Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har lyst til å bygge min neste pc i dette kabinettet, men jeg er litt usikker på om jeg får hengt opp harddisker i o-ringer nede ved harddiskbrønnene nederst i kabinettet. Større bilder av kabinettet kan ses her. Harddiskbrønnene kan fjernes. Det er jo en god del 5¼" brønner der, men det hadde vært veldig hendig å kunne hengt opp noen harddisker nederst også.

 

Tror dere det er gjørbart?

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Tror du burde lage nytt rack av alu elns så kan du vel bruke 60mm o-ringer kanskje?

6669990[/snapback]

 

Problemet er at jeg har sånn ca. null peiling på å lage slikt selv. Men selvfølgelig, det er en mulighet.

 

Hvis dere ser på dette bildet så er det jo noen skruer som blir festet på siden av harddiskene som skal inn i brønnene. Ved å fjerne alt det blir det jo litt plass til overs. Bør det ikke gå om jeg kun bruker en strips for hver side til å feste o-ringen til siden av brønnen og strammer den så langt det går? Harddiskene vil nok ikke sitte så godt fast, men så lenge de holder seg på plass mens kabinettet står stille går jo det greit. Hva tror dere?

Endret av miCro
Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å bygge min neste pc i dette kabinettet, men jeg er litt usikker på om jeg får hengt opp harddisker i o-ringer nede ved harddiskbrønnene nederst i kabinettet. Større bilder av kabinettet kan ses her. Harddiskbrønnene kan fjernes. Det er jo en god del 5¼" brønner der, men det hadde vært veldig hendig å kunne hengt opp noen harddisker nederst også.

 

Tror dere det er gjørbart?

6669433[/snapback]

 

 

Antar at de bruker samme harddisk-ramme som i mitt 6070Scand. Etter at jeg først monterte i 5,25" brønnene, men syns tempen ble for høy etter noen timers bruk (47-49grader) måtte jeg bare teste om det funket i den rammen som fulgte med. Det gikk det også. Eneste er at jeg bare får plass til to disker uten at o-ringene ligger inntil hverandre.

Monteringen gikk som en lek! Bare fest ringene, strips fast, smell inn diskene og skru rammen fast i kabinettet etterpå. Mye enklere enn i 5,25"-brønnene!

Diskene blir liggende vannrett istedet for på høykant, så du får den ønskede glippen imellom HD og rammen til å strekke ringene og strips.

Frontviften blåser rett på dem, og

støyen er ikke merkbar nå heller!

 

anbefales!

 

Edit: Ser at de ikke bruker samme rammen som i Scand. Tough luck.

Endret av tevil
Lenke til kommentar
Tror du burde lage nytt rack av alu elns så kan du vel bruke 60mm o-ringer kanskje?

6669990[/snapback]

 

Problemet er at jeg har sånn ca. null peiling på å lage slikt selv. Men selvfølgelig, det er en mulighet.

 

Hvis dere ser på dette bildet så er det jo noen skruer som blir festet på siden av harddiskene som skal inn i brønnene. Ved å fjerne alt det blir det jo litt plass til overs. Bør det ikke gå om jeg kun bruker en strips for hver side til å feste o-ringen til siden av brønnen og strammer den så langt det går? Harddiskene vil nok ikke sitte så godt fast, men så lenge de holder seg på plass mens kabinettet står stille går jo det greit. Hva tror dere?

6670100[/snapback]

 

Nå er det opphenget ganske bra uansett (Har selv et V1000). Det er jo ikke slik at man MÅ bruke O-ringer. Men som sagt tidligere, det finnes også tynne O-ringer, f.eks. 3 mm. Tror ikke det er plass til stort mer der hvor du skal sette inn diskene, men hold deg til 75 mm diameter!

Lenke til kommentar
Nå er det opphenget ganske bra uansett (Har selv et V1000). Det er jo ikke slik at man MÅ bruke O-ringer. Men som sagt tidligere, det finnes også tynne O-ringer, f.eks. 3 mm. Tror ikke det er plass til stort mer der hvor du skal sette inn diskene, men hold deg til 75 mm diameter!

6730635[/snapback]

 

Joa, men jeg liker ikke pc-støy og ønsker og redusere det til et minimum. Men du mener altså at diskene ikke gir stort med lyd fra seg når de er montert på vanlig vis i brønnene?

Lenke til kommentar
Nå er det opphenget ganske bra uansett (Har selv et V1000). Det er jo ikke slik at man MÅ bruke O-ringer. Men som sagt tidligere, det finnes også tynne O-ringer, f.eks. 3 mm. Tror ikke det er plass til stort mer der hvor du skal sette inn diskene, men hold deg til 75 mm diameter!

6730635[/snapback]

 

Joa, men jeg liker ikke pc-støy og ønsker og redusere det til et minimum. Men du mener altså at diskene ikke gir stort med lyd fra seg når de er montert på vanlig vis i brønnene?

6758616[/snapback]

 

Det vil nok bli noe bedre med O-ringer, men det er som du selv er inne på ganske trangt der nede i Lian-Li kabinettet. Selv om du bruker tynne O-Ringer kommer disse til å presse en del mot sidene i kabinettet slik at du uansett ikke får full effekt, i allefall om du vrir O-ringene slik som normalt. Kanskje det kunne funke om du ikke vred O-ringene og brukte noe myk skumgummi el. som distansestykke mellom HD og alu-ramme på hver side, men da spørs det hvor godt HD'ene vil sitte...

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Morsom fakta: Nå er 75mm o-ringer mest solgte gjenstand på www.vvsbad.no, garantert takket være denne tråden.!

6764362[/snapback]

Festlig. Hva blir porto fra den butikken for et par fire slike ringer?

Jeg må utvide med to nye disker relativt snart.

 

Hurra, hurra! Se i spoiler.

 

 

 

6000.gif

 

 

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...