Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Teleservice i Oslo er nok de som kan fixe den for deg.

Hør ev med Komplett før du sender den rett dit da, kan jo være at de vil ha den i "systemet" sitt før de ev vil plukke opp regningen for dette.

 

Problemet ligger i telefonen og SE har vist svart til andre på dette forum at de må til butikk for å oppgradere telefonen.

 

Jeg tror du kan bruke PayPal hos davinci, men dette krever også at du har et kredittkort da. :roll:

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stig Jøran:

 

..jeg kunne ikke finne VISA'en min akkurat da jeg skulle oppgradere. Jeg lånte bare VISA-informasjon fra en kamerat og brukte min e-post adresse... Resultat: han ble kreditert mens jeg fikk brukernavn og passord! :)

 

..så kan en heller betale tilbake cash eller nettbank senere.. :yes:

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Stig Jøran:

 

..jeg kunne ikke finne VISA'en min akkurat da jeg skulle oppgradere. Jeg lånte bare VISA-informasjon fra en kamerat og brukte min e-post adresse... Resultat: han ble kreditert mens jeg fikk brukernavn og passord! :)

 

..så kan en heller betale tilbake cash eller nettbank senere.. :yes:

Men hva er Billing information?

Må man oppgi adresse... liker ikke sånnt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Stig Jøran:

 

..jeg kunne ikke finne VISA'en min akkurat da jeg skulle oppgradere. Jeg lånte bare VISA-informasjon fra en kamerat og brukte min e-post adresse... Resultat: han ble kreditert mens jeg fikk brukernavn og passord! :)

 

..så kan en heller betale tilbake cash eller nettbank senere..  :yes:

Men hva er Billing information?

Må man oppgi adresse... liker ikke sånnt :dontgetit:

Det kan jeg forstå. Skepsis er en god ting!

 

PayPal er svært seriøst selskap som har spesialisert seg på internett-transaksjoner. Det er ufattelig mange som bruker dette over hele verden og jeg har fortsatt til gode å høre om noen som har blitt svindlet til nå. ;)

 

Jeg stoler hvertfall like mye på PayPal som min lokale bank her, om ikke enda mer! :roll:

Lenke til kommentar
abscess: Jævli bra "tutorial" for å oppgradere firmware. Nå funker MMS og GPRS :) In your face ericsson...

 

Noen som tilfeldig vet om et program for å laste over meldinger som man har tatt backup av?

Takker og bukker!

:D

Endret av abscess
Lenke til kommentar

Jeg føyer meg i rekken av de som har problemer med mms/wap..

Har hørt det er blitt sagt at om man har Telenor abbonement (selv har jeg Djuice NonStop) så kan man ikke oppdatere og at man må eventuelt levere inn telefonen mot å få en ny en i august. Stemmer dette? Da må man vel ha levert inn telefonen iløpet av en uke. Jeg kjøpte min fra mpx for litt over en uke siden. Har sendt de mailer, men får ikke svar.. Frister uansett ikke å måtte leve uten telefon på ubestemt tid..

 

Var det slik at denne oppdateringen gikk hardt utover kvaliteten på videokameraet?

Kvaliteten på (video)kameraet var jo en av grunnene til at jeg valgte denne telefonen :ermm:

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre?

Er ingen mester når det gjelder data eller telefoner, så vet ikke om jeg tør prøve meg på noen oppdatering selv.. :roll:

Lenke til kommentar

Problemene med mms og wap (altså at gprs ikke fungerer) kan ha flere årsaker.

På min telefon kjøpt fra Komplett for 14 dager siden så er saken at firmwaren telefonen har nå er for gammel/er i en versjon som SonyEricsson vet at de har feil med og at dermed mms og wap mot eks Telenor ikke fungerer.

Fix av dette er å oppdattere telefonen via SonyEricsson sin tjeneste. (sjekk starten på denne tråden, der står det en glittrende guide for dette)

 

Hvis telefonen din lar seg oppdattere på den måten, så er det bare å laste ned nytt oppsett for mms og wap fra eks Telenormobil og alt skulle virke fint. ( slik er det for svært mange med mms og wap problemer)

 

Men, så er det slik at mange har fått kjøpt telefoner (slik som jeg) som ikke lar seg oppdattere fra SonyEricsson sin webside. Grunnen til dette er at det ligger lås i selve telefonen som hindrer slik oppdattering, og er ikke knyttet opp mot abonementet en har nå. Så uansett hvilket abonnement du har, så vil ikke telefonen la seg oppdattere.

 

Da er det kun et valg igjen; telefonen må inn til Serviceverksted for fix.

Jeg har sett at flere skriver at MPX bytter telefonen for deg hvis din ikke lar seg oppgradere, mens jeg sitter enda å venter på hva Komplett vil svare.

 

Jeg vil foreslå at du prøver å oppdattere fra SE sin web, eller får hjelp i en butikk til dette. Hvis du får feilmelding om at "operatør godkjenner ikke bruk av denne tjenesten.. osv", så er du i samme båt som oss andre: Telefonen MÅ da inn til service.

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar

Hmm..virker som at det er en rekke missforståelser ute å går.

 

Mange (inkl meg selv) har fått en telefon (fra mpx/komplett..) som ikke lar seg sette opp med gprs/mms, og firmware-oppdatering via ericsson.com fungerer heller ikke. Det har ingenting å si om du har telenor/chess/netcom osv. Du kan ta ut simkortet og du får samme feil.

