Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Noen som har funnet noen bugs med den nye firmware-en? Jeg ble ganske forbauset da jeg våknet i morgest og fant ut at telefonen hadde frøst.. litt irriterende igrunn siden jeg skulle på jobb i morgest. Tenkte bare jeg skulle gi en liten advarsel... men jeg vet ikke ennda om det var ett engangstillfelle eller om det var pga. den nye firmware-en som jeg la inn 15/7 :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk oppgradert K750'n til kona nesten uten problemer. Problemene kom etterpå.

 

Jeg mista tilgang til minnebrikka. Dette løste seg med å skru av telefonen, lot den være av i to minutter ( kanskje 20 sek er nok) og skrudde så på igjen. Da var den tilgjengelig igjen.

Endret av Redikk
Lenke til kommentar
Når jeg skulle oppdatere fw nå sist skjedde kunststykket at maskinen hang seg mitt under installeringen.. Nå er det ikke noe liv i k750i-en min what so ever... Er det noe håp? Hva kan jeg gjøre?

Hvis det ikke er liv i den er du nok nødt til å sende den inn. Få den reset'a på ett vis. Neppe noe du kan gjøre, tror jeg :hmm:

 

Kan altids prøve og kjøre gjennom oppdateringa en gang til ..

Endret av skrhel
Lenke til kommentar

Veldig bra guide! :thumbup:

 

Litt off topic:

 

Kan man bare filme 9 sek med k750i? Får ikke til å filme lengre snutter enn 9 sek :(

 

EDIT: når jeg endelig tenkte jeg sku prøve å oppdatere tlfen min. Så får jeg denne meldingen "503 Unavailable" på SE sin side :p

Jaja, får se om det funker i morgen.

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Veldig bra guide! :thumbup:

 

Litt off topic:

 

Kan man bare filme 9 sek med k750i? Får ikke til å filme lengre snutter enn 9 sek :(

 

EDIT: når jeg endelig tenkte jeg sku prøve å oppdatere tlfen min. Så får jeg denne meldingen "503 Unavailable" på SE sin side :p

Jaja, får se om det funker i morgen.

Jo det går an, men skal du sende klippet via MMS, så går det ikke mer enn 9 sek. For å filme lengre må du gå inn på innstillingene og skifte noe... Husker ikke hva (har ikke telefonen her akkurat nå) men det ser du med en gang...

Lenke til kommentar

"Denne tjenesten kan ikke brukes for enheten

 

Operatøren godkjenner ikke bruken av denne tjenesten for denne enheten.

Vi ser fram til å kunne hjelpe deg igjen snart.

Takk for at du brukte Sony Ericssons oppdateringstjeneste!"

 

WHAT?!!

Denne beskjeden kom etter at java programmet hadde startet, og den hadde begynte å skulle kjenne igjen enheten.

 

Har vanlig telenormobil jeg. :cry:

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar

Jeg har også en K750i fra Komplett.no som ikke wap, gprs eller oppdattering fra SE virker på. Gir den feilmeldingen ved forsøk på oppdattering om at operatør ikke godkjenner bruk av SE sin tjeneste.. osv.

Jeg har Telenor abonnement, men har en kamerat som har akkurat samme abonnement og telefon fra Komplett.no som absolutt alt virker på, så dette er litt rart.

 

Har også testa med nytt SIM-kort fra Telenor, ingen bedring.

Telefonen har R1J002 firmware.

Komplett.No sier at telefonen må sendes inn for oppdatering. Kjedelig å skulle sende inn telefonen etter kun 6 dager for rep. :(

 

Kan det være at noen telefoner var ment til å skulle være branded/låst til operatør kanskje og kun "halveis" låst?

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
Jeg har også en K750i fra Komplett.no som ikke wap, gprs eller oppdattering fra SE virker på. Gir den feilmeldingen ved forsøk på oppdattering om at operatør ikke godkjenner bruk av SE sin tjeneste.. osv.

Jeg har Telenor abonnement, men har en kamerat som har akkurat samme abonnement og telefon fra Komplett.no som absolutt alt virker på, så dette er litt rart.

 

Har også testa med nytt SIM-kort fra Telenor, ingen bedring.

Telefonen har R1J002 firmware.

Komplett.No sier at telefonen må sendes inn for oppdatering. Kjedelig å skulle sende inn telefonen etter kun 6 dager for rep. :(

 

Kan det være at noen telefoner var ment til å skulle være branded/låst til operatør kanskje og kun "halveis" låst?

 

Mvh,

Rune

Har også den telefonen fra komplett. Får heller ikke WAP eller GPRS, og har den versjonen du har.

 

Så telefonen må sendes inn? kjipt fikk telefonen i går jeg :cry:

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar
Jeg har også en K750i fra Komplett.no som ikke wap, gprs eller oppdattering fra SE virker på. Gir den feilmeldingen ved forsøk på oppdattering om at operatør ikke godkjenner bruk av SE sin tjeneste.. osv.

Jeg har Telenor abonnement, men har en kamerat som har akkurat samme abonnement og telefon fra Komplett.no som absolutt alt virker på, så dette er litt rart.

 

Har også testa med nytt SIM-kort fra Telenor, ingen bedring.

Telefonen har R1J002 firmware.

Komplett.No sier at telefonen må sendes inn for oppdatering. Kjedelig å skulle sende inn telefonen etter kun 6 dager for rep. :(

 

Kan det være at noen telefoner var ment til å skulle være branded/låst til operatør kanskje og kun "halveis" låst?

 

Mvh,

Rune

Har også den telefonen fra komplett. Får heller ikke WAP eller GPRS, og har den versjonen du har.

 

Så telefonen må sendes inn? kjipt fikk telefonen i går jeg :cry:

Fikk min idag, har ordnet wap og mms oppsett jeg.

Om det virker er annen sak! *Sjekke*

 

EDIT: Prøvde å gå på nett, men det sto at det var ugyldige instillinger.

 

EDIT2: Innlegg nr1000! :w00t::dribble: Nyttårsforsett oppfylt!

Endret av Tøbbi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...