Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg betalte 16200kr for min

 

med det var under frifrakt og dobbel minne tilbud

var rundt 23mars :=)

 

 

bestilte også med 4 porter usb med fikk 6 !

i starten lurte jeg på om en annen kunde har hatt maskinen siden jeg fikk den før jeg skulle :ermm:

men den er iallefall helt rå er storfornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar

Snask

 

Jeg sitter fortsatt og venter på min Inspiron 9300 maskin.

 

Jeg bestilte min den 04.04, med disse spesifikasjonene:

 

 

 

*copy paste*

Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)

No Floppy Drive Option

60GB (7,200rpm) IDE Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)

256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI- Express x16

 

Dette betalte jeg kr: 16.059.19 for. Inkl frakt.

 

Husker ikke helt hva slags tilbud som gjaldt, men det var iallefall dobbel ram (gikk inn via basispakkene, og endret på "medium" tilbudet)

 

Da vet alle dere der ute hva det er mulig å få prutet prisen ned i (dette er det billigste oppsettet med disse spesifikasjonene jeg har sett oppført i denne tråden)

 

:thumbup: -To Live Is To Die- :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette betalte jeg kr: 16.059.19 for. Inkl frakt.

 

Da vet alle dere der ute hva det er mulig å få prutet prisen ned i (dette er det billigste oppsettet med disse spesifikasjonene jeg har sett oppført i denne tråden)

Yes, godt jobbet. Til alle dere andre: Som jeg har sagt til det kjedsommelige: Du får mye bedre tilbud av en selger enn du får på web. Det er forsåvidt rimelig, det er den eneste måten det kan forsvares å ha selgere for privatmarkedet. Ellers ville jo folk ringt selgerne bare for å få informasjon, og så ville de sagt takk for praten og bestilt på web istedet for å få gratis printer og alle de andre webtilbudene. Altså hadde selgerne ikke fått provisjon.

 

Dette gjelder selvsagt spesielt for Dell som har egne selgere. De produsentene som selger gjennom forhandlere, men også har en webshop, for eksempel Apple, kan gjerne være billigere på nettet. Da må selgerne konkurrere med "value added" og service, og du skal være en god gammel kunde for å få superpriser i forhold til web.

 

Ellers gjelder prinsippet om pruting hos mange forhandlere. Jeg fikk et betydelig avslag på min Acer også når jeg kjøpte den. Men dealen på min XPS2 var nok en av de bedre. Bare 4 dager igjen til den kommer nå!

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Får håpe jeg får noe liknende den prisen, men jeg er en elendig pruter.

Hva skal jeg si? :!:

Det jeg prøvde var å antyde at prisen var litt høy. Sa at jeg måtte avente til jeg fikk litt mer penger og at jeg skullle sjekke litt mer rundt på markedet. Da fikk jeg med en gang tilbud om alternative nedbetalings metoder, noe som er ganske så uaktuelt.

Så jeg skulle også likt å høre hva folk bruker for slags knep, men tviler på at det er noen fasit. (Kan også tenke meg at det er det finnes selgere fra Dell som tar seg en tur innom forumet iblandt også... :hmm: )

Lenke til kommentar
(Kan også tenke meg at det er det finnes selgere fra Dell som tar seg en tur innom forumet iblandt også... :hmm: )

Det virket ikke sånn på "min" selger, men kanskje han bare lot som ingenting... ;)

 

Geir :)

Ikke veit jeg.

Men jeg kan tenke meg det er litt forskjell mellom hver enkelt selger, så jeg skal nok gjøre et forsøk til :yes:

Lenke til kommentar
Snask

 

Jeg sitter fortsatt og venter på min Inspiron 9300 maskin.

 

Jeg bestilte min den 04.04, med disse spesifikasjonene:

 

 

 

*copy paste*

Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)

No Floppy Drive Option

60GB (7,200rpm) IDE Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)

256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI- Express x16

 

Dette betalte jeg kr: 16.059.19 for. Inkl frakt.

 

Husker ikke helt hva slags tilbud som gjaldt, men det var iallefall dobbel ram (gikk inn via basispakkene, og endret på "medium" tilbudet)

 

Da vet alle dere der ute hva det er mulig å få prutet prisen ned i (dette er det billigste oppsettet med disse spesifikasjonene jeg har sett oppført i denne tråden)

 

:thumbup: -To Live Is To Die- :thumbup:

ja jeg kunne spare 200 kr om jeg bare tok mus matte

men la ikke merke til musen før etter jeg hadde bestilt

 

idag så må du ha mus what so ever... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Lurer på oim jeg kan få samme oppsettet uten dvd-brenner til 15.000,- da så kan jeg kjøpe enda en 1024mb rambrikke :dribble:

 

Var dette bestilt via web eller prutet på telefon? NOEN TIPS? :D

 

Jeg skal kjøpe en rambrikke til, men ikke hos dell...de er svindyre...de dyra! Jeg bestilte dette via web (tenkte egentlig ikke så mye over saken da jeg så tilbudet jeg greide å snekre sammen), men jeg kunne sansynligvis fått det litt billigere via en selger på tlf som en vis type sa her :glise:

 

Noen som har noe godt forslag til en grei bæreveske til denne laptopen? Skal bare ha noe å bære det i!

Lenke til kommentar

Det er mulig å oppgradere minne, prosessor og hd på 9300, men skjermkort er det som jeg har skjønt det ikke mulig å oppgradere. Noen som kan anslå ca hvor lang tid det tar før gf6800 256 på I9300 er "for gammelt".

 

Ikke mulig selvfølgelig med et korrekt svar her, men jeg er interessert i å høre alle synspunkter på dette. :roll:

Lenke til kommentar
Ikke veit jeg.

Men jeg kan tenke meg det er litt forskjell mellom  hver enkelt selger, så jeg skal nok gjøre et forsøk til :yes:

Hvordan pris endte du opp med da?

Fikk faktisk aldri noen sluttpris, dvs. at jeg aldri la frem noen konkrete forslag på maskin.

Det jeg spurte om var om det var mulighet for å fjerne noen av alternativene man ikke trenger, som f. eks. works. Men det var ikke mulig for det lå inne uansett.

I og med at jeg ikke har spurt om en sluttpris på et produkt kan det bli litt feil fra min side å uttale meg om pruting per telefon. :no:

 

Men jeg fikk et intrykk av at det ikke var så mye å hente, og selgeren sa at jeg ville få samme pris både på nett og telefon. (Noe jeg ikke skjønner da noen av tilbudene bare gjelder på nett)

 

Jeg skal i alle fall ringe Dell imorgen, og prøve med et konkrtet forslag på maskin. Får jeg et bedre tilbud enn på nettet slår jeg kanskje til. Får se på det imorgen.

Uansett skal jeg komme med en rapport i morgen! :)

Endret av password
Lenke til kommentar
Obs! Oppgrader til UXGA-skjerm. Det vil du ikke angre på. Dessuten kan du da pisse på alle som disser deg for å ha en "stor og klumpete" laptop. ;)

Hva er så mye bedre med UXGA, er den mindre enn den originale?

Forskjellen er at den "originale" bare har XGA+(1440x900) oppløsning, imens den oppgraderte skjermen har UXGA (1920x1200) oppløsning. Størrelsen er identisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...