Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Blade CX er coaxial helicopter, det er visst fint å begynne med også! Så ut i fra det jeg har lest så ville jeg ha anbefalt blade cx. Eller et annet coaxial helicopter.

 

EDIT: Åja! lite et, da burde du kjøpe picooz

 

http://www.brapris.no/index.php?main_page=...products_id=730

 

Bare legg en binders foran så går den forover.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var å kjørte på hvervenbukta igår, elendig forhold. Regnet har ødelagt så og si hele banen. Men nå bygges den ut og renoveres. Fjerner blant annet det store hoppet og gjør banen enda lengre.

Alle som vil kan hjelpe til, mange som er der og graver nå. Greit og gjøre en insats for klubben :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Sjekket i går om det var liv i motoren på RC-flyet mitt. Den startet uten problemer selv om det er mange måneder siden sist. Hadde det ikke oppe i lufta da batteriet ikke var skikkelig ladet opp. Må bare få med meg "Arthu" på forumet ned på "stripa" slik at jeg kan fly" Har ikke flydd mange ganger så jeg liker å ha med en erfaren person.

Lenke til kommentar

Sikker ikke så dumt det om man er ny på fly. :)

 

 

Nå har jeg nettopp kommet inn etter å ha kjørt med Infernoen igjen. Tror du ikke jeg klarte å knekke hjulopphenget bak? Vel, det var faktisk bare en aksling og en låsering, men allikevel, det var ikke lenge siden jeg fikset nettopp hjulopphenget også skjer dette. Da jeg kjøpte nytt hjuloppheng til bilen sist, så var det øvre, fremre bærearm, og fikk med deler til alle fire hjulene. Men bare oppe, det var så klart nede, bak det knakk nå. Heldiggrisen meg. :roll:

 

Forresten, er batteriet til flyet mitt ødelagt når laderen bare lader halvparten så lenge, og når batteriet tømmer seg selv etter 2-3 dager uten å bli brukt?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Sitter å skrur på bilen igjen, noe som sikkert ikke kommer som noe sjokk. :) Det er ene skruen under som fester motorbraketten til plata som har satt seg totalt fast. Siden det er umbrakoskruer er de enkle å slite ut, og det er tilfellet i denne situasjonen. De er totalt runde og jeg har enda ikk fått den opp. Jeg har nå demontert nesten hele bilen slik at jeg kunne dreie motoren rundt i håp om at skruen skulle løsne litt. Men den står stille når jeg presser motoren rundt. Har ikke annet verktøy enn skrujern og hammer og litt småtterier her, altså ingenting bra å ta opp skruen med. Skal opp til en annen som har mer utstyr og som også driver med RC som skal få ut skruen sa han, men jeg har så lyst å få den ut nå også slik at jeg kan kjøre litt.

 

Tror muligens det blir invistert i en 1:8 bil på meg til høsten eller neste år. Har veldig lyst, men får se om pengene strekker til. Har akkurat blakket meg på nye høyttalere, og så skal jeg kjøpe bil etter sommerferien. Så jeg skal prøve å få skviset det inn en eller annen plassen, for leve på brød og vann en liten stund så blir det. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

De kaller det, mystisk nok, grisepikk. Du borer ett hull i skruen, også skrur du inn en kon, links skrue. Slik at jo lengre inn du skrur grisepikken, jo mer feste får den i skruen, og samtidig vil du skru ut den ødelagte skruen, mens du skrur inn grisepikken. :)

 

Du sier 1:8 bil, hva slags bil har du i tankene da? Buggy, eller monstertruck?

Lenke til kommentar

Ja er klar over grisepikk og alt det der, bare lurte på om det var noen metode å få det opp med det jeg hadde her. Hvis ikke venter jeg bare til han andre for tatt den ut.

 

Har ikke bestemt meg enda, men har litt lyst på buggy eller rally.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Jeg har buggy, den fungerer jo over alt :!:  Er jo ikke egnet til bane, men den kan fortsatt kjøres der.

 

Så buggy ville jeg kjøpt om den skal brukes på alt mulig underlag.

8530337[/snapback]

 

 

enig...

eneste stedet min buggy "sliter" er på asfalt...

der har den en lei tendens til å velte, da den ikke får sladdet slik som den gjør stort sett over alt ellers...

buggy er å anbefalle ja :)

 

Jeg har Hyper 7, den tåler det aller meste, har hoppet 10m med den, og kjørt tilbake til hoppet og kjørt enda en gang, like langt.

