Gå til innhold

SE K750i Oppdateringstjeneste


Anbefalte innlegg

Har nå oppdatert, det gikk ikke helt smertefritt. Da jeg skulle holde inne 'c', og koble til usb kabelen, startet ikke oppdateringen. Jeg fikk feilmelding. Tror det var pga at jeg ikke holdt 'c' inne lenge nok, etter at jeg koblet til usb kabelen. Så et tips: hold inne 'c' noen sekunder etter at du kobler til usb kabelen. Jeg måtte kjøre gjenopprettings funksjonen etter første forsøk, men på andre forsøk gikk det greit.

 

For de som lurer på det: Bildene blir nå tatt umiddelbart! Har prøvd, under ganske dårlige lysforhold, å snu kamera vekk idet kameralyden er ferdig. Hver eneste gang har bildet blitt bra!!

 

Dette har ikke jeg merket noe til. Synes kameraet er like 'treigt' enda. Men menyene er raskere.

 

mvh

 

j.n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen komme med en liten oppsummering nå, vær så snill?

 

Hvordan forberede seg? (Nedlastinger, installasjoner)

Steg-for-steg fregangsmåte?

 

Gidder ikke dille med 4 omstarter, bytte av USB-porter, og etter en halvtime finne ut at jeg må begynne på nytt fordi jeg mangler en driver..

Lenke til kommentar

Det eneste jeg gjorde.

 

1.Hadde de vanlige usb driveren installert.(Ikke pc suite)

2.Skrudde av NIS(firewall prog osv..)

3.Ha nyeste java installert

 

Når jeg gikk i gang med oppdateringen og til jeg kom til det punktet der man for beskjed om å koble fra mobilen fra usb kabel også skru den av(20 sek)

Så koble til, Holdt inne c knappen koblet den til, dukka opp mld om at jeg måtte installere flssh driverne,installerte dem, så var jeg i gang.

Det var alt jeg måtte gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Enkelt. Brukte firefox og gjorde ikke noe mer enn å klikke på linkene etterhvert som de dukket opp.

Åja, jeg hadde telefon koblet til PC'n hele tiden gjennom UBS porten.

Lenke til kommentar

Jeg fikk opp spørsmål om å legge inn flash driverne da jeg koblet i begge USB portene mine, men forsto ikke hvilke drivere det var snakk om før etter litt lesing her, så jeg avbrøt bare, nå får jeg ikke opp spørsmål om å installere flash driverne under oppdatering og ingenting skjer, mobilen bare skrur seg på og ber etter PIN kode, mens pcen bare åpner "minnekortet"

Lenke til kommentar
Jeg fikk opp spørsmål om å legge inn flash driverne da jeg koblet i begge USB portene mine, men forsto ikke hvilke drivere det var snakk om før etter litt lesing her, så jeg avbrøt bare, nå får jeg ikke opp spørsmål om å installere flash driverne under oppdatering og ingenting skjer, mobilen bare skrur seg på og ber etter PIN kode, mens pcen bare åpner "minnekortet"

Samme med meg. Endte med at jeg byttet USB-port og den spurte meg på nytt.

Lenke til kommentar
Et interessant eksperiment kunne vere å ta en pc uten Sony Ericsson PC Suite, uten andre USB drivere enn den "K750 update service USB drivers".

Nei, når du plugger i kabelen, vil den automatisk forsøke å installere de vanlige driverene.

Teorien var at når telefonen var av holder c-knappen inne mens man plugger i USB-kabelen så vil den presentere seg som kun som et flash minne, men men :blush:

Lenke til kommentar
Har prøvd alt som SE sier 30 ganger nå, men den vil ikke starte nedlastninga, hjelp her? Direkte link? Noen som kan legge ut filene??

Hmm okey!

 

Letet litt i pcen og funnet 4 filer,antar d er disse 4 filene som er oppdateringen.

Lastet dem opp på rapidshare,da jeg ikke har andre steder å laste opp på er på ca 20 mb str

 

men åssen du kan få dem i oppdatert i tlf veit jeg ikke.

 

Fant de filene på følgende mappe

 

C:\Programfiler\Sony Ericsson\Update Service\software-data

 

Link:

 

http://rapidshare.de/files/2388950/software-data.zip.html

Takk takk, men må vente en stund. :(

 

You have requested the file software-data.zip (21053658 Bytes). This file has been downloaded 2 times already.

IMPORTANT: Download-accelerators are only supported with a PREMIUM-Account!

 

You have requested 21053 KB in one hour. If you request a file and get a download-link, your download-counter is increased immediately.

This is neccessary in order to give you completely anonymous download-links without strong restrictions. We protect your privacy.

In order to finance this webspace, downloads are limited for free-users. This file exceeds your download-limit.

Please wait one hour. Or maybe you want to get a PREMIUM-Account, too? NO subscription! Instant access!

