Gå til innhold

HardDiskoppheng med O-ringer


Anbefalte innlegg

Har tidligere hatt sunbeam hdd-oppheng i den gamle datoren min. Når jeg så kjøpte nytt kabinett (thermaltake tsunami dream) så var det ikke lengre så ideelt å ha diskene hengende i 5 1/4" brønnene, siden det er null luftstrøm der. Pc'en min skal helst være støvtett så da er det ikke aktuelt å la fronten av brønnene stå åpne, siden det er undertrykk i kabinettet.

 

I allefall, borret ut det gamle kjipe interne disk-tingen i kabinettet, og lagde nytt i plexi og stål, og kjøpte meg noen sånne fine o-ringer. Har bare 3 disker i den nå, men 4 disker er ikke noe problem. Kan uansett lages høyere.

 

Borret ut noen hull i plexi'en til led-lys også, som jeg kan koble til hovedkortet. Menehh, er ikke noe fornøyd med å ha dør med vindu i utgangspunktet, og ser jo aldri inn dit.

 

Kan sikkert lage en liste over hva som trengs for å lage en, og legge ut noen bilder av produksjonen om det er ønskelig.

post-27046-1165627509_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mine 22 o-ringer i dag! Pakka hadde blitt mørbanka av Posten, men det var ikke akkurat glass el.no i den.

 

Satte inn diskene mine i 5.25" brønnen. Dette resulterte i så og si lydløse disker. Siden jeg har et støydempet kabinett, så hjelpe dette ekstra godt også. Vibrasjoner fra diskene er helt borte, og man hører de "spiser" litt innimellom.

 

Stor takk til Petter! :thumbup:

 

Forresten, så fikk jeg litt sinnsykt høye temp på diskene mine. Ser av tråden at flere sliter med det samme. Tenker jeg kaster diskene mine ned i 3.5" ramma, høykant, med ringene rundt. Dette skulle nok bli bra, tror jeg :)

 

Igjen, absolutt verdt pengene og strevet med å henge disse opp. Nå gjenstår bare kjølingen..

 

I skrivende stund har jeg 44/46 grader på diskene mine. I stad da jeg koda om en avi fil, så hadde jeg disk temp på nærmere 60 grader. Dette er litt drøyt.... hehe

Lenke til kommentar

Har nettopp skaffet meg o-ringer, men har et problem

er ikke noe sted og feste de, for alle 5,25 plassene er oppbrukt!

og 3,5 plassene er naglet fast.

eller så kan jeg evt. røske ut 3,5 plassene og lage et sånn stativ som Elenhinan lagde :)

 

dsc00343zg8.th.jpg

som dere ser så har jeg et sånn 3,5 stativ greie, og det er naglet fast!

hva gjør jeg?

tar avbiter og røsker av hele driten?

 

Morten

Lenke til kommentar
Da har jeg klart å montere mine disker i o-ringer, og jeg kan vel med hånden på hjertet si at det ikke akkurat ga de beste resultatene. Det eneste jeg merket, var på vibrasjonene fra motoren, men jeg hører fortsatt knatringen fra mine 2 Seagate 7200.7-disker. Håper det blir bedre med ny systemdisk...

7484422[/snapback]

 

Har akkurat hengt opp diskene i O-ringer selv, har samme disker som deg. Synes det er en ganske så god forbedring, men knatringen høres dessverre fremdeles ja. Skal straks sette inn en Samsung P120 disk, spent på hvordan den vil høres ut.

Lenke til kommentar
Har fått slike striper på min disk.

Lurer på hva som gjør det. Mulig varmen, men disken har hatt 2 vifter blåsende på seg.

7545522[/snapback]

 

O-ringene er laget i naturgummi og vil naturlig nok gi fra seg litt farge.

Gummien er såpass sterk at den ikke vil ryke under de temperaturene som opereres med her.

Merk at de er testet for å tåle at man heller kokende vann i avløpet.

De skal også være testet for å kunne vare i minst 20 år.

Høy temperatur kan være et problem i enkelte kabinetter, men jeg har løst dette på et par

kabinetter ved å montere et par sånne: http://www.biltema.no/products/product.asp...2&iItemId=86721

Har fjernet viftene på denne da viften bak i kabinettet fikser god gjennomstrømning.

Disse kan også lakkeres.

Lenke til kommentar

har nettopp montert O-ringer i mitt kabinett, og de går så det suser..

Samsung Spinpoint 250gb: 22*

Seagate Barracuda 160gb: 23*

 

Det er vel ikke dårlig.. :)

 

Lagde meg en sånn harddisk holder med O-ringer..

 

1161601by4.th.jpg

 

Edit: tempene har steget til.. 30*, 27*

Endret av Morten92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...