Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hvor fort går nå dette uværet?

8384349[/snapback]

 

Hadde null problemer med å holde følge eller ta igjen 1/5 Touring biler på hvervenbukta idag.

 

Eneste jeg må skaffe meg er Justerbare bærearmer øvre foran så jeg får juster Camber på den, den sklei litt fort ut med fronten.

Bilen er og satt opp med krengningshammere foran og bak noe som hjelper enormt mye.

 

Toppfart aner jeg ikke da banen er for kort :(

 

GPS og stooor parkering endag så finner jeg ut km :)

Det er voldsomt drag i 26 motoren og med Tunepipe kan det kansje se slik ut.

Det er en marder med Pajero karosseri 26cc motor og tunepipe.

 

1.724835LM4L3269.jpg

Endret av JonV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det er ikke lipo. NiMh på 9.6 volt. :)

8392223[/snapback]

 

NiMH har akkurat som NiCd ikke noen laveste spenning de kan lades ut til. NiCd er ekstremt robuste, og hvis du lader enkeltceller så kan du fint lades ut til 0.00V

Ville vært litt mer forsiktig med NiMH ettersom de er litt lettere å ta knekken på. å lade den ut med en lyspære er ikke noe det vil ta skade av, men hvis du lager til noe greier, kanskje et relé eller lignende som kutter ut pæren når spenningen blir lav så kan du ha god samvittighet når du lader ut.

Skal sies da at NiMH ikke har den samme memory-effekten som NiCd har, og derfor er det ikke så viktig at du lader batteriet helt ut før du lader det igjen. :)

Lenke til kommentar

JonV: Ser ut til at både motor og dekk er gode nok. :wee: Og ja, det var ett stilig bilde.

 

Explorer: Får jeg satte batteriet på lading i går kveld, så målte jeg ca 6 volt med multimeter. Så det burde da gå greit i lengden? Senderen piper jo alt med 9.1 volt, så jeg turte ikke å lade det ut noe mer.

 

Redigert: Noen her som har prøvd Team Associated B4 RS RTR (RC10 B4)? Den ser utrolig morsomt ut, og har lest noe bra om den.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Nei det er ikke bilen min.

 

Den bilen er nok noe trimmet med tunepipe og filter.

Den er og utstyrt med F1 bakhjul og touring hjul foran.

 

Men bilen min drar på bakhjula i gresset og i småstein :D

 

Her er bilen min.

Riktignok utstyrt med OnRoad hjul til Lastebilene.

 

Skivebremser foran er på vei i Posten :)

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Ah. Jeg trodde det kanskje var samme bilen bare med ett annet karosseri.

 

 

Redigert: Argh! Hvorfor må jeg ta slike dumme sjanser hele tiden?!

Siden jeg ikke orket å dra så langt av gårde for å kjøre med on-road bilen min, så tenkte jeg skulle starte den opp på verandaen for å sjekke at motoren gikk sånn noenlunde bra. Glatt som det var, begynte jeg å drifte og leke meg litt. Så smalt plutselig bilen inn i gelenderet ... =/

Jaja, gøy så lenge det varte. :p Ingen stor reparasjon heller. Antagelig noe av det kjappeste og enkleste man kan tenke seg.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Ah. Jeg trodde det kanskje var samme bilen bare med ett annet karosseri.

 

 

Redigert: Argh! Hvorfor må jeg ta slike dumme sjanser hele tiden?!

Siden jeg ikke orket å dra så langt av gårde for å kjøre med on-road bilen min, så tenkte jeg skulle starte den opp på verandaen for å sjekke at motoren gikk sånn noenlunde bra. Glatt som det var, begynte jeg å drifte og leke meg litt. Så smalt plutselig bilen inn i gelenderet ... =/

Jaja, gøy så lenge det varte. :p Ingen stor reparasjon heller. Antagelig noe av det kjappeste og enkleste man kan tenke seg.

8405398[/snapback]

 

Stoppa den momentant eller fortsatte den i med en veldig høy lyd ?

Lenke til kommentar

Vil motoren ta noe skade av å kjøre med frieksos? Jeg mener å ha hørt det en plass, men jeg er ikke sikker på om det stemmer. Det har hendt at potta har løsnet litt mens jeg har kjørt, og det har vært fristende å kjøre videre litt til. Det er iallefall rå lyd med potta av da. :) Makan til leven, alle i nærheten snur seg og lurer på hva i huleste det er som skjer. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jeg mener å ha hørt at motoren ikke går så bra fordi den trenger den motstanden du har i potta, men jeg er ikke 100% sikker. Jeg ville uansett ikke kjørt uten potte eller manifold da du kan risikere å smelte karosseri og/eller andre deler av bilen.

 

Redigert: Ja, også bråker det helt vilt. :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Ja, det er jo egentlig logisk når jeg tenker over det en gang til. Du vil jo miste en del kompresjon i motoren fordi det slipper ut. Jeg har ikke prøvd å kjørt uten potte enda, men ville bare vite om det var skadelig eller ikke. Det er så gørr hvis potta løsner langt borte, så jeg tenkte at jeg kunne kjøre rolig mot meg istedet for å løpe som en tulling bortover å stoppe og hente bilen. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Har byttet rotor head(bestilte fra brapris.no, sendte på mandag og fikk delene på tirsdag i dag, anbefales!) i dag, men nå rister helikopteret som en 90 åring! Ser ikke at rotorbladene er skjeive, eller at de små "paddle" er skjeiv heller. Tror dere at jeg har greid å bøye den jernstanga i midten? Har ikke tatt i noe særlig hardt..

Lenke til kommentar

nå fikk de fleste butikkene beskjed om at Kyosho skal kun drive via egne butikker.

 

Men

http://www.absolutthobby.no/

http://www.martinsen-hobby.no/

 

De jeg kom på i farta.

 

Er du ikke redd for å handle "over There" så vil jeg på det sterkeste anbefale deg en titt hos www.amainhobbies.com/ shoppet av de flere ganger og de er raske og service venlige.

Endret av JonV
Lenke til kommentar

Absolutthobby.no hadde en del reservedeler ser det ut til, men det er ingen bilder så jeg må lete meg igjennom alle 92 produktene deres for å finne de to delene jeg trenger. =/

Tror jeg bare sender dem en e-post, også kan de finne og sende meg de delene jeg trenger.

 

Takker så meget for linker. :)

 

Redigert: Da var det gjort. Håper det det går greit å sende bestilling over e-post, uten å registrere seg på siden deres. Gikk fint med elefun, i alle fall.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...