Gå til innhold

Overklokkingsguide for a64 -ferdig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg kan stille inn på for å få like mange instillinger som du har? jeg feks har bare volten til rammen jeg kan stille på (innen det jeg kan stille på for ram da seff :D)

 

Edit! eller kan jeg skifte bios til den du har? (er det vanskelig btw vist det er mulig)

Endret av Maxiraze
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Kan noken sjekke om dette er ein bra årgang for overklokking?

Fikk tak i ein gammal pc.

 

Sjekk bilde i spoiler... hosta på imageshack så kan mulignes ta litt tid.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
amdathlon3000plusslbblelj2.jpg

8901093[/snapback]

 

Steppingen er LBBLE

Den er laget i uke 17, 2005.

Den er laget fredag i uke 17.

Den er produsert i Penang.

Den er fra den første batchen (A) av prosessorer denne fredagen i uke 17, 2005.

Batchen er laget av èn wafer.

Det er en Venice.

Den har multiplier 9x og 10x

CPUID model 2F

Revisjon E3 (0.09-µm prosess)

 

Rapporteres både 2.6 og 2.7Ghz prime-stabil på forskjellige LBBLE steppinger.

Du finner rapporter om "nabo-prosessorer" -->her<-- i post nr 2.

 

SÅ, happy overclocking!

 

DrE

Endret av DrErling
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

usikker på om jeg spør på rett plass nå, men en plass må man begynne.

 

har akkurat skaffa meg en opteron 180, og skal sef oveklokke som vanlig.

 

lurte derfor på hvordan man kan kjøre 2x prime95 av gangen, 1 for hver core.

 

maskina slo seg av helt plutselig her i stad, så jeg satte volten til 1,4v istede for auto, har ikke skjedd noe enda, men i cpu-z (1,40) så hopper plutselig mhz opp litt (fra 1000 til 1036 på HT bussen) på system, kan det ha noe å si? har opplevd det før, mener det var også ved stock speed

Lenke til kommentar
usikker på om jeg spør på rett plass nå, men en plass må man begynne.

 

har akkurat skaffa meg en opteron 180, og skal sef oveklokke som vanlig.

 

lurte derfor på hvordan man kan kjøre 2x prime95 av gangen, 1 for hver core.

 

maskina slo seg av helt plutselig her i stad, så jeg satte volten til 1,4v istede for auto, har ikke skjedd noe enda, men i cpu-z (1,40) så hopper plutselig mhz opp litt (fra 1000 til 1036 på HT bussen) på system, kan det ha noe å si? har opplevd det før, mener det var også ved stock speed

9000958[/snapback]

Mener den siste versjonen av prime95 kjører to tråder, en for hver kjerne.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
maskina slo seg av helt plutselig her i stad, så jeg satte volten til 1,4v istede for auto, har ikke skjedd noe enda, men i cpu-z (1,40) så hopper plutselig mhz opp litt (fra 1000 til 1036 på HT bussen) på system, kan det ha noe å si? har opplevd det før, mener det var også ved stock speed

9000958[/snapback]

Tror 1,42 er standard, er det på min 165 hvertfall...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Kjempefin guide!

 

Burde jeg være fornøyd med 2480 mhz på en A64 3200+ Venice med kjøleren som fulgte med?

tja...vet ikke helt, det er jo ikke dårlig, men bra er det heller ikke.

 

min kjørte jeg på 2500mhz 24/7, men hadde den stabil på 2600mhz, riktignok med en litt bedre kjøler enn stock da.

 

jeg hadde kjørt den høyere på 24/7 settings om jeg kunne det, men rammen ville ikke være med på over 250mhz, og jeg merka god forskjell på 20mhz tap på rammen i forhold til 50-100mhz extra på cpu. derfor 2500mhz (250*10, ram 1:1)

 

og det var vel snittet for 3200+ venice.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

søk på google.

 

angående bios så er det ikke "v02.54 © Copyright 1985-2003 American Megatrends, INC" som referer til versjonen.

 

sjekk på hovedkortprodusenten din sin hjemmeside. det står bios versjon i post bildet i oppstarten, men det er helt nederst til venstre. om du får tatt et bilde så kan jeg si hva det er :)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg har gjort som Un0kai sier på min AMD Athlon 3700+ pc, men når jeg skal øke FSB 5 mhz om gangen så kommer jeg ikke over 235, Når pcen min starter opp vanligvis så freser Radeon 4870 kortet mitt igang, også etter 3 sekunder gir det seg og pcen booter opp, men når jeg har klokket ned rammen og timingsene og satt ned multiplier etc.. og setter opp FSB til 235 så freser kortet mitt igang, men så går det over til en litt mindre bråkete fresing og pcen bare står der, skjermen skrur seg ikke på engang... Jeg har et MSI K8N SLI hovedkort, 4x 1 gb ram og en Corsair TX 650W strømforsyning. Har prøvd å sette opp volten til CPU, NF4(hovedkort) og rammen, men det samme skjer hver gang... noen som vet hvorfor??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har gjort som Un0kai sier på min AMD Athlon 3700+ pc, men når jeg skal øke FSB 5 mhz om gangen så kommer jeg ikke over 235, Når pcen min starter opp vanligvis så freser Radeon 4870 kortet mitt igang, også etter 3 sekunder gir det seg og pcen booter opp, men når jeg har klokket ned rammen og timingsene og satt ned multiplier etc.. og setter opp FSB til 235 så freser kortet mitt igang, men så går det over til en litt mindre bråkete fresing og pcen bare står der, skjermen skrur seg ikke på engang... Jeg har et MSI K8N SLI hovedkort, 4x 1 gb ram og en Corsair TX 650W strømforsyning. Har prøvd å sette opp volten til CPU, NF4(hovedkort) og rammen, men det samme skjer hver gang... noen som vet hvorfor??

 

Sikker på at du har såtte alle timingene til å ikke stå på auto? Dette kan kludde til litt når man clocker / bruker divider osv.

 

Skrudd opp spenning på CPU for høyt? Av og til kan dette føre til at den nekter å boote.

 

HTT er godt under 1000mhz? Mitt DFI NF4 kort går såvidt over 1000 før det nekter.

 

Når FSB er på 235, hvor høyt er CPU clocket da og hva er orginal hastighet?

 

Hvis skjermen ikke kobler seg inn i det hele tatt er det som regel minnet som setter seg på bakbena etter hva jeg har erfart såfall.

 

 

Og så til noe helt annet:

Har en 3000+ Venice (1,8ghz) socket 939 på DFI NF4 SLI-D

Har ikke overclocket noe særlig på 2-3 år, så tenkte jeg skulle prøve meg igjen. Denne gangen med mye billigere/dårligere minne så jeg valgte å ikke clocke det noe.

Kjører nå på:

300x9 = 2700Mhz

208 mhz på minnet (143 mhz divider (DFI HK))

Vcore @ 1,5 (1,35 orginalt)

VDim @ 2,8

 

Utrolig fornøyd med hvor villig CPU er, er på 45-48 grader load temp clocket 1.8gHz-->2.7gHz. Har forøvrig en Thermalright XP120 med en SilenX vifte, og selvfølgelig fjernet "heatspreader", bare å ta av den gav fort 10grader lavere temp:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...