Gå til innhold

Antialiasing! Er du avhengig" eller går det uten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at jeg det siste halve året har begynt å legge merke til hakkete kanter og markerte overganger. Men jeg kjører heller opp oppløsningen enn å slenge på AA, og det gjør jeg dersom mitt 6600GT ikke blir hemmet av det.

 

AF derimot, kan man ikke erstatte med høyere oppløsning. Jeg bruker ikke det heller, fordi jeg er gjerrig på FPS. Men jeg revurderer mitt standpunkt vedr. AF.

Lenke til kommentar
De spillene som jeg kan sette på AA/AF uten at det hakker, der setter jeg det på, men oppløsning er høyere prioritert, så det blir som regel ingen AA/AF.

 

1600*1200 +AA/AF er ikke det beste på et 9600pro, chopy-chop.

1600x1200 4X AA og 8X AF i CounterStrike:Source hakker noen ganger selv med FX-55 og 6800 Ultra 450/1200...så jeg spiller i 1024x768 med AA/AF på for å få mer fps.

Lenke til kommentar

Kjøpte et X800xtPE for ikke så lenge siden, solgte 9800prokortet mitt. Etter det har d blitt 6x/16x på ALLE spill. WoW på 6x/16x må oppleves.

 

Og ja, man blir totalt avhengig! Kan muligens strekke meg til 4x i noen spill, men man ser stor forskjell på 2x og 4x.

Lenke til kommentar
Kjøper aldri spill som ikke støtter AA, uansett hvor bra de måtte være ellers.

Kan du ikke bare skru det på i driveren da?

Det er ikke alle spill der det går. Spill som bruker render-to-texture effekter kan man ikke bare tvinge AA i driveren, spillet må selv støtte det. F.eks fikk man ikke kjørt med AA i WoW når man brukte "bloom" effekten, dette ble senere rettet opp med en patch.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
hater aa... all tekst blir bare kludder...

eyecandy er piss, det er frames som teller i fps... ;)

joda, bra fps er et must det...men hvis man kan kjøre aa og af og få mer en 50-60 fps uannsett, så kjører man seff med det på, hva er vitsen med et syrt skjermkort å kjøre uten aa og af og da få 200 fps...det er jo bortkasta penger

Lenke til kommentar

Kjører AA når jeg kan. AF alltid. I FarCry kan jeg bare glemme å kjøre AA. Selv under 1024x768, normal detaljnivå, så hakker det.

 

Jeg er også mer avhengig av Af enn AA. Men nå for tiden spiller jeg stort sett bare Pirates!, og det går helt fint i 1152x864 oppløsning, 4xAA, 4xAF. Så da kan jeg utsette å bytte ut min 9800 Pro enda en stund. :)

Lenke til kommentar
Kjører AA når jeg kan. AF alltid. I FarCry kan jeg bare glemme å kjøre AA. Selv under 1024x768, normal detaljnivå, så hakker det.

 

Jeg er også mer avhengig av Af enn AA. Men nå for tiden spiller jeg stort sett bare Pirates!, og det går helt fint i 1152x864 oppløsning, 4xAA, 4xAF. Så da kan jeg utsette å bytte ut min 9800 Pro enda en stund. :)

trodde radeon9800pro støtta 4xAA jeg.. spiller med det selv, og på far cry går det helt klokkeRent, i tillegg spiller jeg på høyeste grafikk

Lenke til kommentar
Spiller alltid med AA. AF er det ikke så viktig med, det tar så ekstremt mye ytelse, særlig på store områder (selv om det ser bra ut).

AF koster vanligvis mye mindre ytelse enn AA, og enda mindre når AA allerede er på. Med unntak av konkurranseorientert spilling, ser jeg ingen grunn til ikke å bruke minst 2x AF på moderne skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...