Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Full Fart med Nextgentel i sommer for 128 kr!


Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen av Nextgentel idag:

 

Om sommeren er det mindre trafikk i NextGenTels nett. Vi gir deg nå mulighet til å utnytte den ledige kapasiteten i sommer!!

 

Opplev den virkelige store bredbåndsfølelsen ved å få full fart på bredbåndslinjen din. Selv om du har god kapasitet allerede, så kan du for en billig penge teste hvordan det er å få det maksimale ut av bredbåndslinjen din. Har du flere PC-er i bruk samtidig vil du virkelig merke forskjellen. De med de laveste bredbåndsabonnementene vil i sommer kunne se web-tv og video on demand på BroadPark i topp kvalitet.

 

Dette gjør du:

Kjøp Full fart sertifikatet innen 30.juni.

Hastigheten skrus opp til maksimal hastighet fra og med kjøpsdato til og med 31.august. Jo raskere du bestiller jo lengre periode får du full fart!

Pris: Kr 128,- for den ekstra hastigheten i hele perioden! Faktureres som egen post på neste faktura.

 

 

Har akkurat bestilt, funker fett! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for din bestilling av Full fart i sommer.

 

Din bredbåndslinje er nå oppgradert. Dette betyr at du vil kunne oppnå en hastighet på inntil 4000/704 kbps på din bredbåndslinje. Denne hastigheten vil du beholde til 01.09.2005 kl 00:00.

 

Vi ønsker deg en hurtig Quattro-opplevelse i denne perioden.

 

 

Det varierer sikkert fra strøk til strøk. Grattis til de som klarer å tyne 8000 ut av linja, men jeg er happy for 4000/704 jeg :) Skal ikke klage :)

Lenke til kommentar

Jeg har også bare fått 5184/864. Er jo akuratt samme nedlastingen som jeg hadde fra før av. Har bare fått 160kbit mer i opplasting.Har sendt klage til NGT allerede :thumbdown: Vet jeg kan få kraftigere hastighet enn dette. Vil påstå det er feil i reklamen. Lukter jeg TV2 hjelper deg eller Forbrukerombudet her?

Endret av think_dude
Lenke til kommentar

dette er jo rett og slett lureri og svindel.

 

Dersom en skal få alle sluser åpne, som det hevdes av NGT skal det stå 8032/864 i routern. Dette er en router som er ucappet, dere har fått en router som er cappet i speed og slett ikke det som loves av NGT.

 

i skrur hastigheten på linjen din til det maksimalt oppnåelige. Vær oppmerksom på at hastigheten du kan få på linjen kan variere med avstand til sentral og teknisk kvalitet på linjen. Teoretisk båndbredde på din ADSL-linje er 8032 kbps.

 

Dette betyr at en ikke nødvendigvis får full speed men routeren skal da stå på maks hastighet og ikke cappet slik som NGT har gjort nå.

 

Om dette er ordfinurligheter fra NGT sin side og hevde at vi stiller inn hastigheten indivuduelt på de forskjellige routere avhenging av avstand fra sentralen etc, istedenfor å sette opp teoretisk mask på samtlige,, ja right, det var veldig snilt gjort og skaffer sikkert ikke noe særlig mer-arbeid.

 

Dette er rett og slett lureri,, BAD NGT BAD!!!

 

Noen andre som lukter det samme som thinkdude?

Endret av WikingTOR
Lenke til kommentar

Har egentlig 4000 ned, men ngt greier ikke levere mer enn 600 :( Dette er pga sentralene er overbooket, og derfor blir det treigt! De sa at det eneste de kunne gjøre var å gi oss samme hastighet til en mindre penge.. men dette vil ikke vi, for vi har litt "connections" i ngt systemet så vi får 4000 til det 600 koster egentlig, så dette gir oss ikke noe annet valg enn å vente.. :(

Sry for skrive feil, vært på byn!

 

-MortenGj

Lenke til kommentar
Står jo klart og tydelig at man skal få "det maksimalt oppnåelige"... Og jeg som bor mye mindre enn 4 km fra sentralen såvidt jeg vet .. burde fått mer enn 5184 :-(

Tja, det avgjøres jo like mye av kabelkavliteten som lengden, hjelper lite med kort kabel på 0.4 linje.

Lenke til kommentar
Tror det er NextGenTel som har formulert det en smule dårlig på siden (  http://www.nextgentel.no/kundesider/tjenester/quattro/ ) og at det er misvisende at man kan skal få opp til 8 mbit.

 

Jeg tror tilbudet kun er 4 mbit for de ekstra 128,-, og gjelder bare dem som har Alpha, Bravo eller Charlie. Det stemmer bra da at folk har fått 5184 kbit.

 

Trond

Full fart i tre måneder

Bestiller du bredbånd nå åpner vi slusene og gir deg inntil 8000 Kbps. Hastigheten utover den du bestiller betaler du ikke noe ekstra for.

 

edit: i mailen fra de står det:

Om sommeren er det mindre trafikk i NextGenTels nett. Vi gir deg nå mulighet til å utnytte den ledige kapasiteten i sommer!!

Siden mange sikkert ikke er dratt på ferie og lignende, kan det jo være at det ikke er så mye ledig kapasitet enda. Og at farten på dette produktet vil være varierende i løpet av sommeren, med en topp i juli.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...