Gå til innhold

Overklokkingsguide for a64 -ferdig


Anbefalte innlegg

CPu går lengre me voltøkning ja.. Men tempen øker også da..

Jeg prøvde mange forskjellige inntillinger med div dividere både opp og ned. Vil helst kjøre minne på tilnærmet lik 300Mhz pga at det er beregnet på høy hastighet.. men hvis det ikke går.. best ytelse av rask minne eller rask cpu da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som sagt klokket min 3200+ til 2.45 GHz, men sliter litt når jeg skal slå på dataen. Da kommer nemlig denne feilmeldingen opp, hver gang:

systembootfailey9.th.jpg

 

Hva kan det ha seg? Sliter også litt med at musen henger seg i CS av og til, men det _kan_ komme av andre grunner (selv om det ikke var noe tull før jeg klokket).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå satt meg inn i overklokking (kunne litt før, men bare meget primitive metoder), takket være denne tråden + interesse som følge av ny data ^^ Har lest noen artikler på andre steder, samt denne tråden 2 ganger, så det meste skal vel være greit. Skal ikke være så "streng" på volten, siden jeg heller klokker for lite enn for mye (med tanke på at for høy spenning kan være takk og farvel). Men metodene som står her virker jo ganske sikre, og hvis man bare tar det rolig og fint, samt passer på temperaturen (som jeg bruker PCAlert 4 til), og ikke tar for store skritt mellom de forskjellige innstillingene så skal vel dette gå greit =) Skal begynne å klokke når det nye skjermkortet er i boks.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Men derre OCCT programme er det egentlig pålitelig eller er det jeg som kan for lite om klokking? Nå har jeg klokket cpuen fra 2ghz - 2.45ghz å idle ligger på 35 og ligger på maks 45 grader med OCCT, men det osm er at OCCT slår seg av etter ca 12 min og sier at cpuen ikker er stabil. Er det riktig med den tempen? når cpuen var på 2.5ghz så sa OCCT at cpuen var ustabil etter bare 2 sec med torture. (samme temp på cpuen da)

 

Har hørt at cpuen blir mer stabil vist jeg setter opp cpu coltage vist jeg har høy cpu frequency, er dette helt feil eller er det noe i det?

Jeg har iaf ikke skrudd opp på CPU voltage, (eller jeg skrudde opp til 1.450v når den var klokket til 2.5ghz)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...