Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Ser ut som det er samme, ja. Jeg hadde en gang i tiden Tamiyas On-Road Touring versjon av den bilen. :)

Du spurte hvor mye drivverket tåler... om jeg husker riktig, så kjørte over en lengre periode med 11-Turn motor, men jeg kjørte uten kulelagere. Og kulelagre er det første du bør kjøpe til bilen.

 

Redigert: Jeg kjørte vel og merke med en monster LRP-fartsregulator sammen med motoren. ;)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har bytta alle plastikkbøssingene med ekte kulelagre nå. Skal bestille et metalldrev (sekundærdrev) snart også. Og standard fartsregulator holder IKKE til 17t-motorer. :p Kan kjøre ett minutt så kutter den og man må vente en halv evighet før den funker igjen. Så... ny regulator neste. :D

 

Edit: Jeg merka at med den nye motoren så trakk den elendig før jeg fikk turtall på motoren. Vil dette forbedre seg med kraftigere regulator?

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Er det så voldsomt man må kjøre inn elektromotorer? Har uansett ikke fått kjørt så veldig mye siden regulatoren kopler ut når den blir for varm.

 

Har noen små kopper-kjøleribber til skjermkortminne som jeg nå har limt på transistorene på regulatoren. Gir meg kanskje litt ekstra tid inntil jeg får meg en ny regulator. :p

 

Edit: Så det beste på en monster truck/buggy som skal kjøres mye i sand/terreng er en motor med mange turns? Må man da øke spenningen for å god "toppeffekt"? Eller får man motorer med mange turns og høy effekt?

 

Den gamle motoren trakk bedre på bunnen men var rett og slett ikke kraftig nok i sand. Har dog ingen anelse hvor mange turns denne er på. :ermm:

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

El motorer må og kjøres inn.

Dette for at Børstene skal få en GOD forbindelse med ankret.

 

All kjøling hjelper.

 

Trikset er vel å finne en god mellomting i forhold til motor og dreving.

 

Det og gå opp til 8,4V vil gi merkbar bedre ytelse men igjen så kreves da dyrere elektronik for å takle varmen.

 

På min Mini-T med Mamba 8000CompX med 3S Lipo blir det HOT.

Men Fy for en effekt :D

Lenke til kommentar

Jeg bytta til 8,4volts-batteri me doriginalmotoren, og den gikk merkbart bedre. Men fremdeles litt for dau i sandtaka. :p Motoren ble da gloheit! Brant meg noe sinnsykt da jeg skulle kjenne på den, og det samme gjorde en kamerat etterpå da han ville kjenne. :p

 

Noen steder her i Norge man kan bestille en brukbar regulator til en fornuftig penge?

Lenke til kommentar

jeg har en STOR monster truck som går på bensin den går utta fy! menne ble nå feil med den så søsken barne mitt skulle fikse den og nå har jegg ikke sett den på 4 år :cry:

 

driver litt med rc fly også har et lite piper j3 cub elecktro fra kyosho men det tror jeg er bare og kaste får ikke liv i det mer (VELDIG mange kræsj) og tror ikke det kommer till og klare og lette hvis jeg fikk det till og virke for nå er ca 40% av flye teip og lim haha.

er jo litt sund da for jeg har nesten et nytt fly i reserva deler men er for dyrt og kjøpe all innmaten men vurderer og kjøpe et nytt readysett...eller bare fikse det og ha det på pynt :cool:

Lenke til kommentar
Holder du på å gjøre den ren eller noe?

 

Selv venter jeg fremdeles på deler til min egen bil. Satser på at de kommer til torsdag.

 

Nå har jeg forresten nettopp sendt avgårde batteri og lader til min nye Hitec Aggressor CRX-sender til Elefun ettersom batteriet bare varte rundt 1 time når det var oppladet.

8611733[/snapback]

 

Nei, motoren sitter fast, så jeg måtte av med omtrent alt slik at jeg kunne dreie motoren i håp om at den løsnet, men den sitter like godt fast. Skal få løsnet den snart, men jeg har ikke utstyr til det. Skal opp til en annen som driver med rc også, og han skulle få den løs, siden han har utstyr til å få løs driten. Så ALDRI kjøp umbrakoskruer til motoren, de er et helvete å få opp etter to-tre ganger og til slutt kommer de aldri opp igjen slik som i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor butikken solgte meg disse heller, møkkaskruer!

Lenke til kommentar
Var ute å kjørte i dag, plutselig merket jeg motoren sluttet å dra. Stoppet bilen og alle skruene til motorfeste hadde hoppet av.  :ermm: Fikk satt i nye så nå er jeg tom for fuel.  :p Hvilken fuel bruker dere til bilene deres?

8612966[/snapback]

du må bruke locktite på skruene.

Bruker Tornado 16%, kjempe fornøyd.

 

Holder du på å gjøre den ren eller noe?

 

Selv venter jeg fremdeles på deler til min egen bil. Satser på at de kommer til torsdag.

 

Nå har jeg forresten nettopp sendt avgårde batteri og lader til min nye Hitec Aggressor CRX-sender til Elefun ettersom batteriet bare varte rundt 1 time når det var oppladet.

8611733[/snapback]

 

Nei, motoren sitter fast, så jeg måtte av med omtrent alt slik at jeg kunne dreie motoren i håp om at den løsnet, men den sitter like godt fast. Skal få løsnet den snart, men jeg har ikke utstyr til det. Skal opp til en annen som driver med rc også, og han skulle få den løs, siden han har utstyr til å få løs driten. Så ALDRI kjøp umbrakoskruer til motoren, de er et helvete å få opp etter to-tre ganger og til slutt kommer de aldri opp igjen slik som i dette tilfellet. Skjønner ikke hvorfor butikken solgte meg disse heller, møkkaskruer!

8611995[/snapback]

Er Umbraco på det meste da, så generelt sett.. Har Umbraco selv.

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...