og ikke high-end? Høres på meg ut som at R520 ikke dukker opp for didligst godt ut på høsten

 

Det tar litt tid å volum-produsere brikker. De G70 brikkene kom er på kort som kunder kjøper nå er produsert i april 2005...

 

Edit: Endret quote

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...