Gå til innhold

Venice kommer aldri på lager?


v0id

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er clawhammer en dårlig klokker....

eller er det bare jeg som er en dårlig klokker??????

jeg klarer ikke mer enn 2.4ghz stabilt og 2.5ghz ustabilt

har dere noen tips for å klokke lengre se signatur for specs....

 

takk hvis dere gidder å svare..........

Endret av hjemme_kos
Lenke til kommentar
er clawhammer en dårlig klokker....

eller er det bare jeg som er en dårlig klokker??????

jeg klarer ikke mer enn 2.4ghz stabilt og 2.5ghz ustabilt

har dere noen tips for å klokke lengre se signatur for specs....

 

takk hvis dere gidder å svare..........

Er ikkje heilt inne på clawhammer sånn sett, men jo bedre kjøling du har desto bedre reultat, så lenge cpu er klokkevennlig.Kommer ann på om du har fått en god batch ;) Variere fra CPU til CPU.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
noen som har noen klokke tips eller har lest guider men det er ingen som sier hvordan man skal prøve seg fram....

 

settings i bios osv.... timings på ram...

 

noen her som vet???????+

Unokai har nylig skrevet denne glimrende guiden...

Når det gjelder ditt tilfelle.. så antar jeg at du har ett S754-system.. siden du har K8N Neo (og ikke Neo2)..

Har samme HK, men en "Clawhammer" 2800+.

På dette HK så har du "Cell Menu" i Bios hvor du gjør alle "tweaks" for klokking..

Du bør (for å ha full kontroll) sette alt manuelt.. dvs. slå av alt som er satt til Auto..

Du må også være klar over at klokke-egenskapene til en CPU kan variere veldig fra ett eksemplar til ett annet..

Mange rapporterer at ulike versjoner av en CPU..(f.eks. Winchester på S939)..så "butter" mange ved omtrent samme frekvens.. Dvs., dersom du har ett godt HK(og minne) som klarer en høy HT (over 300).. så er det derfor "smart" å kjøpe den billigste utgaven..

I ditt tilfelle ville det vært en A64 2800+ (som jeg har...tester også ut en 3000+ i skrivende stund).

Min CPU max'er ut omtrent som din.. det vil si ved "normal" VCore og stabil Prime95 (12 timer).. Jeg kjører den til daglig på 270x9=2430, men den booter og kjører Windows (CPU-Z/Super-Pi) ved 300x9=2700. Den er dog på ingen måte stabil nok med luftkjøling og kun VCore 1.65 (som er max for dette HK).

Den 3000+ som jeg nå tester i ett Abit NF8 HK ser også ut til å klare 2.4+Ghz stabilit, men her har jeg kun fått testet noen få timer.. Booter/kjører alt av 3D og SuperPi glatt på 250x10 på VCore 1.54.. så det ser lovende ut..

 

PS.

Det er litt vanskelig å gi deg en 100% oppskrift da det i de fleste tilfelle er mye "prøv-og-feil" som må til i Bios for å finne de optimale innstillingene for LDT, HT, RAM-timings... Volt... Jeg søker en del rundt i diverse fora på nett for å finne ett utgangspunkt.. Så synes jeg forøvrig at de fleste Bios'er er selvforklarende da.. og det er vel kanskje ett tegn på at jeg er noe inhabil til å gi råd... :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
noen som har noen klokke tips eller har lest guider men det er ingen som sier hvordan man skal prøve seg fram....

 

settings i bios osv.... timings på ram...

 

noen her som vet???????+

Unokai har nylig skrevet denne glimrende guiden...

Når det gjelder ditt tilfelle.. så antar jeg at du har ett S754-system.. siden du har K8N Neo (og ikke Neo2)..

Har samme HK, men en "Clawhammer" 2800+.

På dette HK så har du "Cell Menu" i Bios hvor du gjør alle "tweaks" for klokking..

Du bør (for å ha full kontroll) sette alt manuelt.. dvs. slå av alt som er satt til Auto..

Du må også være klar over at klokke-egenskapene til en CPU kan variere veldig fra ett eksemplar til ett annet..

Mange rapporterer at ulike versjoner av en CPU..(f.eks. Winchester på S939)..så "butter" mange ved omtrent samme frekvens.. Dvs., dersom du har ett godt HK(og minne) som klarer en høy HT (over 300).. så er det derfor "smart" å kjøpe den billigste utgaven..

I ditt tilfelle ville det vært en A64 2800+ (som jeg har...tester også ut en 3000+ i skrivende stund).

Min CPU max'er ut omtrent som din.. det vil si ved "normal" VCore og stabil Prime95 (12 timer).. Jeg kjører den til daglig på 270x9=2430, men den booter og kjører Windows (CPU-Z/Super-Pi) ved 300x9=2700. Den er dog på ingen måte stabil nok med luftkjøling og kun VCore 1.65 (som er max for dette HK).

Den 3000+ som jeg nå tester i ett Abit NF8 HK ser også ut til å klare 2.4+Ghz stabilit, men her har jeg kun fått testet noen få timer.. Booter/kjører alt av 3D og SuperPi glatt på 250x10 på VCore 1.54.. så det ser lovende ut..

 

PS.

Det er litt vanskelig å gi deg en 100% oppskrift da det i de fleste tilfelle er mye "prøv-og-feil" som må til i Bios for å finne de optimale innstillingene for LDT, HT, RAM-timings... Volt... Jeg søker en del rundt i diverse fora på nett for å finne ett utgangspunkt.. Så synes jeg forøvrig at de fleste Bios'er er selvforklarende da.. og det er vel kanskje ett tegn på at jeg er noe inhabil til å gi råd... :)

takk for svar... det er bare en ting til jeg lurer på...

når jeg klokker mye på fsb med feks 10 multiplier da kommer det en melding før windows begynner å loade som sier at systemet blir kjørt i safemode venligst tilbakestill overklokkinga..... jeg kommer ikke over 10 x 350 fsb en gang men den starter fint på 11x 225 som da gir 2,5ghz isteden for 2.35 som så vidt vill starte.... 240 x 10 har ikke en sjanse en gang....

kan dette ha noe med bios å gjøre?????

skjer det samme med deg når du prøver å klokke.....

syns detter er rart...

 

¨takk hvis du gidder å svare igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...