Gå til innhold

Bra nok maskin til HL2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har en AOPEN EZ18 Barnebone med AMD Sempron 3000+, 1024 mb minne (aner ikke hvilket merke det er, faren min hadde bare no sånn skvæl som han hadde tatt ut fra noen andre pc`er) POV 6600GT og en western digital 120 gig harddisk. Spørsmålet mitt er da: skal denne maskina klare å kjøre half life 2 uten noen problemer med lagging og sånn? eller er sempronen for dårlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går helt fint, har runnet hl2 med geforce mx jeg :D

dessuten med bare 256 mb ram og 2.0 ghz, men klokket til 2.5 da...

Så det går nok fint, med nesten alt på fullt... men kanskje ikke all "eyecandy"

Skrevet

jeg har p4 2.66 ghz, geforce fx 5200 128mb, 1024mb ram. det funker ikke bra.. har toppen 100fps viss jeg står intil en vegg osv. 8fps når det er explosjoner s

Skrevet

Jeg hadde FX5200 skjermkort for et år siden og plagdes med UT2004.

Det er et veldig svakt kort men overklokker du det så langt det går får du en økning på fps på 20%.

Et annet alternativ er å starte steam, klikke "play games", høyreklikke på "Half Life 2" og velge "properties", så klikker du på "Lounsh option" og skriver "-dxlevel 70" uten hermetegnene.

Når dette er gjort er det bare å starte spillet og HL2 kjører da i DX 7.0, noe som gjør at spillet blir lettere å drive for skjermkortet ditt.

På samme måten kan du også tvinge DX 9.0 dersom du vil se hvordan spillet ser ut på beste oppløsning.

Som default kjører spillet på DX 8.1 med FX serien av skjermkort.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei

Jeg har:

Amd Athlon 3000+

OCZ 1024 MB Premier

POV GeForce 6600

Jeg kjører HL 2 på "Recommended Settings", det vil si alt på High utenom AA og AF. Jeg mener da at dette oppsettet skal klare å kjøre HL 2 glatt? Kommer meg aldri over 65 fps (Vertikal Synk er Off), og på noen plasser opplever jeg ufattelig kraftige fps drops (se bilde). Er det noe jeg kan gjøre for å øke performancen?

Hjelp motas med takk! :)

post-169-1118362187_thumb.jpg

Endret av Tobe__
Skrevet

Prøv annen driver. Men akkurat det der er faktisk et performance issue i HL2, maaange som opplever det samme, inkludert meg. Men ikke såå kraftig fps dropp.

Skrevet

Spilte HL2 flytende på min gamle PC. Athlon XP2400, 768 PC2100 minne, et KT333 HK og et FX5700Ultra. Det gikk kjempeflott.

Det er ikke alltid spesifikasjonene som sier om ting går. Det er hav man gjør det til selv. Er man flink til å optimalisere systemet går det meste bra :)

Skrevet
Spilte HL2 flytende på min gamle PC. Athlon XP2400, 768 PC2100 minne, et KT333 HK og et FX5700Ultra. Det gikk kjempeflott.

Det er ikke alltid spesifikasjonene som sier om ting går. Det er hav man gjør det til selv. Er man flink til å optimalisere systemet går det meste bra :)

Noen tips til hvordan man kan optimalisere systemet?

Skrevet (endret)
Jeg kjører half-life 2 helt smooth med 2.0 Ghz, Standard 512Mb minne og et GeForce 5900 Ultra kort.

Det går nok smooth for deg også.

Ja det er i hvertfall ingen tvil om at hva som er "smooth" varierer fra person til person. Syns selv at HL2 ikke gikk "smooth" til meg:

xp 3200

512mb ram

Gainward 6800LE @ 16pipelines

HL2 kan umulig gå glatt til deg. Med mindre du kjører det på lave detaljer.

Endret av OterOter
Skrevet

kjører HL2 på full grafikk med Nvidia Gainward 4200 Ti 128mb,512 mb ram Kingston Hyper X(ultra Low Latency),amd athlon 64 3000+(socket 754), og hk´et er innebyg på Shuttle Sn85G4 V2!

alt står på Fullt,anti greian stå på 4X..

Skrevet
Half Life 2 er egentlig ikke krevende, så oppsettet ditt klarer det helt fint.

Ikke sant....

Når det gjelder RAM er HL2 krevende. For å si det sånn, med min PC går ikke HL2 glatt med 768 RAM.

Men det går nok fint med 1 gig RAM.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg spiller HL2 helt fint fra 25-60 fps, det varierer hvor jeg er... Sjekk maskinspec på profilen min. Kjører det på 3 skjermer, spillet støtter utrolig.

Skrevet
Half Life 2 er egentlig ikke krevende, så oppsettet ditt klarer det helt fint.

Ikke sant....

Når det gjelder RAM er HL2 krevende. For å si det sånn, med min PC går ikke HL2 glatt med 768 RAM.

Men det går nok fint med 1 gig RAM.

Har du satt heapsize? Hvis ikke hjelper det ikke med 256 mb i forhold til 1 gig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...