Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Har begynt å føre opp en slags statistikk på prisene hos Delll, for å se hvor mye det ene tilbudet lønner seg i forhold til det neste osv..

For noen dager siden hadde jeg satt opp et forslag med lite ram,256, hvor jeg da hadde tenkt å kjøpe 1024 brikke fra komplett. Prisen blei da medregnet det ekstra minnet fra komplett ca. 17900 kr.

Nå når det er "tilbud" på ram får jeg etter mine beregninger en totalpris på 17646 kroner , altså den samme konfigurasjonen, men nå med ram fra Dell. Ca. 2-300 kroner billigere.

 

Mulig jeg har huet mitt på en annen planet, men for meg virker det som om det går nesten op i opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal ikke uttale meg for mye om noe jeg ikke veit helt sikkert, men såvidt jeg har fått med meg, har Tom Waits vært Dell kunde i 13 år, så det kan jo kanskje gjøre saken noe annerledes.

 

Jeg har selv prøvd å prute per telefon. Jeg var da bestemt på ikke å kjøpe der og da, så jeg tenkte jeg kunne prøve meg fram litt. Men det var ikke så lett da i alle fall. ( Nå egner vel jeg meg best som pruter i utlandet da :roll: )

Lenke til kommentar
:!:

 

tom waits for alice, hvordan skal jeg gå fram for å få den billigst mulig? ;):dribble:

Gi meg prosenter av rabatten, så ringer jeg for deg! :!:

 

Nei, jeg har ikke noen oppskrift, bare ta tiden til hjelp og føl deg fram på hvor smertegrensen går for selgeren. Jeg har et inntrykk at det ikke går på enkeltkomponenter, men på % av totalpris. Jeg forsøkte meg med "sleng med ryggsekken eller dobbelt RAM" etc, men det fungerte ikke så veldig godt.

 

Ja jeg har vært kunde i 13 år, men når jeg prøvde det argumentet så kom han bare trekkende med kunder type Hydro som kjøper noen tusen maskiner i slengen. (Var ikke nødvendigvis Hydro han siktet til, han nevnte ikke navn, bare et eksempel fra min side.)

 

Lykke til!

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Mener å ha lest at forkjellen mellom 4200 og 5400 er en god del større enn 5400 og 7200. Hvor stor støyforskjell er det mellom 5400 og 7200, og likeledes hastigheten?

Skal bruke pc'n i lesesal, så den bør helst være mest mulig stillegående.

Noen som kan si noe om dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at forkjellen mellom 4200 og 5400 er en god del større enn 5400 og 7200. Hvor stor støyforskjell er det mellom 5400 og 7200, og likeledes hastigheten?

Skal bruke pc'n i lesesal, så den bør helst være mest mulig stillegående.

Noen som kan si noe om dette? :hmm:

Tviler på at 7200rpm disk er noe problem, de lager bare litt mer 'knatring' når den jobber enn de andre diskene.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha Fredrik, knatrelyd er jo ikke så ille. Nesten litt koselig lyd :roll: . Det er susing jeg er mer mekymra for. Begynner å nærme meg bestillingsknappen nå, tolmodigheten renner ut. Men man kan vel ikke la den barnslige lyst dominere. Skal sjekke ut neste ukes tilbud tenker jeg.

 

Noen flere som har noen erfaringer med Inspiron9300?

Lenke til kommentar
Takk skal du ha Fredrik, knatrelyd er jo ikke så ille. Nesten litt koselig lyd :roll: . Det er susing jeg er mer mekymra for. Begynner å nærme meg bestillingsknappen nå, tolmodigheten renner ut. Men man kan vel ikke la den barnslige lyst dominere. Skal sjekke ut neste ukes tilbud tenker jeg.

 

Noen flere som har noen erfaringer med Inspiron9300?

Spørr sven-o, han har 60gb 7200rpm. :)

Lenke til kommentar

Harddisken er ganske stille til å være 7200, men susingen er tilstede. Man legger merke til den når ingen av viftene går.

Jeg er allikevel sikker på at ingen vil føle seg brydd dersom du bruker den under forelesning.

 

Jeg ville ikke ha byttet tilbake til 5400 i ettertid. Foretrekker en skikkelig rask disk fremfor en som er helt stille.

 

 

Edit: Ach, en leif! :nei:

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Fikk 9300'n i dag og er storfornøyd!! Lekkert design...stor men ikke veldig tung.

Fantastisk skjerm, sinnsyk støysvak og rå ytelse!

 

Jeg bestemte meg for å kun ta med 256x2 MB RAM (fikk den ene gratis) Dersom det viser seg å bli for lite, så kjøper jeg en Kingston 1024 brikke senere.

 

Jeg kjøpte en bæresekk (Planet 21) og PC'en glir rett ned i. God er den å ha på ryggen også.

 

 

Et lite tips når det gjelder kvaliteten på grafikk (web). Denne ser dårlig ut selv om oppløsningen er satt til 1900x1200. Jeg fikk et råd om å avinstallere et program som heter Dell QuickSet (tror det var navnet)....så gikk jeg inn på skjerminnstillingene (avansert) og satt PPT innstillingen fra 120 til 96. Nå vises grafikken slik den skal :)

 

Kan anbefale denne PC'en uten problemer - du vil ikke angre :)

 

Er det noen som har tips om programmer / Tweaks som kan forbedre maskinen uten å skade den?

 

Party On!!

Lenke til kommentar

Har en kompis som har denne maskinen. Jeg var lang i maska da han viste meg hl2 i 1900x1200 eller no oppløsning, med alt på max!!!

 

Hvis man ringer dell, kan man bytte ut diverse tilbud med andre.

feks. gratis printer til dobbel ram.

 

Skal også være godt mulig å prute, men ikke krev noe!

Prøv heller og vinkle det ala; nei, tror det blir for dyrt. Jeg hører at man før mer maskin for pengene for en cl56 eller noe. Da skal du se det blir fart i sakene!

 

Uansett.....knallmaskin, med den deiligste skjermen jeg har sett! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja nå må det bli InspironDude :)

Sony får man jo ikke tak i her i Norge (med noen få unntak)....så da ble det Dell.

 

Jeg betalte vel litt over 14K + mva. Da fikk jeg med bæreveske + ekstra batteri. Så den kom vel på 18 000 ink.mva. Firmaet betalte.....så det slapp jeg :)

 

Da kom den med 1.86 Mhz Prosessor og 1 GB RAM, 80 5400 disk og selvfølgelig 1900x1200 skjerm.

 

Party On! :cool:

Endret av VaioDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...