Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Full Fart med Nextgentel i sommer for 128 kr!


Anbefalte innlegg

dette er jo rett og slett lureri og svindel.

 

Dersom en skal få alle sluser åpne, som det hevdes av NGT skal det stå 8032/864 i routern. Dette er en router som er ucappet, dere har fått en router som er cappet i speed og slett ikke det som loves av NGT.

 

i skrur hastigheten på linjen din til det maksimalt oppnåelige. Vær oppmerksom på at hastigheten du kan få på linjen kan variere med avstand til sentral og teknisk kvalitet på linjen. Teoretisk båndbredde på din ADSL-linje er 8032 kbps.

 

Dette betyr at en ikke nødvendigvis får full speed men routeren skal da stå på maks hastighet og ikke cappet slik som NGT har gjort nå.

 

Om dette er ordfinurligheter fra NGT sin side og hevde at vi stiller inn hastigheten indivuduelt på de forskjellige routere avhenging av avstand fra sentralen etc, istedenfor å sette opp teoretisk mask på samtlige,, ja right, det var veldig snilt gjort og skaffer sikkert ikke noe særlig mer-arbeid.

 

Dette er rett og slett lureri,, BAD NGT BAD!!!

 

Noen andre som lukter det samme som thinkdude?

Så du vil heller ha full fart og ustabil linje enn max og stabilt?

 

Rart kordan folk prioriterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På selve bestillingssida står det:

 

For å avklare om din linje er egnet til Quattro, testes linjen når du bestiller. Skulle det ikke være teknisk mulig å levere inntil 4 Mbps på din linje, får du beskjed om dette og bestillingen kan ikke gjennomføres.

 

Jeg bestilte oppgraderingen i går og den skulle bli igangsatt 2 timer senere. Man kan se på statussida når oppgradering og linjetest vil foregå. Under linjetesten sjekket jeg i ruteren hva hastigheten ble satt til, og maks. hos meg var ca. 3700/704. Rett etterpå fikk jeg opp at bestillingen ble kansellert.

 

Rent teoretisk i følge kapaks burde linja mi være god for 4Mbit. Men teori viste seg å avvike fra praksis :/

Endret av Zenit
Lenke til kommentar

Jeg har Echo, og de siste månedene har hastigheten gått nedover for hver gang jeg har sjekket. Hadde nærmere 6000 kbps i starten, er nå nede i 4892... Det største hoppet kom etter de gravde over en kabel oppe i streeten... Mista 800 kbps i et jafs den gang...

 

Og NGT svarer ikke på supportmail en gang...

Lenke til kommentar

jeg har Bravo og har nå fått 4695/783

 

Empfangsrichtung Senderichtung

Leitungskapazität kBit/s 6816 1404

ATM-Datenrate kBit/s 5184 864

Nutz-Datenrate kBit/s 4695 783

Latenzpfad interleaved interleaved

Latenz ms 2 2

Frame Coding Rate kBit/s 32 32

FEC Coding Rate kBit/s 256 64

Trellis Coding Rate kBit/s 396 80

Aushandlung fixed fixed

 

Signal/Rauschtoleranz dB 17 15

Leitungsdämpfung dB 17 11

Lenke til kommentar
hmmm, sentraler.. er det noe sted man kan finne ut hvor de er hen? :S

 

kanskje litt teit spørsmål, men jeg skal banne på at jeg kan få bedre hastighet enn dette her, siden naboen min har 8 mbit, mens de sa til meg at jeg bare kunne få 2 :S

 

*snøft*  :mad:  :ermm:

Se på dette kartet:

http://153.110.118.3/Jara/Default.aspx?fid=0

 

Alle telefonsentraler er ikke oppført. Funker ikke linken, gå til www.jara.no og klikk på norgeskartet til høyre. Du kan også sjekke linja di med disse verktøyene:

https://metro.telenor.no/kapaks/kapaksweb (gammel versjon)

https://metro.telenor.no/metro2-application...s-web/kapaksweb (Brukernavn: skapaksprovider Passord: prov) (ny versjon)

http://kapaks.telenor.net/kapaks/index.jsp

 

Tast inn tlf. nummer eller adresse. Disse sidene er åpne for private slik jeg ser det :)

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Jeg har Charlie til vanlig.. og fikk 6656/864

 

Er 4 km fra sentralen

 

Kapaks sier maks ADSL 2048/448 <- glad jeg ikke har telenor :p

Kapaks gjelder ikke bare for Telenor kunder. Kapaks sjekker akssesnettet (linjene fra sentralenene til kundene) Det brukes blant annet av ISP'er for å sjekke hvilke hastigheter og produkter de kan levere til kundene sine. Kapaks gjelder for alle som har ADSL via Telenor sitt kobbernett. Jeg vet at noen ISP'er kan være litt snille med hastigheter da :p Kapaks er ikke 100 % pålitelig som dere ser :)

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar
Jeg har Charlie til vanlig.. og fikk 6656/864

 

Er 4 km fra sentralen

 

Kapaks sier maks ADSL 2048/448 <- glad jeg ikke har telenor :p

Kapaks gjelder ikke bare for Telenor kunder. Kapaks sjekker akssesnettet (linjene fra sentralenene til kundene) Det brukes blant annet av ISP'er for å sjekke hvilke hastigheter og produkter de kan levere til kundene sine. Kapaks gjelder for alle som har ADSL via Telenor sitt kobbernett. Jeg vet at noen ISP'er kan være litt snille med hastigheter da :p Kapaks er ikke 100 % pålitelig som dere ser :)

 

Hilsen Zuul

Ok,da ble jeg opplysning rikere :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg fikk også bare rundt 5mbit. Jeg ringte bare ngt og sa ifra. Og fikk beskjed om at det hadde skjedd en feil. Virker som det er ett eller annet som ikke vil fungere som det skal hos de. Men uansett nå har jeg 6,3 mbit. Så for de som mener de burde ha høyere hastighet, ring ngt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...