Gå til innhold

Venice kommer aldri på lager?


v0id

Anbefalte innlegg

Hvor blir det egentlig av "Venice"? :hmm:

(tenker da på 3000+ - 3500+. Ikke 3800+ som faktisk har kommet)

 

I mars solgte jeg mitt gamle PC-oppsett til fordel for ett 939-oppsett fra AMD.

Planen var da å kjøpe en 3200+ og ett nforce4 HK. Like før jeg skulle til å handle, fikk jeg høre at AMD i nær fremtid skulle slippe en forbedret versjon av AMD64 ved navn Venice. Da jeg ikke hadde behov for en ny PC der og da, valgte jeg å utsette PC-kjøpet til Venice var tilgjengelig.

 

Noe senere begynte Venice å dukke opp i prislistene hos blant andre Netshop, og senere MPX og PSData. Dette var da i slutten av mars, og den skulle komme inn i slutten av April.

Siden da har jeg ventet og ventet, og lagerstatusen hos som alle webshopene som har venice i prislisten har blitt fremskyndet og fremskyndet.

 

I skrivende status ser det ikke ut som om noen får de inn før i starten på juni. :dontgetit:

 

Hva er det som skjer her? Begynner nå å bli vel lei av å vente på Venice, og tror egentlig jeg lar det være å kjøper en "Winchester" istedet.

 

Blir norge rett og slett ikke prioritert, eller er det oppstått produksjonsvansker hos AMD? Noen som har hørt noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det jo sånn at de som bestiller først får delene først. Så når etterspørselen er større enn tilbudet, som tilfellet vel er med "Venice"-prosessorene nå, så kommer de aldri på lager, fordi de går rett ut igjen etterhvert som Netshop får de inn. Så dersom du skal vente med å bestille til den er på lager tror eg du må vente lenge.

 

Den datoen som står på nettet er når de får inn prosessorer som ikkje allerede er bestilt.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ

ergo skal du ha det nå og overklokking er ikke en viktig faktor for deg så kan du like gjerne kjøpe winchester, som det ikke er like stor pågang på

Lenke til kommentar

Og jeg som har ventet på Venice i en mnd, så dukker den plutselig opp på komplett... Hadde orginalt en bestilling på en 3200+ på mpx, har nå heller bestillt en 3000+ på komplett. SHITT eg gleder meg.

 

Håper de sendet pakken med engang så jeg har den til helgen!

 

Hva er forresten multiplieren på 3000+?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
smetter inn ett latskaps spm her; åssen er 3000 i forhold til 3800 :whistle: ?

Den er vesentlig billigere... :p

 

Ganske utrolig å se hvor mye "hype" det er for en skarve prosessor-serie...

BLir vel nok av slike innlegg fremover:

Jah da kan jeg ikke si mindre en at det eier =)

Til og med den "forhatte Intel-elskeren" (ifølge AMD-klanen) "Snekkeren".. har gått og kjøpt seg en Venice ..3800+

Jaja.. jeg tror jeg går mot strømmen.. og kjøper ett S479-adapter.. en Dothan 1.6.. ett Asus "demokort" ..og knuser dere alle i Super-Pi.. *og* 3DMark01... og skriver lyriske innlegg om hvor bra Intel Dothan er...

:)

"Me think not..", men det hadde sikkert "eid"...

Lenke til kommentar
smetter inn ett latskaps spm her; åssen er 3000 i forhold til 3800 :whistle: ?

Den er vesentlig billigere... :p

 

Ganske utrolig å se hvor mye "hype" det er for en skarve prosessor-serie...

BLir vel nok av slike innlegg fremover:

Jah da kan jeg ikke si mindre en at det eier =)

Til og med den "forhatte Intel-elskeren" (ifølge AMD-klanen) "Snekkeren".. har gått og kjøpt seg en Venice ..3800+

Jaja.. jeg tror jeg går mot strømmen.. og kjøper ett S479-adapter.. en Dothan 1.6.. ett Asus "demokort" ..og knuser dere alle i Super-Pi.. *og* 3DMark01... og skriver lyriske innlegg om hvor bra Intel Dothan er...

:)

"Me think not..", men det hadde sikkert "eid"...

Forhatte ?? Hvem jeg?? Er det noen som hater meg pga en cpu :D:D

Neida nå har jo jeg kjørt med AMD i flere år, ja selv da jeg kjørte Intel på det hardeste så hadde jeg AMD. Veldig greit å kunne sammenligne disse selv før en uttaler seg synest jeg :)

Men har nå kjørt min 3800 venice og må si den imponerte ikke, den klokker til ca 2800 akkurat det samme som min 3500 winchester, altså klokker den dårligere :hmm: Har snakket med en kompis som også fikk sin, han klarer bare ca 2650 med luft, jeg har vannkjøling.

Så ingenting å hoppe i taket for nei :cry:

Lenke til kommentar

Vel.. mye av grunnen til at jeg skifter til venice er den forbedrete minnestøtten. Jeg har 2GB med UTT og med winnien klarer jeg bare DDR333 T2. Så nå håper jeg å kunne kjøre DDR400+ T1 hvis planen går som den skal. Så selv om ikke venice klokker så mye bedre totalt vil jeg kunne tyne minnet mitt betraktelig mye mer *håpe*

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Så har jeg kjøpt en Venice. For meg var det et naturlig valg å gå for

den nyeste. Dårlig klokker, spiller ingen rolle. Kommer nok ikke til å klokke den

en eneste volt eller Hz eller.. Men håper minnekontrollen er forbedret, hvor mange poster har jeg ikke lest om: "passer denne rammen....?"

Venice håper jeg det blir hyggelig å eie :thumbup:

Lenke til kommentar
Så har jeg kjøpt en Venice. For meg var det et naturlig valg å gå for

den nyeste. Dårlig klokker, spiller ingen rolle. Kommer nok ikke til å klokke den

en eneste volt eller Hz eller.. Men håper minnekontrollen er forbedret, hvor mange poster har jeg ikke lest om: "passer denne rammen....?"

Venice håper jeg det blir hyggelig å eie :thumbup:

Jepp,håper også på minnekontrollen, har ikke fått testa dette enda .

Ellers så er ikke det jeg skriver ang klokkingen ment som kritikk av denne cpuèn.

Men heller for å justere forventningene ned et hakk eller to hos de som forventer at alle disse skal klokke langt.

Selv tok jeg tidligere uttalelser med en klype salt og det viste seg å være lurt .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...