Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tatt inn noen ekstra o-ringer til lager for dere

i Bergen som har lyst å prøve dette.

Vi holder til i Hardangerveien 871 på Espeland.

Selger dem for 10,- stk.

Bare spør etter Petter.....

4510316[/snapback]

 

 

Står jo i første innlegg at trådstarter har liggende på lager på butikken han jobber i på Espeland midt mellom Arna og Midtun...

6951317[/snapback]

 

 

Som du ser, er det over 1 år siden trådstarter skrev dette. Jeg skrev det for å høre om han fortsatt var aktiv på forumet og for evt å høre om noen andre hadde erfaringer med andre forhandlere og pris i Bergensområdet.

Lenke til kommentar
Joa har tenkt på det men jeg har ikke plass til noen vifte i fronten. Lian Li Pc 7BScand :(

6973404[/snapback]

 

Hvorfor ikke gjøre det slik?

Har ikke helt det samme kabinettet som ditt, men nogenlunde likt.

Her får disken luft fra de 2stk 80x80mm viftene i fronten på mitt kabinett.

Den blir IKKE varm.... :w00t:

post-34227-1159732612_thumb.jpg

Endret av snole
Lenke til kommentar
Joa har tenkt på det men jeg har ikke plass til noen vifte i fronten. Lian Li Pc 7BScand :(

6973404[/snapback]

 

Hvorfor ikke gjøre det slik?

Har ikke helt det samme kabinettet som ditt, men nogenlunde likt.

Her får disken luft fra de 2stk 80x80mm viftene i fronten på mitt kabinett.

Den blir IKKE varm.... :w00t:

post-34227-1159732612_thumb.jpg

6979728[/snapback]

 

Har samme løsning som deg (Lian Li 6070Scand), men det blir trangt med to disker i den ramma. Gruer meg til jeg må kjøpe ny disk. 20mb linje gjør noe med HD-kapasiteten :).

 

Til Barkster: Går det ikke an å henge vifta foran på et slags vis? slik at vifta drar lufta istedet for å blåse lufta. Må gjøre noe lurt så kablene ikke kommer i veien, men man har da kjøpt strips i massevis når man først handlet. (100-pack fra Clas Ohlson).

 

Mener det var en av disse HW-sidene som testet forskjellen på å dra lufta fremfor å blåse lufta, uten at det var noen konkluderende forskjeller på det. (testet på cpu-en).

 

 

T-Evil.

 

PS. til petter: syns å huske at jeg ikke betalte mer enn 48kr for 6 ringer hos en kollega av deg. Er det kvantumsrabatt eller bare en feil i prisingen i førsteinnlegget?

Lenke til kommentar
Joa har tenkt på det men jeg har ikke plass til noen vifte i fronten. Lian Li Pc 7BScand :(

6973404[/snapback]

 

Hvorfor ikke gjøre det slik?

Har ikke helt det samme kabinettet som ditt, men nogenlunde likt.

Her får disken luft fra de 2stk 80x80mm viftene i fronten på mitt kabinett.

Den blir IKKE varm.... :w00t:

post-34227-1159732612_thumb.jpg

6979728[/snapback]

 

Med en lit sursøt smak i munnen har jeg også hengt opp mine disker. Grunen til at ikke seiren er perfekt er fordi det er først etterpå jeg ser Snoles løsning, noe som ville spart meg mye arbeid samt luftkjøltdiskene. "Oh well, shit happens".

 

Tok noen bilder fra prosjektet.

 

Raptor X blir klargjort

post-44194-1159985247_thumb.jpg

 

Ferdig..!

post-44194-1159985366_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Har prøvekjørt litt nå. Må si jeg er utrolig imponert over resultat, helt lydløst. Hører selvsagt at disken arbeider, men det forplanter seg ikke ut i kabinettet slik det gjorde før. Må si meg veldig fornøyd, men for se om jeg ikke flytter de ned til 3.5" slik som Snole, syns de var litt varme.

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere i tråden ble mine to disker FOR varme når de hang i 5,25" brønnene. Hadde vel godt over 50 grader på begge diskene og de gikk utover alt annet i kassa også. Tror jeg har senket cpu-tempen med 5 grader etter at jeg flyttet dem ned i kabinettet der jeg hadde vifte som blåser inn.

Lenke til kommentar

(tevil) Hvordan er forskjellen på vibrasjonen og resten som forplanter seg rundt i kabinettet ved å henge diskene i "3,5" istedenfor "5,25" brønnene..?

 

Jeg har et Lian Li kabinett med harddiskskuffe eller hva det nå enn heter. Vet ikke om jeg skal henge de der i o-ring oppheng der eller i "5,25" brønnen ved hjelp av o-ring opphenget.

 

 

Kjøte 6 ringer på vvsbad.no for 105 kr. Kom levert på døren 4 dager senere. Billig og kjapp levering! :!:

Endret av kjartanj
Lenke til kommentar

Vibrasjonsstøyen ble borte begge steder, men tempen på min ble for høy hvis jeg hang dem i 5,25-brønnene.

 

hvis du ser litt lenger opp i tråden så ser du noen andre som har bilde av det. Hvis du henger HD i HDskuffen vannrett istedet for loddrett (som er intensjonen hvis du bruker skruer) så får du plass til O-ringer i de hullene.

 

Hvis du har flere enn 2 HD så kan det bli litt trangt om plassen i den skuffa, men det lar seg nok løse likevel.

 

T-Evil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...