Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har forsøkt å få tak i slike O-ringer i Oslo, uten hell. Maxbo, Comfort Bryn, Tjelstad (?) i byen etc... Vet noen hvor de kan kjøpes?

 

Videre.. vil dette prinsippet fungere i et Lian Li 6070B Scand i den harddisk-modulen i bånn bak vifta. Der er de jo beregnet på å stå på høykant, og det er med en ekstra metallplate for å gi 3.5" horisontalt. Men den fulle bredden på denne boksen er vel kanskje ikke 5.1/4"? Eller er den det? Noen som har tanker og erfaringer?

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Jeg har forsøkt å få tak i slike O-ringer i Oslo, uten hell. Maxbo, Comfort Bryn, Tjelstad (?) i byen etc... Vet noen hvor de kan kjøpes?

 

Videre.. vil dette prinsippet fungere i et Lian Li 6070B Scand i den harddisk-modulen i bånn bak vifta. Der er de jo beregnet på å stå på høykant, og det er med en ekstra metallplate for å gi 3.5" horisontalt. Men den fulle bredden på denne boksen er vel kanskje ikke 5.1/4"? Eller er den det? Noen som har tanker og erfaringer?

7168949[/snapback]

 

 

Jeg har et LianLi med samme HD-brønnen som deg. Postet et bilde av min med O-ringer.

Det fungerer helt utmerket.

Endret av snole
Lenke til kommentar
Tjelstad, den Comfort butikken i skippergata mener du? Det var der jeg fikk mine.

7169059[/snapback]

Hmm.. de hadde ikke da jeg var der (og var så travle at de ikke kunne si noe mer om dette var noe de fikk inn etc). Kanskje jeg får prøve en annen dag :)

 

Det var den i skippergata, ja.

Lenke til kommentar
Jeg har et LianLi med samme HD-brønnen som deg. Postet et bilde av min med O-ringer.

Det fungerer helt utmerket.

7170580[/snapback]

 

Takk skal du ha. Ser bra ut. :thumbup:

 

Hadde du harddisken "vanlig" montert først, eller gikk du for dette med en gang? Hadde vært interessant å vite hvor mye effekt dette har i dette kabinettet. Hva slags disk har du, for øvrig?

Endret av pax1
Lenke til kommentar

Har hatt mange disker i den ramma.

Før hadde jeg 4 disker, og vibrasjonene var ikke så ille.

Etter en stund flyttet jeg 3 av diskene til serveren min i boden.

Da ble denne disken stående alene igjen på midten av denne ramma.

Da ble bråket verre.

 

Etter at jeg hang den opp slik har maskina blitt kjempestille i forhold til før.

Men nå merker jeg viftene istedenfor. Hehe.... De skal byttes med nye vifter som ikke er så slitte.

 

Det er en gammel WD 80 GB som står der. Vet ikke om det har hatt så mye å si for temperaturen, siden den ikke kan avleses på den disken.

Men det var ganske bra kjøling på de andre diskene som stod der. Det skyldes jo viftene i front selvfølgelig

 

Så for meg har dette hjulpet masse med tanke på støy (hvining) fra harddisken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...