Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei !

Når jeg åpner sida til SEs oppdateringstjeneste får jeg kun denne feilmeldingen:

 

 

503 Unavailable

Server is temporarily unavailable

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Resin 2.1.6 (built Fri Nov 8 08:18:18 PST 2002)

 

Har prøvd med både IE og Firefox. Har også nyeste Java. Noen som har noe forslag? Eller er tjenesten nede for tida? Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Hei !

Når jeg åpner sida til SEs oppdateringstjeneste får jeg kun denne feilmeldingen:

 

 

503 Unavailable

Server is temporarily unavailable

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Resin 2.1.6 (built Fri Nov 8 08:18:18 PST 2002)

 

Har prøvd med både IE og Firefox. Har også nyeste Java. Noen som har noe forslag? Eller er tjenesten nede for tida? Takk på forhånd :)

Sikkert fordi det er mange som holder på med greia!

Elers så må folk huske å bruke IE når det foretar seg denne oppgraderinga, firefox ser ikke ut til å være den rette mann til dette akkurat.!

Lenke til kommentar

Har nok ikke noe med hva slags operatør du har. Er heller SE som har fucka opp. Jeg må også sende inn telefon hvis jeg skal få GPRS/MMS til å fungere. Kjøpt fra komplett forresten.

 

Noen luringer som jobber for SE også tydligvis. Fikk som svar når jeg sa at det ikke fungerte å oppdatere via sonyericsson.com;

 

"Detta beror tyvärr på ett fel i den mjukvara ni har i telefonen. För att få detta löst behöver telefonen uppdateras från www.sonyericsson.com/support"

 

håpløst...

Lenke til kommentar

Ja forresten, jeg prøvde å laste ned oppdaterings saken på den norske siden, men det står server unavailable. Du kan laste den ned fra den svenske siden, ifølge SE er det samme prog/software. ALLIKEVEL vil ikke mobilen la seg oppdatere, etter at jeg har innstallert Update Software OG selve firmware.

Lenke til kommentar

SE Oppdatterings-siden for Norge/norsk har vært nede hele dagen i alle fall.

Har også testa å bruke den svenske og engelske, samme feilmelding om at operatør ikke godkjenner.. osv.

 

Sammenlignet firmware-versjonen i min K750 med en kamerat sin, og vi oppdaga i alle fall 1 forskjell:

I min telefon så har jeg følgende versjon for ITP-programvare;

ITP CXC 125 932 R1D

mens han har

ITP CXC 125 932 R1B

Vet ikke om dette spiller noen rolle, men kanskje alle som sliter har denne R1D- settingen?

 

I tillegg så har han noen CDA-settinger under Tilpasning-delen, men disse kan ha kommet inn når han oppdatterte sin til siste versjon.

 

Jeg har jo kjøpt min telefon hos Komplett.no (mens den telefonen vi sammelignet idag med var fra Expert), så kan det være noen sammenheng med at telefonene fra Komplett har feil/er fra parti med feil??

 

Komplett har svart meg med at

"Ja hvis du trenger en oppdatering må du nok sende den inn til et av våre serviceverksteder så fikser de det for deg ."

Men er det slik at de selger telefoner som ikke virker/har "kjente feil", så får de være så proffe at de tar å erstatter produktet og ikke bare kun lar oss kjøpere sitte med hele ansvaret med å få ting iorden.

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
SE Oppdatterings-siden for Norge/norsk har vært nede hele dagen i alle fall.

Har også testa å bruke den svenske og engelske, samme feilmelding om at operatør ikke godkjenner.. osv.

 

Sammenlignet firmware-versjonen i min K750 med en kamerat sin, og vi oppdaga i alle fall 1 forskjell:

I min telefon så har jeg følgende versjon for ITP-programvare;

ITP CXC 125 932 R1D

mens han har

ITP CXC 125 932 R1B

Vet ikke om dette spiller noen rolle, men kanskje alle som sliter har denne R1D- settingen?

 

I tillegg så har han noen CDA-settinger under Tilpasning-delen, men disse kan ha kommet inn når han oppdatterte sin til siste versjon.

 

Jeg har jo kjøpt min telefon hos Komplett.no (mens den telefonen vi sammelignet idag med var fra Expert), så kan det være noen sammenheng med at telefonene fra Komplett har feil/er fra parti med feil??

 

Komplett har svart meg med at

"Ja hvis du trenger en oppdatering må du nok sende den inn til et av våre serviceverksteder så fikser de det for deg  ."

