Gå til innhold

Den store tromme-tråden


figure_02

Anbefalte innlegg

Fun story: Har også smått brukt et billigmerke som heter Sound Percussion. Jeg brukte et par flunkende nye stikker på øving en gang, og en av stikkene knakk tvers av. Ikke skrått engang, var helt clean cut. Aldri opplevd det før.

Noen stikker har "produksjonsfeil" slik at de - uansett hvor god kontroll de har på fabrikken - knekker etter første slag. Det hender med alle merker, men det er klart at billigere merker oftere kan tilby slik ekstravagansa. Knakk tre stikker i løpet av én låt - live - på denne måten. Det så litt bad ass ut, men det er sykt slitsomt i tekniske situasjoner, som den jeg var midt oppi :p

 

Forresten - Apropos live: Si gjerne ifra hvis dere skal spille konsert eller noe, så kan vi andre komme og se! Kan åpne ballet med Eron (Og detergent + Revelation kills) på "Elm Street" i oslo på lørdag hvis noen vil høre litt metall :thumbup: Dørene åpner kl 21, cc:100kr, 18 år. Vælkønnin ska døkk værra! :) Hoho!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om man ikke bodde helt til fjells (og den attenårsgrensa kunne strekkes til sommeren) så skulle jeg gjerne ha vært innom, men ser dårlig ut gitt.

 

Hvordan er det med undergrunnsmiljøer i trondheim og oslo btw? Er det mange fritidsklubber og mindre utesteder det går an å spille på, eller er det i hovedsak større band som tar klubbene?

 

 

Lenke til kommentar

Spiller du rock/metal? I så fall har Trondheim en 2-3-4 utesteder det burde gå an å skaffe seg gigs på. Cafe 3B og Fru Lundgrens er kanskje "enklest", og så kan man alltids høre med Blæst om de trenger et oppvarmingsband til noe større. De jeg kommer på i farta, hvertfall.

 

Dersom du ikke har noe imot rusfrie arrangement med fri aldersgrense, ISAK/Coffee Annan (gjelder uansett sjanger, selv om de kanskje liker hiphop best der borte).

Lenke til kommentar

Var bare av generell interesse liksom. Røros har liksom ikke de helt store spillearenaene med mindre du spiller sirompatraktormusikk. Heldigvis er den lokale ungdomsklubben veldig generøs med å "spandere" en drøss med rockekonserter igjennom året. Dog på et elendig konsertlokale som har dårlig lydmuligheter, men der får man i alle fall andre ting enn Too Far Gone etc. Torch fra trondheim kommer i kveld f.eks.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tenkte både på spilling og som publikum. Regner med det blir litt mer konsertgåing når (om.?) jeg flytter til trondheim om ett år. Om ikke alle småkonsertene med lokale band var godt nok så er det litt enklere å få med seg større konserter, heh.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jepp! Du kan jo angre på at du ikke er gammel nok for Dia Psalmas avskjedskonsert i morra, f.eks. ;)

 

(på tide å slutte med å være slem)

 

Spilling blir nok enklest på 3B/Fru Lundgrens av steder som appellerer til oss rockere. Blæst og Samfundet har mye gøye konserter, både store og små, og Byscenen glimter til inniblant, som f.eks Polar Death Fest som var her i januar, med Goat The Head, Monolithic, Manifest og ENTOMBED. Og så plutselig kommer Verkstedhallen med pangkonserter, som nevnte Dia Psalma i morra.

 

EDIT: Kan nevnes at de aller, aller fleste band som har spilt i Trondheim regner det som en av de feteste stedene de har spilt, og gleder seg alltid til å komme tilbake. Sånn sett tror jeg nok Trondheim har en av landets feteste rockemiljøer.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Har fått kutta til crashen som jeg snakka om noen poster tilbake. Selve kvaliteten på kuttet er konge, 100% jevnt i tillegg til at kantene er slipt ned, så den ser og kjennes ut som en fabrikklagd crash. Er veldig usikker på lyden, har ikke prøvd den sammen med hele settet ennå, så vanskelig å sette den i kontekst. Skal se om jeg får slengt ut noen bilder.

 

I tillegg har jeg store planer for neste lønning: skal gå til innkjøp av en 12"- eller 14" tommers Wuhan China, noe som er meget billig (rundt 500 spenn). For seg selv låter denne chinaen som møkk, men har tenkt å følge

for å lage en fx-china. Jeg har beholdt det jeg kuttet av crashen, så jeg kan bruke det til å lage "washerne". Tror det blir kul lyd!
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Shupappa! Et annet lokalt band hadde rigga om øvingslokalet til studio og det ene bandet mitt tok en spontantur for å snekre sammen et par låter. Var stor forskjell fra DIY studioet og et proffere studio vi har vært i før, men til å bare gjøre det kjapt, røft og gæli så tror jeg det gikk ganske bra. Trommene ble litt shabby, menneh.

 

Regner med jeg poster her når jeg får tilbake rå-rå-rå-råmiksen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere noen spesielle live-ritualer? Ting som dere MÅ gjøre før dere går på scenen? Bestemte klær dere må ha på dere? Sånne ting, altså.

 

For min del er det et par ritualer som skiller seg ut:

 

1. Jeg spiller alltid i min ermeløse helsorte t-skjorte (ikke noe motiv, altså). Sees såvidt på profilbildet mitt. Se også spoiler.

2. Varmer håndledd med diverse øvelser.

3. Varmer opp med litt blastbeats på låret.

4. 10-15 pushups for å pumpe ut litt adrenalin.

5. Drite.

6. Teipe fingre, vokse stikker.

 

 

post-154491-0-01627900-1308913609_thumb.jpg

 

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...