Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Full Fart med Nextgentel i sommer for 128 kr!


Anbefalte innlegg

Hva er det som er så missvisende??

 

Betal 128,- og få maks ut av linjen din ut August.

det som er missvisende er at du ikke får maks ut av linjen din..

Jeg har fått 5.1 mbit.. min far bor 100m lenger unna sentralen enn meg, og han har 7.5 mbit (det er ikke sommertilbud da)...

 

i mailen jeg fikk fra ngt om det står det at jeg har fått 4000/704... enda jeg har bestillt 8064/864...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske misvisande reklame :thumbdown:

Hva er det som er så missvisende??

 

Betal 128,- og få maks ut av linjen din ut August.

Eg bur maks 1 km frå sentralen, men får ikkje meir enn 4Mbit. Veit om fleire i nærleiken som har 8Mbit frå NGT (ikkje Fri Fart saken, men 8Mbit abb), dvs at eg og skal kunne få det.

 

Om eg kjører ein sjekk på telefonummeret opplyser NGT om at eg kan få alle typar BB, inkludert Echo.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått 7648 !!! :-D

Lurer på om det har noe med at jeg oppgraderte firmwaren i routern til 8,5 ?!?!

Men jeg har dessverre STORE problemer med IP telefonen min (TeleVOIP)..

Hver gang noen ringer på den så brytes linja etter tre ring (ADSL linja brytes) Etter det så "retraines" farta på linja... Samme skjer ved utgående samtaler.. Det skjer IKKE ved SKYPE.. Og IKKE ved maks fart downloads... (770 KB/s) :-) (Fra ITavisens spilldemo-servere). (Ip telefon greia kan ha noe med at jeg upgraderte firmwaren der også igår.. Trodde det trengtes for linja var nede første gang da..) Andre der ute med TeleVOIP som også sliter ??

Lenke til kommentar

Jeg fikk 6048/704. Men internettilkoblinga har vært fullstendig ustabil i de 2 timene etter oppgraderingen nå.

 

Særlig IP-telefonen (telio) lider med avbrutte samtaler etter 30 sekunder.

Også vanlig surfing stopper ofte opp en stund.

 

Håper dette bare er midlertidig mens linja konfigureres.

 

 

OPPDATERING: Mens jeg skrev dette, så så jeg på "quick view" på telnet 10.0.0.1 at modemet jobber med noe. Plutselig analyserer modemet linja på nytt og endrer den oppsatte hastigheten. Nå er jeg på 5888/704.....

 

Og nå ble den 5920/704. Og så 5984/704....

 

Ja-ja. Håper det roer seg ned og blir stabilt i løpet av natta. Ellers må jeg nok stelle meg i telefonkø. Det blir nok festlig, med IP-telefon som streiker hvert minutt :whistle:

Endret av albe
Lenke til kommentar

Fikk først beskjed om at linjen var satt til 4000/600, men så fikk jeg ny beskjed etter å ha mast litt om at den nå var satt til rundt 6800/850.

 

Rart at det er såpass tilfeldig hva man får. Hadde jeg ikke spurt så hadde jeg vel heller ikke fått noe kjappere linje.

 

Jaja... nå er jeg iallefall fornøyd :yes:

Lenke til kommentar

Da fikk jeg testet den beryktede kundeservisen til NGT for første gang.

 

Etter å ha kjøpt denne full-fart-hele-sommeren-saken har linja vært ustabil, så jeg ringte kundeservice. Grua meg litt etter å ha lest mye dritt om dem her.

 

Etter 5 minutters venting med Enya, tok en hyggelig trønder telefonen(ja de finnes visst :p ) og testet linja mi, og var enig i at den ikke var stabil. Han satte ned hastigheten til 5344/704.

 

Det var fortsatt ikke bra, så jeg ringte igjen. Kom igjen fram etter noen få minutter. Denne gangen satte vi ned hastigheten til 3744/576.

Etter dette har alt vært dønn stabilt. Jeg trur nok jeg har funnet den teoretiske grensa for hva adsl-linja mi tåler.

 

Så jeg er fornøyd med kundeservicen jeg. De tok telefonen raskt, var hjelpsomme og løste problemet :thumbup:

Lenke til kommentar
Det var fortsatt ikke bra, så jeg ringte igjen. Kom igjen fram etter noen få minutter. Denne gangen satte vi ned hastigheten til 3744/576.

Etter dette har alt vært dønn stabilt. Jeg trur nok jeg har funnet den teoretiske grensa for hva adsl-linja mi tåler.

Har du mulighet til å sjekke din linjelengde og kobberstørrelse?

 

Jeg står også ovenfor en oppgradering og ønsker å vite hva linja tåler maks, uten å få en ustabil forbindelse. Kjører webserver og annet stasj som jeg trenger å kjøre stabilt.

 

Jeg har ca. 3.2km avstand fra sentral og 0,6mm kobber.

 

Jeg sjekket via kapaks og får oppgitt at jeg på en *ny linje* har mulighet for 4400/512 (telenor/jara plattform), men har en annen isp. Så kan godt hende at de har annet utstyr og kan avvike fra denne plattformen. Sjekket på de respektive ispene og får alt fra 3200/640 til 4400/640.

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...