Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Sven-O, kan ikke du si noe om dette så mange prater om, dette med den "blanke" overflaten til lcd'en på 9300? Blir det mye gjenskinn fra lys på skjermen?

Enten skryter folk uhemmet av skjermen, eller så er den helt ubrukelig.

 

Har jo allerede bestilt maskin, men er litt lenge å vente kanskje i 3 uker....Gleder meg som en unge og holder på å

:wallbash:

Endret av password
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Password:

 

Når den gjelder skjermen er nok jeg en av de som skryter uhemmet. :p

 

Positivt: Dens styrke er fargegjengivelse. Overflaten gir mer liv i fargene, og mørke farger, spesielt svart, blir ikke så blasse som de ofte oppfattes på matte skjermer. Kan ikke sammenliknes med den gamle dell'en jeg hadde.

 

Negativt: Noe mer refleksjon, men ikke så mye som man skulle tro. Jeg sitter i et lite rom fullt av vinduer hele dagen, og det er ikke noe problem. Om solen skinner rett på skjermen blir det kanskje værre, men da ville man fått problemer med en matt skjerm også. ;)

 

Konklusjon: Jeg ville IKKE ha byttet tilbake til matt skjerm. Spesielt ikke når jeg setter 9300'n min ved siden av powerbook'en(17") til dama.

Du får nesten bare gjøre opp din egen mening om tre uker. :thumbup:

 

 

GLED DEG! :realmad::yes:

Lenke til kommentar
Hvor høy oppdateringshastighet er det på 9300 WUXGA? I ms?

skjermen er neppe noe super rask skjerm...

spiller du quake3 så er den ikke bra nok om du er kresen

cs går greit og aq2..

 

men det kommer rifter i bilde..

 

 

 

world of warcraft og slike spill går veldig bra

og spill som warcraft3

 

 

 

 

merker ikke noe spessielt glinsing andre merker som feks packardbell glinser mye mer.

Lenke til kommentar
Password:

 

Når den gjelder skjermen er nok jeg en av de som skryter uhemmet. :p

 

Positivt: Dens styrke er fargegjengivelse. Overflaten gir mer liv i fargene, og mørke farger, spesielt svart, blir ikke så blasse som de ofte oppfattes på matte skjermer. Kan ikke sammenliknes med den gamle dell'en jeg hadde.

 

Negativt: Noe mer refleksjon, men ikke så mye som man skulle tro. Jeg sitter i et lite rom fullt av vinduer hele dagen, og det er ikke noe problem. Om solen skinner rett på skjermen blir det kanskje værre, men da ville man fått problemer med en matt skjerm også. ;)

 

Konklusjon: Jeg ville IKKE ha byttet tilbake til matt skjerm. Spesielt ikke når jeg setter 9300'n min ved siden av powerbook'en(17") til dama.

Du får nesten bare gjøre opp din egen mening om tre uker.  :thumbup:

 

 

GLED DEG!  :realmad:  :yes:

Takk skal du ha ;) Noe vanskelig vanskelig å bedømme en skjerm på en skjerm,

men såvidt jeg kan se ser den grym ut Fredrik :cool:

Ja jeg gleder meg meget, meget mye!!! :yes:

Har selv ikke et spesielt trent øye når det gjelder skjermer, så jeg blir sikkert fornøyd, og jeg var mest redd for at lys fra omverdenen skulle dominere skjermen

Endret av password
Lenke til kommentar

MKE, hvis du spiller de mest krevende spill med WUXGA skjermen med full oppløsning og alt på, vil vel antagelig selve skjermkortet komme til kort. Det er mange pixler å flytte på. I testen av dette på Toms Hardware mener man jo også at noe nær WXGA oppløsningen er "the sweet spot" til krevende spilling. Jeg tviler ihvertfall på at det er selve skjermens responstid som er begrensningen, ellers ville du vel sett etterslep i lavere settinger og i enklere men raske spill også. (gjør du det?). Har ikke sett andre klager på lav responstid i utenlandske forumer. Jeg kan selv av erfaring bare uttale meg om WXGA skjermen, og der ser jeg ihvertfall ikke noe til etterslep.

 

Angående skjermvalg: Se ikke bort fra at den matte WXGA har sine fordeler.. (jeg er helt fornøyd med min). Ingen imponatorskjerm, men en god bruks-skjerm. Maskinen har DVI ut, så til evt kritisk grafisk bruk kan man jo koble til en monitor av høyeste kvalitet.

 

Et tips til dere som staks går igang med å reformatere og installere XP på nytt: En viktig ting å få med når man skal installere drivere er det som heter Dell Notebook System Software, eller noe slikt. Det sørger for at mer enn bare den helt grunleggende funksjonalitet er tilgjengelig. Dell anbefaler til og med at man installerer det FØR man installerer brikkesett drivere (sier de på notebookforums.com). De viktigste av de andre driverne er jo mer opplagte...

 

Den originale disken inneholder ikke bare en, men to skjulte partisjoner. Den minste er "diagnostics tools" som man kan kjøre før OS lastes. (kan saktens også kjøres fra driver CD)

 

lynott: det er en del forvirring ute og går når det gjelder hva Dell leverer med av software. Amerikanerne synes å klage over manglende CD med XP. Til gjengjeld sier mange at de har fått en spesiell funksjon innlagt på den medleverte software: dvs man starter et program som automatisk brenner en XP installasjons CD. Programmet virker bare en gang! Jeg regner med at dette ikke gjelder maskiner levert i Europa, siden jeg fikk en ferdig XP CD. (men det skader jo ikke å sjekke før man sletter alt). Jeg ville ikke lagt for mye vekt på det en tilfeldig selger sier.

Jeg fikk en fullverdig XP CD sammen med min 9300 her i Norge, og har til og med brukt den og prøveinstallert XP på en Toshiba, uten problemer (men jeg fikk melding om nødvendig aktivering).

 

For min egen del har jeg beholdt harddisken fra Dell som en reserve. Har en ekstra hard disk "caddy" (skuff) med en annen hd montert (mer stillegående bl.a). Skuffen med hd kan trekkes rett ut, og vips inn med den andre på sekunder, om jeg vil bytte. (de to små festeskruene ser jeg ikke mye vits med, da skuffen sitter godt fast av seg selv). Den ekstra skuffen tok jeg fra en tidligere Dell modell, bare fjernet plastdingsen ytterst. Selve konnektordelen er den samme som sitter i andre Dell maskiner.

Lenke til kommentar

Tror nok at du belage deg mer ventetid enn en uke. Det tok nesten 3-4 uker før jeg fikk min sendt med Schenker, men jeg orket ikke vente på slutten og dro ned til lageret på borte ved Alnabru og hentet den der.

 

Edit: Trodde du mente høyere oppe at du ikke ville vente en uke :ermm:

Endret av toranv
Lenke til kommentar

Min XPS2 ble bestilt den 14., sendt fra Irland den 19, sto fast på grunn av helligdager i Danmark noen dager og kom til Oslo i går. I dag hentet jeg den på Linjegods her i Bergen. :)

 

Siden de bare kjører ut en gang om dagen måtte jeg ventet til i morgen kveld om jeg ikke hadde hentet den selv. Så leveringstiden fra bekreftet bestilling var altså 14 dager i mitt tilfelle.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...