 

Det du kan gjøre er å sende den inn til service, så flasher de telefonen for deg, til en ny (bedre) firmware. Dette tar sikkert litt tid. Teleservice her i oslo sier 5 dager, ikke inkludert tiden det tar å sende fram og tilbake.

 

Du kan jo selvsagt sende den inn til de du kjøpte den hos, også sender de den på service, og da tar det enda lengre tid.

 

Eller hvis du er litt praktisk anlagt, så gjør du det selv, ved å følge guiden på side 9 eller no i denne tråden. Koster deg riktignok 10 euro, men det tar 10 minutter. Jeg gjorde det igår, og nå har jeg fått gprs/mms.

Lenke til kommentar
Hmm..virker som at det er en rekke missforståelser ute å går.

 

Mange (inkl meg selv) har fått en telefon (fra mpx/komplett..) som ikke lar seg sette opp med gprs/mms, og firmware-oppdatering via ericsson.com fungerer heller ikke. Det har ingenting å si om du har telenor/chess/netcom osv. Du kan ta ut simkortet og du får samme feil.

 

Det du kan gjøre er å sende den inn til service, så flasher de telefonen for deg, til en ny (bedre) firmware. Dette tar sikkert litt tid. Teleservice her i oslo sier 5 dager, ikke inkludert tiden det tar å sende fram og tilbake.

 

Du kan jo selvsagt sende den inn til de du kjøpte den hos, også sender de den på service, og da tar det enda lengre tid.

 

Eller hvis du er litt praktisk anlagt, så gjør du det selv, ved å følge guiden på side 9 eller no i denne tråden. Koster deg riktignok 10 euro, men det tar 10 minutter. Jeg gjorde det igår, og nå har jeg fått gprs/mms.

kun 10 euro, ingen regning i posten en uke etterpå eller? :p

Lenke til kommentar

Kredittkort er en fin ting og spesielt morro når det der faktisk virker supert!!!! :D

 

Man kan jo lure på hvorfor ikke SE legger ut lignende tjeneste, men det er vel for at slike ting som operatør-lås og lignende ulumskheter ikke skal forsvinne fra de stakkars mobil-operatørene....

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
Kredittkort er en fin ting og spesielt morro når det der faktisk virker supert!!!! :D

 

Man kan jo lure på hvorfor ikke SE legger ut lignende tjeneste, men det er vel for at slike ting som operatør-lås og lignende ulumskheter ikke skal forsvinne fra de stakkars mobil-operatørene....

 

Mvh,

Rune

Ja, men er litt skeptisk til slike ting, spesielt når det ikke er mitt kort som brukes.

Når man må oppgi billing adress, såe, men det går sikkert fint. Skal se om meg får en kamerat av meg til å betale så får han få igjen hos meg.

Lenke til kommentar
Problemene med mms og wap (altså at gprs ikke fungerer) kan ha flere årsaker.

På min telefon kjøpt fra Komplett for 14 dager siden så er saken at firmwaren telefonen har nå er for gammel/er i en versjon som SonyEricsson vet at de har feil med og at dermed mms og wap mot eks Telenor ikke fungerer.

Fix av dette er å oppdattere telefonen via SonyEricsson sin tjeneste. (sjekk starten på denne tråden, der står det en glittrende guide for dette)

 

Hvis telefonen din lar seg oppdattere på den måten, så er det bare å laste ned nytt oppsett for mms og wap fra eks Telenormobil og alt skulle virke fint. ( slik er det for svært mange med mms og wap problemer)

 

Men, så er det slik at mange har fått kjøpt telefoner (slik som jeg) som ikke lar seg oppdattere fra SonyEricsson sin webside. Grunnen til dette er at det ligger lås i selve telefonen som hindrer slik oppdattering, og er ikke knyttet opp mot abonementet en har nå. Så uansett hvilket abonnement du har, så vil ikke telefonen la seg oppdattere.

 

Da er det kun et valg igjen; telefonen må inn til Serviceverksted for fix.

Jeg har sett at flere skriver at MPX bytter telefonen for deg hvis din ikke lar seg oppgradere, mens jeg sitter enda å venter på hva Komplett vil svare.

 

Jeg vil foreslå at du prøver å oppdattere fra SE sin web, eller får hjelp i en butikk til dette. Hvis du får feilmelding om at "operatør godkjenner ikke bruk av denne tjenesten.. osv", så er du i samme båt som oss andre: Telefonen MÅ da inn til service.

 

Mvh,

Rune

Får noe DRIT det funket ikke med sånn hurtig greie fra teleormobil å jeg kan ikke oppdatere :ermm:

Lenke til kommentar

Kanskje dette har blitt svart på, men jeg vil bare bli heelt sikker=)

Jeg får ikke oppdatert min K750i. Får denne feilmld:

 

"Denne tjenesten kan ikke brukes for enheten.

Operatøren godkjenner ikke bruken av denne tjenesten for denne enheten.

Vi ser fram til å kunne hjelpe deg igjen snart.

Takk for at du brukte Sony Ericssons oppdateringstjeneste!"

 

Men, er det mulig å gjøre det via DaVinchi sin side, selv om jeg får denne meldingen? Eller er jeg NØDT til å sende den inn? Hvis jeg kan gjøre det fra DaVinchi, vil jeg heller gjøre det=)

 

Mvh,

 

Janse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...