Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt min 9300 i litt over 2 uker nå. Da jeg ringte og bestilte satt dama bare og fylte ut bestillingen på nettet for meg, så hun kunne ikke trikse med verken priser eller utstyr mer enn jeg kunne på nettet.

 

Finnes skjermen uten det fine blanke belegget? Min virker så matt.

 

Har prøvd å klokke skjermkortet, men kom bare til 370/820, dere klarte 401/685 og fikk mye bedre i tester. Dårlig gjort, får prøve igjen.

 

Jeg la inn XP MCE 2005 med en gang jeg fikk den, det var alt for mye DELL software på den fra før. FUngerer utmerket.

 

Så, har hørt noen rykter om at 1.86 versionen er lett å overklokke til minst 2 GHz, og at den trenger mye mindre strøm på 1.86 enn det den får, så en kan lett senke temp og støy og alikevel være dønn stabil. Skal finne ut av det til uka. Men er det noen som har klart å klokke sin 9300? Sleit meg gjennom en heftig søkerunde på google og kom frem til at jeg trenger et program som støtter oc i windows (softfsb/cpufsb) men ingen av de støtter PLL: Pericom PI6C410M som sitter i 9300. Noen som vet råd?

 

Angående Go 6800, noen som vet om det finnes noen softmod til den?

Lenke til kommentar

WXGA+ skjermen til i9300 er ikke "glossy".

 

Eneste måten å overklokke cpu i i9300 er å kjøpe f.eks en 1.6/400 og dekke til bsel0 pinnen med neglelakk så hovedkortet ikke ser at dette er en cpu med 400mhz fsb og kjører den på 533mhz fsb, da får du en 2.13/533 til 1600kr. :yes:

 

Skal selv bestille min i morra med 1.6/533 cpu, selge den, kjøpe 1.6/400 som skal kjøres på 2.13/533. :evil:

 

Finnes så vidt jeg vet ingen softmods til i9300, men det klokker visstnok ganske bra. :yes:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Noen her som har målt dB<A> ved alle vifter (bare èn vifte?) ved full drift? Lager harddisken noe lyd?

Jeg har ikke måld db, men etter min mening støyer ikke viftene spesielt mye. Viftene suser selvsagt, men jeg klarte lett å sovne med maskinen på sist natt. En meter fra hodet mitt :)

 

Harddisken min, (60 GB 5400) lager noe lyd. Men den legger jeg ikke merke til hvis jeg ikke tenker på den. Den blir overdøvet av både tastatur- og museklikking...

Lenke til kommentar

Ved å bytte ut kjøleettellerannet på skjermkortet til AS5 senket jeg temperaturen 5 grader i windows og 10 i aquamark03. Var lett og enkelt å bytte.

 

Hvis du setter opp WLAN så sørg for å sikre det, fra Hjerkinn til Lillestrøm fant jeg 74 WLAN nett og litt under halvparten var sikra, resten er oppe til alle.

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Hvis du setter opp WLAN så sørg for å sikre det, fra Hjerkinn til Lillestrøm fant jeg 74 WLAN nett og litt under halvparten var sikra, resten er oppe til alle.

Jo, hadde vært en ide. Har en nabo her som har wlan på sin bærbar.. Ikke bra. Tror du det er stabilt mellom murvegger? Her som jeg sitter nå, er det 2 vegger mellom meg og dsl-modemet. Tenkte jeg skulle sette antenna et annet sted i huset, slik at jeg får det stabilt på soverommet mitt. ;)

 

-John :)

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...