Men er det slik at de selger telefoner som ikke virker/har "kjente feil", så får de være så proffe at de tar å erstatter produktet og ikke bare kun lar oss kjøpere sitte med hele ansvaret med å få ting iorden.

 

Mvh,

Rune

Er nok det, Min har ITP CXC 125 932 R1B

Og den er kjøpt fra komplett.

 

Så det ser nok ut til at jeg må levere tilbake telefonen der. Tar det lang tid for dem å fikse den? og noen som vet om de må slette allt eller?

 

EDIT: Vil det funke uten å ha simkort i telefonen, da kan den jo ikke se at jeg har telenor? :p

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å oppdattere uten sim-kortet i. Resatt/tilbakestilt alt på telefonen og deretter tatt ut SIM-kortet og forsøkt oppgradering. Samme feilmelding under oppdatteringen.

Jeg tror ikke det faktisk er Telenor det henvises til i feilmeldingen om at "operatør godkjenner ikke... osv" fordi et feiler når SIM-kortet er ute også.

 

Jeg har en stygg mistanke nå om at telefonen min er branded/har egen firmware ment for kanskje Vodafone eller O2, da dette ligner svært på lignende problemer rapportert i Esato forumet hvor de har O2 og Vodafone branded telefoner.

 

Jeg titta også litt på eska mi til telefonen, og på den lappen på siden hvor type telefon etc er lista, der står det følgende betegnelse:

DPY 101 2834/30 R2A EN,NL

Kan det være at "EN,NL" er betegnelser/landskoder for England og Nederland tro?

Kanskje bare et skudd i blinde....

 

:roll:

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar

Jeg prøvde nå å kjøre update med Netcom. Det gikk heller ikke, så det ser jo mest ut som at det ikke har noe med operatørene å gjøre.

 

Jeg har rapportert dette inn til MPX.no (der jeg kjøpte min K750i). Så det blir spennende å se hvordan de løser problemet.

Endret av mikaelt
Lenke til kommentar

Jeg tror også at "operatøren" det henvises til i Oppdatterings-programmet hos SE er operatøren som har fått lagt inn firmware'n i telefonen (eller telefonen er programmert med firmware tilpassa en gitt operatør, etc. Eks slik som Telenor har det derre Entry-tingene på sine låste telefoner.)

 

For å unngå at slike settinger/låser til operatør fjernes ved oppdattering, så har de nok lagt inn sperre slik at oppdattering ikke skal være mulig. Telefonen må da inn til verksted for oppdattering.

 

Irriterende for oss som da har kjøpt telefon i god tro og uten noen form for binding eller annet fra Komplett.

 

Jeg tror mere og mere at Komplett.No med eller uten overlegg har klart å skaffe seg telefoner som ikke er ment for det åpne markedet men som er ment for et helt annet sted/andre operatører enn de norske.

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar

Uansett så skal jo forhandlerne erstatte produkter som har mangler... Så det de skulle gjort, er å sendt en ny og oppdatert telefon tilbake til kundene, så har vi sendt mobilen med mangler tilbake til dem etter vi har mottatt de nye.. Men så rosenrød er vel ikke verden i dag...

Lenke til kommentar

Hadde Komplett.No vært litt mere proffe så hadde de tilbudt seg å bytte telefonen ja, og gitt en ny oppdattert tilbake når de mottok den gamle.

 

Men nå så behandler de dette som rene tekniske feil og vil at kundene skal sende den inn som ordinær reparasjon. Dermed så kan nok Komplett sende regningen til SE som garanti-krav i etterkant. -Minst kostnader for Komplett.

 

Men, det som vil koste Komplett penger er dette at kundene har krav på erstattnings-produkt i tiden telefonen er til rep. Hvis mange nok krever Komplett.No for låne-telefon i tiden ordinær telefon er på rep/sendes til rep, så vil nok Komplett.No slite litt etterhvert med dette å sende ut lånetelefoner i hytt og vær og dette koster penger.

Dermed så kanskje de kommer på bedre tanker etterhvert....

 

;)

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar

Hei.

 

Send den til nærmeste verksted.

 

"Noen importører/produsenter har egne rutiner for retur og reparasjon. Dette er rutiner som medfører raskere respons, og varen blir behandlet direkte av verkstedet. Du slipper da å måtte sende den gjennom oss.

 

Følg linken under for mere info:

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=step3

"

Den beskjeden fikk jeg, i mail fra komplett.

Nermeste verksted for meg blir

 

Bakke Elektronikk AS

Vesterøyveien 2

3235 Sandefjord

Tlf: 33 48 33 62

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...