Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Du må bruke en Pentium M-prosessor med 400 eller 533 Mhz FSB. Disse fåes i maks 2.26Ghz.

 

 

http://cgi.ebay.com/NEW-INTEL-PENTIUM-4-M-...1QQcmdZViewItem

 

Dette er jo en pentium m med 533 Mhz FSB, kan denne brukes?

 

 

Denne kan brukes:

 

http://cgi.ebay.com/Intel-Pentium-M-DOTHAN...1QQcmdZViewItem

 

Har selv bestillt en lik en fra Statene, kom på rundt 200,- med frakt å alt.

 

 

Har også kjøpt ett mini pci Bluetooth kort da jeg ikke har bluetooth i min, i min lå kabelen klar så det er bare kortet som mangler:

 

http://search.ebay.com/search/search.dll?f...&category0=

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
jeg kjøpte ny ram til PC-en 2x2gb ram.

 

Når jeg har begge brikkene inne så starter ikke PC-en, har prøvd å starte PC-en med bare en av brikkene, og da funker alt fint..

 

Vil det si at den ikke støtter mer enn 2gb ram?

 

 

Lever tilbake begge brikkene å kjøp deg heller 2 på 1gb hver, da jobber maskinen mye bedre enn med 1 på 2gb, dessverre så støtter ikke Biosen mer enn 2gb og tviler på at Dell komer til å lage noen ny Bios til denne maskinen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

haha, kom over denne tråden igjen :) kjøpte en slik maskin for 3 år siden, og den er en kjær traver for meg :)

 

fungerer fortsatt utmerket, men har merket at den av en eller annen grunn har blitt mye tregere i det siste. ikke lenge siden full formatering og reinstallasjon heller :/

 

tenker det er harddisken.. den er jo ikke den kjappeste akkurat.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har en inspiron 9300 med 100gb hd, vet ikke om den er på 5400 eller 7200rpm, men kunne godt tenke meg og oppgradere denne, vet jo at det er IDE, men har veldig lyst til å sette inn en SSD disk :D

Noen som vet om det finnes noen overgang eller noe?

Kunne godt ha tenk meg noe som er kjeppere enn den jeg har nå :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 6 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Heisann :-)

Sitter fortsatt med min Inspiron 9300, med 1,86ghz, og 1 gb RAM. Skulle gjerne kjøpt ny laptop, men som student begrenser det seg økonomisk, gitt... *grøsse*

 

Sitter og pønsker ut muligheter for upgrades! Har bestilt to nye Kingston ValueR DDR2 SO-DIMM PC5300 1GB fra Komplett, i alle fall. Så er et skritt på vei. ^^

 

Hvor/hvordan finner jeg ny prosessor til Inspiron 9300? Hørte noen har funnet brukt, helt opp mot 2,6ghz? Er det fortsatt muligheter for å få tak i noe slikt?

 

Tror ikke jeg bryr meg med å fikse ny harddisk (selv om den eksisterende er knøttliten), leker med tanken på å formatere igjen, for så å installere Linux på ene partisjonen, og W7 igjen på den andre. Anskaffet ny ekstern hardddisk i samme slengen som RAM'en, så bør hjelpe på lagringsbehovet i alle fall, for ordens skyld; LaCie Desktop 1TB By Neil Poulton Black.

 

Takk på forhånd for sårt tiltrengte tips... ;)

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar

Mhm, sikkert ikke dumt. Pc'en min blir ikke akkurat en gaming-pc med det første, haha. (Stasjonær om et par år igjen, tenker jeg.) Får se om jeg snubler over en brukt 2ghz eller evt 2,4 i sommer, uten at jeg gjør en stor greie ut av å forsøke å anskaffe. Temperatur er allerede en liten issue, faktisk. Skal forsøke å fjerne støv igjen, forhåpentligvis hjelper det noe...

 

Tips mht valg av SSD på Komplett? :innocent: Sjekket litt, og funnet noen alternativer, men er noe usikker mht kompatibilitet... Har god koll på stasjonære pc-er, men ikke laptoper, gitt.

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar

Ingen tips på PATA disker. Sorry.

 

Sjekk på tråden for lagringsmedier her på diskusjon.no et sted.

Du trenger en 2.5 tommers med PATA grensesnitt. Gullars tror jeg har mange anbefalinger.

 

Men jeg putta en intel SSD (SATA) inn i min xps 1530, og skavet av minst 20 sekunder på oppstart. I tillegg så står viftene ofte stille så maskinen er helt stille store deler av tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...