Lenke til kommentar

Har nå prøvd på en annen PC, her får jeg installert flash driverne, men kommer ikke inn på update siden! etter jeg har krysset av for at alt er klargjort til oppdatering skjer det absolutt ingenting! Jeg tror jeg gir opp å oppgradere firmwaren jeg!! :mad:

Lenke til kommentar
Har nå prøvd på en annen PC, her får jeg installert flash driverne, men kommer ikke inn på update siden! etter jeg har krysset av for at alt er klargjort til oppdatering skjer det absolutt ingenting! Jeg tror jeg gir opp å oppgradere firmwaren jeg!! :mad:

Samme skjedde med meg. Hadde fulgt alle tipsa til SE. Gikk helt plutselig nå, så jeg håper å få gjort oppgraderinga i dag.

Lenke til kommentar

Ok, nå skjønner jeg ikke en ting.

For det første : hvordan unzipper man filer (det er en sånn fil man må unzippe)?

For det andre : hvis man først har prøvd å oppdatere uten hell (kom ikke noe progress på mobilen eller noe), må man da ta gjenopprettings greia?

Jeg skjønner ingenting, er helt forvirra nå...

Kan noen gi meg en ENKEL step-by-step forklaring, hadde jeg vært evig takknemlig :thumbup:

Endret av eeesh
Lenke til kommentar

Får det fortsatt ikke til å funke, men fikk tatt bilde av vinduet da den prøvde å starte nedlastninga, så dette ble resultatet når jeg åpnet: seus_setup118.exe:

 

MZ�ÿÿ¸@躴 Í!¸LÍ!This program cannot be run in DOS mode. $ kü!H ’rH ’rH ’r3žrD ’rËœr\ ’r ˜r3 ’r*�rA ’rH “r< ’r ™r~ ’rð ”rI ’rRichH ’rPEL™ ¬;à 2Z†0@à(ò`dÀ°ô¬b„.shrink0‚À.shrin

[email protected]¨ ì@@.dataì&0@À.idata¸` @À.loadî1p2& h.relocö°[email protected]À`@@ÿÿÿÿîpDqDÿÿÿÿY‡D\‡DœŸD¢ŸD¨ŸD®ŸD´ŸDºŸDÀŸDÆŸDÌŸDÒŸDØŸDÞŸDäŸDêŸDðŸDöŸDüŸD D D D D D  D& D, D2 D8 D> DD DJ DP DV D\ Db Dh Dn Dt Dz D€ D† DŒ D’ D˜ Dž D¤ Dª D° D¶ D¼ D DÈ DÎ DÔ DÚ Dà Dæ

Dì Dò Dø Dþ D¡D ¡D¡D¡D¡D"¡D(¡D.¡D4¡D:¡D@¡DF¡DL¡DR¡DX¡D^¡Dd¡Dj¡Dp¡Dv¡D|¡D‚¡Dˆ¡DŽ¡D”¡Dš¡D ¡D¦¡D¬¡D²¡D¸¡D¾¡DÄ¡D¡DСDÖ¡DÜ¡Dâ¡Dè¡DpDè060105020304 ?ÿ�tDÓtDUSER32MessageBoxAxV4Ø–D~ŸDxŸDrŸDlŸDfŸD`ŸDZŸDTŸDNŸDHŸDBŸD<ŸD6ŸD0ŸD*ŸD$ŸDŸDŸDŸD ŸDŸDŸDúžDôžDîžDèžD¬žDâžDÜžD²žD¸žDÖžDОDÿÿÿÿUnable to access memory blockError decompressing blockUnable

to write to memory block Dispatcher initialisation error Unable to run with a program compressed with an older version of Shrinker (Error loading dependent DLL Image decompression error Unable to find or open file Error reading input fileNot enough memory to perform decompressionUnable to write file Pager initialisation error Undetermined error1D01DP1Dx1D 1Dð1D2D02DP2Dp2D 2D¸2DØ2DSHRINKER.ERR78912345 (3.5) - - a 89rb1.shrink236KERNEL3275C¡Î 3í:mtTÕµûÌ�äÞÀdf�‚ 8H(’+ˆ`ûÔ „B�I"“$èo5Ï¢NfÀ>ž6aâä45H—vUkí+ú^,yÕ2(Â$—™gU� †àÇ& J‡™·Ï9“�vµ«]]«?Þ[s²Î=ûì»Ïþ:{ïsoæ..k ÌØãq€ˆ–½Ua·^ÿ¶ÞL‹Œ‘üÈø{~¤Òù¸÷±ïyø¾óÁV­zÌçü燜^ÿ*ç#«œs—9¿ÿØ

Og det er kun et lite utdrag... :(

 

---

 

Men har nå fått lastet ned den zippa filen du sendte meg og har pakka den ut, men hvordan starte oppgraderingen når jeg kun har de 4 filene på disken?

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...