Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EP CALIBER:

 

hei, jeg har en EP caliber nå som er litt vanskelig å få igang.

Den har ikke gjevn "take-off".

2 ganger har den greid å knekke drevet fra motorn, som er idiotisk nok laget av plast, og ikke alu eller noe sterkere...

 

Spørsmål: Er det jeg som ikke er god som pilot i EP'n?

OG: Finnes det motor drev i alu og den "store" drevet som går til hovedrotoren?

Lenke til kommentar
Er folk her interessert i å ha en egen tråd ment for bilder av RC-utstyret vårt? Jeg tenker biler, fly, båter, helikoptre, radioer osv.

Jeg lurte på om jeg skulle lage en slik tråd, men gidder ikke om ikke folk er interessert.

8808638[/snapback]

Joda, lag en du. Om det blir en flopp så gjør det ingenting uansett :)

 

-

 

*Glede seg til posten kommer*

Lenke til kommentar

Eneste jeg kjenner til er en asfaltbane på en plass som heter Stokke, Farsund. Har vært der ett par ganger, men det er lenge siden nå. Men jeg leste i den lokale avisen for en stund tilbake at det kanskje skulle bygges en 1:8 off-road-bane der også, og det fikk jeg bekreftet da jeg ringte den lokale Kyosho-sjappa i dag.

Jeg bestilte nemlig diverse deler til Infernoen for 5(!) uker siden, men alt har fremdeles ikke kommet. Og inntil jeg får disse siste delene, så må Infernoen stå parkert, dessverre. =/

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer litt på å kjøpe en eller annen T-Rex helikopterpakke hos f.eks. elefun. Hva er det lurt å satse på av utstyr på dette helikopteret? Er også litt usikker på om 450- eller 600-versjonen er greiest.

 

Pengene har jeg, men er litt usikker på hvor sannsynlig der er at jeg moser det første helga med en "landing" etc.. Lite vits å bruke 3000 ekstra på noe det er overveiende sannsynlig å krasje i stykker... Jeg har ikke hatt noen type helikopter før bare for å ha nevnt det ;)

Lenke til kommentar
Hei! Jeg lurer litt på å kjøpe en eller annen T-Rex helikopterpakke hos f.eks. elefun. Hva er det lurt å satse på av utstyr på dette helikopteret? Er også litt usikker på om 450- eller 600-versjonen er greiest.

 

Pengene har jeg, men er litt usikker på hvor sannsynlig der er at jeg moser det første helga med en "landing" etc.. Lite vits å bruke 3000 ekstra på noe det er overveiende sannsynlig å krasje i stykker... Jeg har ikke hatt noen type helikopter før bare for å ha nevnt det ;)

8871746[/snapback]

Selv hoppet jeg rett på en T-Rex, og jeg kan jo si at den fikk seg en smell. Det var kun fordi jeg ikke hadde throttle curve innstilt skikkelig. Go figure når du enten er i full stigning eller full descent.

Du sier du har penger, da kan du vel se på denne. Den pakken er kanskje litt "hardcore" for en nybegynner. Denne er sikkert fin til deg. Dette er den samme som jeg har (med noen så endringer). Jeg ville ha endret noe mtp utstyret på sistnevnte pakke, men dette kan jeg komme tilbake til når du finner ut hva du vil ha.

 

Når det gjelder faren for å knuse fuglen din. Så lenge du innstiller og setter opp helikopteret ditt skikkelig, og er forsiktig med stikkene, så skal det gå veldig bra. Om du skulle være uheldig og lande på siden, så går det som regel bra hvis du er rask på throttle og får den av. Ellers er det veldig lett å strippe giret og ødelegge rotoren, men dette er deler som ikke koser all verden.

Lenke til kommentar
Hva slags motor vil være best til en 4wd monster-truck? Har en 17T-motor nå men den er ræva på lavt turtall/lav fart. Vil en 13-15T motor fungere bedre, eller vil den bli enda daffere på lav fart?  :dontgetit:

8871900[/snapback]

Jeg antar problemet er at du har drevet bilen for høyt. Når man setter i større motor, så skal man alltid sett i mindre "pinion", altså ett mindre drev på motoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...