Hyper 7 er geniale biler :love:

 

like mekking, høy ytelse og tåler stort sett alt...

eneste svakheten er svingarmen(den saken på hjulet som er koblet til diffen er ikke sikker på om det heter svingarm) som kan ryke veldig lett, ved feil belastning

Lenke til kommentar

Om bilen din velter på asfalt så er den for høy. ;) Du kjører kanskje også uten krengningshemmere/krengningsstabilisator?

 

Nå skal ikke jeg kommer her å si at Hyper 7 er dårlig eller noe slikt da jeg aldri har prøvd en slik, men selv har jeg, som nevnt en del ganger før, en Kysoho Inferno MP7.5 Sport II, og den er jeg storfornøyd med. Jeg har ikke klart å hoppe så mye som 10 meter, men har klart 9 meter langt, og ca 2 meter høyt også landet på grus og gress uten problemer. Hoppet så langt og høyt ca 20 ganger, om ikke mer, på en dag uten at bilen tok synlig skade (har forøvrig ikke merket noe i ettertid heller.) Inferno-bilene har vunnet verdensmesterskapet hele 7(!) ganger, så jeg tror det sier en del. ;)

Jeg kan også legge til at man nå kan få tak i en ny versjon av Infernoen som heter Inferno MP7.5 Sports II U.S. (Ready Set). Denne er svært lik den jeg har, men den er blitt oppgradert med en .28-motor. Den jeg har er en .21-motor. Den nye skal klare hastigheter på ca 80km/t, i motsetning til min som klarer ca 65-70km/t.

 

Det finnes så klart enda ett alternativ til Buggy, utenom Monstertruck, og det er Truggy. Dette er kort og godt en Buggy med lengre bærearmer, og større hjul. De er også litt lengre, tar jeg ikke helt feil. Kyosho har, så klart, en Inferno truggy som er basert på Inferno-Buggien. Derfor tror jeg også det er en meget fin bil.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Bor rett ved to sandtak/grustak og har det ganske morsomt med en Monster Truck fra Biltema (av alle steder). :D De på biltema viste ingen ting om den, og har ingen deler til den, men fant tilfeldigvis ut at det er en HBX (Haiboxing) og man får lett tak i absolutt alt av deler til de. Finnes mange forsterka deler til den også. Kjøpte et 7-cellers batteri (6 er standard) og motor og regulator lever enda.

 

Sanda holder derimot på å ta knekken på tannhjul (plast) og motor da. :hmm: Skal bytte motor men har ingen aning hvor kraftig motor drivverket takler.

Lenke til kommentar
Jeg har buggy, den fungerer jo over alt :!:  Er jo ikke egnet til bane, men den kan fortsatt kjøres der.

 

Så buggy ville jeg kjøpt om den skal brukes på alt mulig underlag.

8530337[/snapback]

 

 

enig...

eneste stedet min buggy "sliter" er på asfalt...

der har den en lei tendens til å velte, da den ikke får sladdet slik som den gjør stort sett over alt ellers...

buggy er å anbefalle ja :)

 

Jeg har Hyper 7, den tåler det aller meste, har hoppet 10m med den, og kjørt tilbake til hoppet og kjørt enda en gang, like langt.

Hyper 7 er geniale biler :love:

 

like mekking, høy ytelse og tåler stort sett alt...

eneste svakheten er svingarmen(den saken på hjulet som er koblet til diffen er ikke sikker på om det heter svingarm) som kan ryke veldig lett, ved feil belastning

8538708[/snapback]

Som sagt tidligere av en kar her, er det et eller annet du ikke har på bilen, krengingsstabilisator.

Jeg har en slik:

post-106207-1178357738_thumb.jpg

 

Jeg velter ikke på asfalt, innenfor visse ting da. Er det humper etc så selvfølgelig kan den få et kast. Tar jeg maks høyre sving og fullpine, velter den ikke, men kanskje krenger litt- det skulle bare mangle.

 

Men som sagt, buggy tåler juling. Hoppe er morro, helt til batteripakka mi tatt ut på full gass og bilen suste nedover veien! :whistle: Ikke veldig morro!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...