Gå til innhold

Avgiftssjokk i Sverige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne avgiften understreker bare hvordan alle politikere tenker.

 

Nyter folk godt av produktet: JA

Kan det avgiftbelegges: JA

Skal vi gjøre det: JA, JA og atter JA.

 

Det virker som om hvis det er noe som faktisk oppleves som en positiv gode så er det om å gjøre stoppe det for enhver pris.

 

Er så drittlei av all avgiftspolitikk.

Lenke til kommentar

Synes dette viser at det ikke er logikk som styrer samfunnet, men penger og grådighet. Hvem tjener på dette? Musikk- og filmbransjen. Sverige som land kommer ikke til å tjene på dette lovforslaget, de gjør seg selv til et land av kriminelle.

 

Her er det musikk- og filmbransjen som har drevet nok lobbyvirksomhet, fått kjøpt en del partier og får gjennom slike idiotiske lover. De presser også svenskene til å kjøpe CD og DVD media fra utlandet, noe helt sikkert de aller fleste vil gjøre, noe som igjen fører til at svenske butikker vil tape mye penger.

Lenke til kommentar

At de prøver å hemme piratvirksomhet er en ting, men de glemmer tydeligvis at plater blir brukt i mange andre sammenhenger. IT-avdelingene i de statlige verk blir jo også rammet av dettte. De tenker jo ikke på at de selv skal ta backup også. Politikere er lobotomerte, enkelt og greit.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

"vi må inn i EU for da blir det laver priser og avgifter." Noen som føler dette ja-argumentet faller fra hverandre?

eller

"Dersom vi blir med i EU, så kan vi være med og bestemme." Vi eller idiotene på tinget?

 

edit Skriveleif

Endret av MiniX
Lenke til kommentar

Nå er vi i allefall advart, så det er viktig at vi får en debatt om dette også i Norge. Det skulle nemlig ikke forundre meg stort om en tilsvarende avgift blir forelått innført her til lands i forbindelse med lovforslaget om MP3-forbud som nå er til behandling i Stortinget.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

vi "nerder" burde kapre nordnorge og gjøre det til vår egen stat, samt sette noen nerder til å styre, som ikke kan bli kjøpt opp (eller er idioter)

dette er noe av det verste jeg har sett, jeg har begynte å tenke flere ganger nå i det siste at hele loven burde revurderes, samt at alle politikere blir fjernet til fordel med noen andre.

 

jeg synes iallefall ikke det virker som om noen liker det de gjør.. (av nye lovfoslag)

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
blir gøy med blueray etc når det kommer. 100gb blir absolutt ikke billig i sverige (fire lag a 25gb er vel det som er maks nå?)

 

Kanskje en harddiskavgift når de først er i gang :p

Stussa litt på det ja. Hvorfor legge avgift på DC og DVD man ikke på HDD. Det er jo ingen stor prinsippiell forskjell på de to. Gjelder serlig for de mikrodiskene montert i mp3 spillere...

 

Vel vel, logikk sto nok ikke i høysete når denne ugjerningen ble begått uansett. Jeg er mest fornøyd med å få slått fast en gang for alle at svenskene har nisselua minst like langt nedover øya og øra som oss. :!:

Lenke til kommentar

Det er vel fordi DVD og CD er det dei samanliknar med piratkopiering. Du laster ned og brenner ut, ved å gjere platene dyrare håper dei det vil føre til mindre nedlasting.

 

Men at du kan kople TV direkte til PCen og legge musikken frå PC til mp3-spelar...nei det har dei ikkje tenkt på.

Lenke til kommentar

Hoi for en morro lov. For svenskene er nå alternativene: Importere eller kjøpe ekstra HDer ettersom det blir bye billigere per MB. Jeg bruker DVD plater som koster 2,50.- stk. I sverige kommer disse på 22,50.-. 9 doblet pris :ohmy:

 

Er det noen som vet om en svensk HW side ala HW.no? Må se reaksjonene til svenskene!

 

Nå gleder jeg meg til 100GB diskene kommer, 400 kr for en RW og 250 kr for en vanlig! Tippe de tenkte seg om når de lagde denne loven ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...