Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

Money Off 1000 (2 stk ;))

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (1x1024)

60GB (7,200rpm) IDE Hard Drive

Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery (Optional Upsell)

256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI-Express x16

Fixed Internal 8X DVD / 24X CD-RW Combo Drive with Software

 

kr 16.413,- :roll:

Når og hvor var det du fikk denne prisen, med money off og greier??? :hmm:

På telefon med selger :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lynott: Husker ikke helt, men jeg er ganske sikker på at det er en windows cd. Alt dell-mølet ligger på egne cd'er, og må ikke installeres om du ikke ønsker det.

 

La igjen alle cd'ene hjemme i norge, så jeg måtte laste ned en windows cd(det er vel lovlig så lenge jeg eier en lisens ;) ), men jeg er temmelig sikker på å ha sett en windows cd blant alle som fulgte med. Det faktum at dell-mølet som nevnt faktisk ligger på egne cd'er burde i seg selv bekrefte dette.

Lenke til kommentar
Medfølgende OS på Inspiron 9300:

 

Er det en "ghost", eller er det en unik windows cd, slik at jeg kan innstallere OS'et uten en masse ekstra "tull" fra Dell? Er det en egen dedikert driver cd, slik at jeg senere kan innstallere kun windows, og evt nye oppdaterte drivere?

 

Lurer på om det er noen vits å  kjøpe med Pro versjonen basert på dette.

 

Lydkortet: har det støtte for bass og diskant, eller må man da til med et pcmcia kort?

 

tnx in advance

 

lynott

Ja, jeg kan bekrefte det som sven-o sier. Det følger med en OEM XP CD som tillater deg å gjøre en vanlig XP installasjon, mens drivere og programmer ligger på egne CDer. Dette XP er ferdig aktivert for maskinen, og vistnok for alle Dell maskiner. (men kan tydeligvis installeres på andre maskiner, bare at det da må aktiveres).

I tillegg kan du kjøre en full recovery fra en skjult partisjon på den medfølgende HD, og da får du alt tilbehøret. (det er nå ikke så vanskelig å fjerne det verste, og jeg har for min del kommet til at den da ikke er noe "langsommere" enn om du reinstallerer fra grunnen, men det er altså en hel liten ryddejobb).

Lydkortet er veldig enkelt. Det er ingen mulighet for å justere diskant og bass, bortsett fra at "subwoofer" nivået kan reguleres separat.

Enkelter har forresten klaget på susing ved bruk av hodetelefoner. Jeg har for det meste hatt koblet til et eksternt stereoanlegg via denne utgangen, og det lyder helt OK. Samme vil jeg si om et par Sennheiser hd545 hodetelefoner, og jeg har ikke registrere susing eller andre uhumskheter ved bruk av disse (muligens fordi følsomheten ikke er blandt de høyeste?).

Lenke til kommentar

sven-o og ols; snakket med en selger i dag. Vedkommende påstod at Dell ikke lenger sendt ut cd for OS, og at dette kun lå på den skjulte partisjonen. *Confused*

 

Well, spiller ingen trille. Fikk et godt tilbud på topp config og slo til. Xp pro fikser jeg selv, og skjulte partisjoner er til for å fjernes :)

Lenke til kommentar
IC7STORM, hvordan konfigurasjon skal du ha på pc-en? og du, fjern linken til auksjonen din i signatur, ellers blir mod sur!

 

- Fredrik :)

Fiksa sig! :)

 

Jeg skal ha:

 

*Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

*1024MB 533MHz DDR2 RAM (1x1024)

*60GB (5400rpm) IDE harddisk

*256MB NVIDIA®

*Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort

*Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

*17" UltraSharp™ WUXGA

*Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

*QuickSnap™ LCD Cover - Carbon Fibre

*Dell Wireless 4350 Access Point

 

Foreløpig. Skal sjekke i neste uke etter evt snacks-tillegg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...