Gå til innhold

Den "store" mote og utseende-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir litt off-topic men jeg må nesten få dette ut:

 

Nå må jeg sannelig si at jeg er rimelig skuffet over noen av barna her, at det går an å ha en slik holdning!? Jeg skulle ønske det fantes en universal grense på hvor ignorant det gikk an å bli, men den gang ei. Utsagn som inneholder "hvem hører til hva" får håret på ballene til enhver Høyre-mann, inkl. undertegnede, til å reise seg umiddelbart. Hvis det er noe jeg ikke kan fordra så er det å sette mennesker i bås og ikke minst stemple samt generalisere, og akkurat nå har jeg store problemer med å ikke blir provosert av ATI-Radeon's utsagn.

 

Jeg liker å kjøpe dyre klær, men ikke faen om jeg gjør det "fordi jeg er et bedre menneske" eller fordi jeg tilhører en "overklasse". Dust. Vi lever jo tross alt i anno 2005 - jeg trodde virkelig at ordet "underklasse" gikk av moten etter den franske revolusjonen, men så feil kan man altså ta... Dersom du tror at den slitte Polo RL skjorten i skapet ditt -som du brukte altfor mange ganger ifjor sommer- "oppgraderer" deg automatisk til overklasse, da bør du oppsøke hjelp.

 

Som sagt så er jeg interessert i klær og kjøper ofte dyre klær. Det er en interesse jeg har på lik linje med svømming eller t.o.m. fotball. Jeg er nemlig så heldig at jeg arvet et brukbart hode av mine foreldre istedenfor masse penger...dermed klarer jeg å gå på videregående skole samtidig som at jeg jobber og tjener mer enn en gjennomsnittlig mann i 30-årene. Og føler jeg meg som et bedre menneske pga mine "dyre" klær? Niet, nix, no.

 

Du lurer vel på hvorfor jeg kjøper dyre klær dersom jeg ikke går med dem for å føle meg som et bedre menneske? Jeg har nemlig min egen stil, merk deg det ordet; stil. Å kjøpe alle Jean Paul eller J.Lindeberg plaggene i den lokale klesbutikken din gir deg ikke stil, gutten min...

 

Så til de av dere som tror at en krokodille på skjorten gjør dere om til bedre mennesker - tro om igjen. Det er hva du har *under* skjorten som definerer hvordan du er som menneske, og for all del: Kjør hardt - kjør stil...

Lenke til kommentar
ja veit at studie tia er forbannet shitt, håper dørvakt lønner seg som student da.. Og det jeg utdanner meg til har helt grei begynner lønn.. 350.000 er gjennomsnittslønna til en fersking i det jeg skal utdanne meg i. Pluss at jeg skal satse litt på aksjer og muligens bli en grunder, jeg har kontakter så det lar seg gjøres muligens lykkes totalt...

Hør, hør folkens! 15-åringen har kontakter.

 

Lol. :mrgreen:

Lenke til kommentar
ja veit at studie tia er forbannet shitt, håper dørvakt lønner seg som student da.. Og det jeg utdanner meg til har helt grei begynner lønn.. 350.000 er gjennomsnittslønna til en fersking i det jeg skal utdanne meg i. Pluss at jeg skal satse litt på aksjer og muligens bli en grunder, jeg har kontakter så det lar seg gjøres muligens lykkes totalt...

Hm, du vet tydeligvis ikke så mye om studietiden du. Kanskje ikke så rart, siden du bor hjemme og er sponsa av foreldra dine.

 

Studietiden er hva du gjør den til selv. Jobb ved siden av er en absolutt fordel, selv har jeg vært med på å tjene 1000 spenn i timen, og klart det hjelper på et studentbudsjett. Men, man mangler en GOD del innsikt og kunnskap når man bor hjemme og vaser ut om økonomi.

 

Når det gjelder klær, så er det lite jeg syns er mer latterlig enn folk som kjøper klær for å vise frem logoen på det. Jeg kjøper klær jeg syns er pene og greie å ha på, ikke for å lure noen til å tro at jeg vasser i penger. Mye av klærne mine har ingen synlig logo, noe som faktisk ikke bryr meg det spøtt. De fleste buksene mine kommer fra Jack and Jones, mye pga av at de faktisk har bukser som går litt lenger enn 34" i lengden, samt at de ligger greit i pris. Får man utbetalt 6000 i måneden, og skal dekke husleie, Internet, strøm, mat og lignende, så trenger man ikke ha A i matte for å skjønne at det ikke gjør seg å svi av 2000 kroner på ei Lindemanns-bukse, eller hva faen det heter.

 

@Piranha: Jeg bøyer meg i støvet. Det var et flott innlegg, og det er godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på slike poster. Spesielt likte jeg:

Du lurer vel på hvorfor jeg kjøper dyre klær dersom jeg ikke går med dem for å føle meg som et bedre menneske? Jeg har nemlig min egen stil, merk deg det ordet; stil. Å kjøpe alle Jean Paul eller J.Lindeberg plaggene i den lokale klesbutikken din gir deg ikke stil, gutten min...

Stå på. :)

Lenke til kommentar
ja veit at studie tia er forbannet shitt, håper dørvakt lønner seg som student da.. Og det jeg utdanner meg til har helt grei begynner lønn.. 350.000 er gjennomsnittslønna til en fersking i det jeg skal utdanne meg i. Pluss at jeg skal satse litt på aksjer og muligens bli en grunder, jeg har kontakter så det lar seg gjøres muligens lykkes totalt...

Hør, hør folkens! 15-åringen har kontakter.

 

Lol. :mrgreen:

Hahaha.. :wee:

 

Flott kommentar.. :love:

Lenke til kommentar
I Trondheim har vi iallefall en butikk som heter NextMan, herlig sjappe med mange morsomme plagg allà Tshirthell.com. :)

hvor ligger den, og hvordan er prisnivået?

mercur ligger den, en genser ligger på rundt 8-900kr

ok, ja der har jeg nok vært. kjempe billig. :wee:

Lenke til kommentar
ja veit at studie tia er forbannet shitt, håper dørvakt lønner seg som student da.. Og det jeg utdanner meg til har helt grei begynner lønn.. 350.000 er gjennomsnittslønna til en fersking i det jeg skal utdanne meg i. Pluss at jeg skal satse litt på aksjer og muligens bli en grunder, jeg har kontakter så det lar seg gjøres muligens lykkes totalt...

Hør, hør folkens! 15-åringen har kontakter.

 

Lol. :mrgreen:

har faktisk familie som jobber :ohmy:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...