Gå til innhold

"Når hjernen spiller deg et puss"


Anbefalte innlegg

Så noen serien "Når hjernen spiller deg et puss" på NRK1 nå nettopp? Den handler om en fyr som klarer å forutsi menneskers valg, som f.eks. akkurat hvor en fotballspiller vil plassere straffeskuddene sine, og hvordan folk møblerer et rom.

 

Hvordan han klarer dette, sier han ikke. :(

Noen som vet eller kan slike "triks"?

 

Her er en link til NRK's sider som omhandler programmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bare nevne at det er ett offisielt kompani (husker ikke hvem) i USA som 2 år siden har lov de gir bort 1million dollar for den som beviser de har overnaturlige krefter...Ingen til den dag i dag har bevist det...

Jeg personlig tror ikke på noe av overnatrulige krfter som bl.a forutse ting o.l

Lenke til kommentar
Skal bare nevne at det er ett offisielt kompani (husker ikke hvem) i USA som 2 år siden har lov de gir bort 1million dollar for den som beviser de har overnaturlige krefter...Ingen til den dag i dag har bevist det...

Jeg personlig tror ikke på noe av overnatrulige krfter som bl.a forutse ting o.l

James Randi heter mannen. :)

Lenke til kommentar

Jeg så det programmet der, og det er sikkert fullt mulig det som skjedde.

Som sagt må en ta sånt med en liten spade salt, men jeg velger å tro på at det ikke var noen triks.

Min gjetning er at han er enormt god til å tyde alle kroppstegn og tenkemåten til folk flest, små tegn som folk flest aldri legger merke til.

 

Tror nok ikke han er noen "synsk" person av noe slag som driver med tankelesing, som noen foreslo her.

Men at han er ekstremt dyktig til å tyde kroppsspråk/tegn og at han har veldig god kunnskap om hvordan mennesker tenker, det kan jeg tro på.

Dessuten så tipper jeg det er det samme med akkurat det der som alt annet: Noen er spesielt gode til spesielle ting, andre er ikke.

Det blir noe av det samme som han lille gutten i Norge som danker ut noen av verdens beste i sjakk. Det er ikke noe som bare kan trenes opp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...