Gå til innhold

Guide for FW update på K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg testet det jeg ville. Fra å være et lite men godt problembarn har jeg nå firmware v. R1L002 og både MMS, WAP og SE Update Service fungerer! :w00t:

 

En mini(?)-guide til DaVinci's flashing av SE K750i:

 

Link DaVinci's hjemmeside

Om du prøver å oppgradere uten å kjøpe èn credit (€10) vil ikke oppgraderingen bli fullført og mobilen vil ikke fungere.

 

Merk: Alt som er lagret på mobil-minnet BLIR slettet. Det som er lagret på SIM-kort og minnekort blir IKKE slettet ;)

 

1. Installer de generelle USB driverene. Installeres ved å pakke ut filene til et direktorat, høgreklikke på .inf filene som ligger i det direktoratet og velge 'installer' i menyen som dukker opp ved høgreklikk.

*Link*

 

2. Installer USB flash driverene *Link*

Last ned og pakk ut filene til f.eks. c:\USBFLASH\

 

- Mens mobilen er AV, hold inne C-knappen på mobilen mens du setter i USB-kabelen. Windows finner ny hardware og et installasjonprogram startes. I det installasjonprogrammet blar du frem til mappen c:\USBFLASH\ og klikker på EPIUSB.inf. Klikk på OK og driveren blir installert.

 

3. Last ned DaVinci's flash-program *Link* og pakk ut filene til f.eks c:\davinci\

 

4. Åpne client13_4_k750.exe som ligger i c:\davinci\

 

Nå kan du teste at alle USB-driverene er rett installert ved å klikke på "Read CID/Test cable" for så å følge instruksjonen som dukker opp i vindet til venstre.

Har du gjort det riktig skal du få opp en tekst lignende dette:

 

"

Phone Attached!

Detected SonyEricsson: K750/D750.

Flash ID: 890D

Status Ok, OTP Close, CID36, PAF1

IMEI: 356551-00-670749

Phone CID 36

You must use CID36 Flash Files For this phone!

Press "Flash Files" Tab and download free firmware

Execution Time - 00:00:09

Done!

"

 

5. Teste serveren deres ved å klikke på "server status" for å sjekke at linjen er i orden og ikke sperret av noen firewall eller noe.

 

6. Gå til settings og oppdater instillingene (noen IP'er)

 

7. Gå til "Flash files" og klikk på "Update file list".

Ved å klikke på den merker du

K750 R1L002 EU4: EN DA SV NO

 

Både download main firmware og file system flash skal være merket og du kan klikke på "Get files"

 

Filsystem (FS) og firmware blir nå lastet ned til C:\davinci\Flashes\

 

8. For å få brukernavn og passord til å fullføre flashen må du nå betale €10. Gå til Denne siden og klikk på PayPal-ikonet der det står "1 log account"

 

Videre bruker du "Don't have a Paypal account?" og klikker "Secure checkout"

 

Fyll ut VISA informasjon og e-post. Pass på at du får rett e-post da det er der du får tilsendt brukernavn og passord.

 

PayPal er en profesjonell 3. parts betalingstjeneste og er svært, svært trygg. DaVinci får aldri vite noen informasjon om VISA-kortet, de får bare de €10. Ingen brev i posten, ikke noe, bare litt mindre penger på konto! ;)

 

9. Finn fram passord og brukernavn som du har fått tilsendt på e-post og fyll de inn i flash-programmet.

 

Når du nå klikker på "Info" skal det i vinduet til venstre vise at du har èn credit.

 

10. Nå skjer det!

Visst det ikke allerede har fylt seg inn automatisk blar du fram til:

MAIN: K750i_R1L002_MAIN_EU_EMEA.DVT

FS: K750i_R1L002_FS_EU4.DVT

CDA: CDA102337/12 - Europe4

 

Klikk slik at både Main, FS og Finalization er MERKET

 

Klikk på Flash og følg instruksonen i vinduet til venstre.

 

Ca 15 tar det så er mobilen oppdatert!

 

:w00t:

Endret av abscess
Lenke til kommentar
Nå har visst SE Updateservice vært nede i hele dag, i hvertfall for meg. Men nå er det oppe igjen, og nå kan jeg oppdatere igjen uten problemer. :) Kanskje de har fiksa det. :)

Hvilken operatør har du?

Jeg fikk den samme beskjeden. "Det finnes ingen tjenester for operatøren din"

Har Telenor.

 

Har nå prøvd med Chess også og fikk samme meldinga

 

"Denne tjenesten kan ikke brukes for enheten

 

Operatøren godkjenner ikke bruken av denne tjenesten for denne enheten.

Vi ser fram til å kunne hjelpe deg igjen snart.

Takk for at du brukte Sony Ericssons oppdateringstjeneste!

"

Endret av Stig Jøran
Lenke til kommentar

Yepp, TelenorMobil Kundeservice vet også at det er feil på firmware'n på en mengde K750i telefoner og at gprs ikke virker (og dermed virker heller ikke MMS og WAP)

Eneste måten er å oppgradere firmware til nyere versjon og denne nye programvaren ligger alleredet ute på SE sine hjemmesider.

 

Men, så kommer problemet at mange telefoner lar seg ikke oppdattere fra SE sine Oppdatteringstjeneste.

