Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske så eid maskin, men jeg merker at nettsider osv blir utydelige, skrift, bilder osv blir mer utydelige med oppløsningen 1900x1200. Du kan spør deg selv om widescreen er vits. Det gjør pcen fra en relativt kompakt og bærbar maskin til en halvmeters sak. Tastaturet er fantastisk, grafikk med X300, PCI-express kort og 100gb harddisk gjør dette til en av de beste bærbare på markedet!

Lenke til kommentar
Ganske så eid maskin, men jeg merker at nettsider osv blir utydelige, skrift, bilder osv blir mer utydelige med oppløsningen 1900x1200. Du kan spør deg selv om widescreen er vits. Det gjør pcen fra en relativt kompakt og bærbar maskin til en halvmeters sak. Tastaturet er fantastisk, grafikk med X300, PCI-express kort og 100gb harddisk gjør dette til en av de beste bærbare på markedet!

Utydelig? Hvordan da? :roll:

Lenke til kommentar

Han er tydeligvis svaksynt men skylder det på skjermen. Folk med dårlig syn bør ikke kjøpe skjermer med 1920x1200 i oppløsning!

 

Tenk deg en maskin med 17" ikke-widescreen, hvordan sekk tror du du ville fått den i? 17" widescreen er faktisk mindre enn vanlig. :thumbup:

 

53jq.jpg

 

17" 16:10 areal = 130in^2

17" 5:4 areal = 141in^2

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Har jeg svakt syn ja, veldig grundig begrunnet ja, har du i det hele tatt sett denne maskinen?

 

For å holde meg til tema, jeg har her et bilde av logoen i en hjemmeside på 9300 og på min stasjonære pc med CRT skjerm. BTW: er du dum? kutter du en widescreen ned til 4:3 mener du den blir større?

 

Først har du 9300

post-72-1114620265_thumb.jpg

Endret av jorgen_veisdal
Lenke til kommentar
MKE, hvis du spiller de mest krevende spill med WUXGA skjermen med full oppløsning og alt på, vil vel antagelig selve skjermkortet komme til kort. Det er mange pixler å flytte på. I testen av dette på Toms Hardware mener man jo også at noe nær WXGA oppløsningen er "the sweet spot" til krevende spilling.  Jeg tviler ihvertfall på at det er selve skjermens responstid som er begrensningen, ellers ville du vel sett etterslep i lavere settinger og i enklere men raske spill også.  (gjør du det?). Har ikke sett andre klager på lav responstid i utenlandske forumer. Jeg kan selv av erfaring bare uttale meg om WXGA skjermen, og der ser jeg ihvertfall  ikke noe til etterslep.

 

Angående skjermvalg: Se ikke bort fra at den matte WXGA har sine fordeler.. (jeg er helt fornøyd med min). Ingen imponatorskjerm, men en god bruks-skjerm. Maskinen har DVI ut, så til evt kritisk grafisk bruk kan man jo koble til en monitor av høyeste kvalitet.

 

Et tips til dere som staks går igang med å reformatere og installere XP på nytt: En viktig ting å få med når man skal installere drivere er det som heter Dell Notebook System Software, eller noe slikt. Det sørger for at mer enn bare den helt grunleggende funksjonalitet er tilgjengelig. Dell anbefaler til og med at man installerer det FØR man installerer brikkesett drivere (sier de på notebookforums.com). De viktigste av de andre driverne er jo mer opplagte...

 

Den originale disken inneholder ikke bare en, men to skjulte partisjoner. Den minste er "diagnostics tools" som man kan kjøre før OS lastes. (kan saktens også kjøres fra driver CD)

 

ja det er etterslep, du merker det veldig i quake3.. hvor ting beveger seg samtidig som du beveger deg RASKT!

 

du ser det best yellow/red ammor

og jeg spiller med lav oppløsning skal treffe det jeg sikter på :p

skal ikke forvsinne i en pixel :p

Endret av MKE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...