Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ikke lov å spørre folk om de vil være modell?


NoviKaNa

Anbefalte innlegg

Dagbladet-artikkel]

 

Må ærlig innrømme at jeg deler denne mannens syn. Hun la inn en annonse hvor det sto alt av interesse. Faller ikke modell under "alt"? :dontgetit: Han kontaktet henne bare med et tilbud. Dagbladet fremstiller det som om han er en sniker som kryper rundt huset hennes og kikker gjennom vinduet.

 

Visste ikke agurknyhetene startet SÅ tidlig...

Endret av NoviKaNa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er da ingenting galt med det mannen gjorde, ei jente trengte jobb, han trengte modell, selv om det ikke var akkurat dette hun hadde i tankene så var det jo en jobb

 

hadde vært værre om det hadde vært sexuelle tjenester han spurte etter, men jeg synes heller ikke det er godt nok til å komme i dagbladet, så lenge det er seriøst

 

edit: skriveleif er mye på forumet, han var i denne posten også...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er da ikke vanskelig å skjønne at denne jenten er ute etter oppmerksomhet, i håp om å få seg en sommerjobb. Man kan jo risikere at arbeidsgivere leser avisen, og hvis de tilfeldigvis holder til i nærheten av henne, og er enig med henne, kan hun risikere å få jobb (selv om det virker litt usansynlig og teit).

Lenke til kommentar

Enig med det som sies her. Artikkelen blir litt for drøy.

Hun har ikke anmeldt saken til politiet. Og foreløpig har hun ikke fått noen andre tilbud om sommerjobb.

Dette virker helt bak mål, selvsagt anmelder hun ikke dette, noe annet ville vært absurd. Virker som om det hintes til at jenta ikke har fått sommerjobb også ...

Lenke til kommentar
Han forteller at bildene skulle brukes i en kalender der kvinnene enten stiller toppløse eller helt nakne. Han kaller seg amatørfotograf og sier han har en database på PCen sin med et titall kvinner som har skrevet kontrakt om fotografering. Kalenderen skal enten publiseres på web eller trykkes, forteller mannen.

Seriøs? Nei jeg tror ikke det. Amatør som ikke engang vet hva bildene skal brukes til ennå. Hadde han faktisk hatt en avtale om utgivelse av kalenderen hadde han visst såpass. Kalendeforlagene bruker vel uansett ikke amatører...

 

Han har kanskje ikke gjort noe galt, men det betyr ikke at hans motiver er aktiverdige.

 

Og om jenta har gått til Dagbladet i håp om litt gratis reklame for sommerjobbletingen, er det ikke noe galt i det.

 

Men uansett det: Noen diskusjon om hvorvidt den ungen damen "trenger å få seg et nummer" trenger vi ikke her. Et stykk tullepost blir slettet. Hold dere saklige.

 

EDIT: Og så må jeg gjenta meg selv: Det er ikke alt som trykkes i Dagbla' og VG som fortjener en diskusjon her...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Og om jenta har gått til Dagbladet i håp om litt gratis reklame for sommerjobbletingen, er det ikke noe galt i det.

Hmm.. første gang jeg har vært uenig med deg Geir ;)

 

Jeg syns hun her var skikkelig :yucky: og jeg ser ikke at han gjorde noe som var galt. Nok et bevis på at Dagbladet ligger for døden.

Lenke til kommentar
Hmm.. første gang jeg har vært uenig med deg Geir ;)

Bare ikke gjør det til en vane! :!:

 

Jeg syns hun her var skikkelig  :yucky: og jeg ser ikke at han gjorde noe som var galt.

Jeg er ikke sikker på hva du mener er så "yucky"? Det kan du godt begrunne.

 

Nok et bevis på at Dagbladet ligger for døden.

Det håper jeg da inderlig. Og de kan ta VG med seg i samme slengen...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...