Feilmelding en får med at "operatør"ikke godkjenner oppdatteringen har ingenting med hverken Telenor, Netcom eller annen leverandør du har abonnement fra. (telefonen min lar seg nemlig heller ikke oppdattere med SIM-kortet ute)

Lever telefonen tilbake der du kjøpte den og krev at de fixer problemet.

 

 

Jeg har levert inn min telefonen hos Komplett, hvor jeg kjøpte den og det blir "morro" å se hva de svarer. :cool:

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
Nå har visst SE Updateservice vært nede i hele dag, i hvertfall for meg. Men nå er det oppe igjen, og nå kan jeg oppdatere igjen uten problemer. :) Kanskje de har fiksa det. :)

Hvilken operatør har du?

Jeg fikk den samme beskjeden. "Det finnes ingen tjenester for operatøren din"

Har Telenor.

 

Har nå prøvd med Chess også og fikk samme meldinga

 

"Denne tjenesten kan ikke brukes for enheten

 

Operatøren godkjenner ikke bruken av denne tjenesten for denne enheten.

Vi ser fram til å kunne hjelpe deg igjen snart.

Takk for at du brukte Sony Ericssons oppdateringstjeneste!

"

Jeg har Telenor Djuice Magnum. Jeg har oppdatert 2 telefoner, dama mi sin oxo, hun har Telenor NonStop. Begge er kjøpt på Komplett.no

 

Min tlf: Bestillingsdato: 2005-05-26T12:20

Hennes tlf: Bestillingsdato: 2005-06-20T21:13

 

Altså en mnd forskjell.

 

Feilmeldingen jeg fikk var at jeg ikke fikk kontakt med serveren, og så spurte den meg etter proxy-innstillinger. Jeg bruker ikke proxy...

Denne feilmeldingen kom etter at jeg hadde godtatt de avtalegreiene som du må akseptere.

Lenke til kommentar
Yepp, TelenorMobil Kundeservice vet også at det er feil på firmware'n på en mengde K750i telefoner og at gprs ikke virker (og dermed virker heller ikke MMS og WAP)

Eneste måten er å oppgradere firmware til nyere versjon og denne nye programvaren ligger alleredet ute på SE sine hjemmesider.

 

Men, så kommer problemet at mange telefoner lar seg ikke oppdattere fra SE sine Oppdatteringstjeneste.

Feilmelding en får med at "operatør"ikke godkjenner oppdatteringen har ingenting med hverken Telenor, Netcom eller annen leverandør du har abonnement fra. (telefonen min lar seg nemlig heller ikke oppdattere med SIM-kortet ute)

Lever telefonen tilbake der du kjøpte den og krev at de fixer problemet.

 

 

Jeg har levert inn min telefonen hos Komplett, hvor jeg kjøpte den og det blir "morro" å se hva de svarer. :cool:

 

Mvh,

Rune

Har du levert inn?

Fordi jeg kontaktet komplett, og fikk beskjed om at jeg ikke måtte sende den inn til dem, men til SE serviceverksted en plass i sandefjord. Så blir vel å gjøre det iløpet av uka.

 

Er ubeskrivelig kjipt med sånnt! :mad:

Lenke til kommentar

Yepp, kjempekjipt når en kjøper ny telefon og det er feil og mangler på den fra dag en.

 

Jeg var nede hos Bakke Elektronikk i Sandefjord, som har avtale med Komplett når det gjelder rep av telefoner.

Kjempehyggelige folk og ordentlig service-minded, men de kan ikke fixe telefonen!

De er igjen nødt til å sende telefonen til Teleservice i Oslo som er en av de få SE godkjente serviceverkstedene.

 

Jeg har levert inn min hos Komplett og venter på tilbakemelding fra de på hva som skjer.

Jeg skal poste resultatet så fort jeg får svar.

 

Jeg ser tidligere i denne tråden at abscess har laga en super miniguide på oppgradering fra davinci og jeg hadde forsøkt den hvis jeg hadde hatt telefonen her.... ;)

 

Mvh,

Rune

Lenke til kommentar
Yepp, kjempekjipt når en kjøper ny telefon og det er feil og mangler på den fra dag en.

 

Jeg var nede hos Bakke Elektronikk i Sandefjord, som har avtale med Komplett når det gjelder rep av telefoner.

Kjempehyggelige folk og ordentlig service-minded, men de kan ikke fixe telefonen!

De er igjen nødt til å sende telefonen til Teleservice i Oslo som er en av de få SE godkjente serviceverkstedene.

 

Jeg har levert inn min hos Komplett og venter på tilbakemelding fra de på hva som skjer.

Jeg skal poste resultatet så fort jeg får svar.

 

Jeg ser tidligere i denne tråden at abscess har laga en super miniguide på oppgradering fra davinci og jeg hadde forsøkt den hvis jeg hadde hatt telefonen her.... ;)

 

Mvh,

Rune

Problemet mitt er at jeg ikke har VISA :(

Så. Da er vel eneste løsning å sende den til bakke elektronikk i oslo?

 

Sjansen er vel liten for at SE fikser noe på oppdaterings programmet, som gjør at den bypasser den beskjeden om at operatøren ikke støtter eller?

Lenke til kommentar

Jeg har også vært i kontakt med Komplett, og de sier jeg må sende telefon til service selv, sikkert for å spare tid. Er jo ikke komplett sin feil at Ericsson er har flere bugs enn windows 98, men fortsatt ganske plagsomt. Iallefall når man hører om folk som har kjøpt telefon fra mpx og får en ny i mot at man sender tilbake den som ikke fungerer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...