Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Seriøst, får man 10.000 watt, eller er det bare du som har trykke 0 en gang for mye ?

Neu 2230-serien er oppgitt til 5000 watt kontinuerlig og 10.000 watt peak. Og etter tester jeg har sett er de som regel god for minst det de er oppgitt til.

 

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Eg bestilte sånn oppgraderings deler før eg fant ut at eg hadde vibrasjoner i de eg har nå. Så de er på vei. Elefun er litt dyre på akkurat disse delene. Men bruker de når det er hensiktsmessig, og hadde nok spandert på meg elefun hadde eg ikke allerede bestilt for å ha i backup.

Lenke til kommentar

Tror jammen du må spesial bestille differ av titan for at du ikke skal klare å knekke de... :p

I dette tilfelle hadde nok locktite vært nok. :p De kan umulig ha brukt det da de skrudde sammen bilen. alle fire boltene til diffhuset hadde skrudd seg helt ut så dreva lå bare løst mot hverandre. Satser på å bestille reparasjonssett fra ebay. Og bruke locktite. :p

Lenke til kommentar

Eg bestilte sånn oppgraderings deler før eg fant ut at eg hadde vibrasjoner i de eg har nå. Så de er på vei. Elefun er litt dyre på akkurat disse delene. Men bruker de når det er hensiktsmessig, og hadde nok spandert på meg elefun hadde eg ikke allerede bestilt for å ha i backup.

 

Vibrasjonar? Er den øverste stabilisatoren heilt rett? Ikkje benda på nokon måte?

Lenke til kommentar

Har vært i en susen krasj ja ;)

 

Tror den er så rett eg får den. Bytta bladene nå, og da flyttet vibrasjonen seg til de nederste bladene. Tror egentlig hele opplegget på upgrade settet er veldig dårlig. Dårlige og svake gjenger og deler som ikke passer helt. Nytt sett av en annen type er på vei, så eg holder det an litt nå til eg mottar det nye settet og ser det litt an.

 

Tror problemet ligger i flere plasser siden det flytter seg litt rundt.

Lenke til kommentar

Ok? Må sjekke de da. Men eg har ikke lagt merke til at de er så gærne.

 

Forventer ikke vibrasjonsfritt, men det er alt for ustabilt slik det er nå. Får det ikke til å hovre stille. I det hele tatt.

 

Edit: Tennene er hvertfall helt fine.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Ser du sliter med å få lamaen vibrasjonsfri.

Det er dåg mulig men det er utrolig lett å bøye en aksling så er man der igjen.

Foruten krasj er problemet ringen som låser akslingen på plass mot det øvre mastlageret i ramma.

Denne har en settskrue som låser ringen fast i akslingen.

Ettersom akslingen er hul og ganske tynnvegget så lager skruen en liten bulk i akslingen når man drar til som i sin tur bøyer akslingen litt.

Det er derfor det virker som alle akslinger er bøyde fra fabrikk.

De er altså ikke det men blir bøyd under installasjon.

Du kan prøve å snu ringen 180 grader og skru den til på nytt for da har du laget en ny bulk som bøyer akslingen en smule den andre veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...