Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørsmål angående maskinen:

 

*Bråker det når man bruker tastaturet?

Vet ikke, men sikkert ikke noe mer enn normalt, går sikkert bra å bruke den i timene. ;)

*Er lydkortet noe tess?

Nope, bare et standard lydkort. :/

*Blir den varm om man har den på fanget?

Det er vifter under, men denne er så stor at du lar lufta slippe ut mellom føttene. :)

*Noen som har en benchmark fra Aquamark '03, når maskinen er "fersk", og ikke klokket?

 

Benchmarks fra Notebookreviews.com:

STOCK CLOCK RESULTS (290/590):

3DMark03: 8065

3DMark05: 3322

Aquamark 3: 48813

UT2004 1024x768: 157fps

DOOM3 1024x768: 71fps

Far Cry 1024x768: 65

Far Cry 1280x1024: 60

HL2 BenchemallDemo 1024x768: 45fps

 

OVERCLOCKING RESULTS (401/685):

3dmark03: 10119

3dmark05: 4337

Aquamark3: 60,524

UT2004 1024x768: 161fps

DOOM3 1024x768: 83fps

Far Cry 1024x768: 64

Far Cry 1280x1024: 63

HL2 BenchemallDemo 1024x768: 43fps

 

- Fredrik :)

Lenke til kommentar
*Blir den varm om man har den på fanget?

Det er vifter under, men denne er så stor at du lar lufta slippe ut mellom føttene. :)

Søtt av deg å komme med så mye erfaringer uten å ha maskinen selv. :D

Vifte under sier du? Ikke på min i9300. Med mindre jeg har sett skikkelig feil i løpet av de to månedene jeg har hatt den. På min er viftehullene på sidene av maskinen.

Lenke til kommentar
en hva skal jeg velge? Kjøpe en 7,2k-rpms-disk fra Komplett, eller er 5,4k-disken rask nok?

Dell bruker hitachi disker. Styr unna! Ta med det billigste disken fra dell, og kjøp heller en samsung spinpoint. De er mer driftsikre OG stillere enn den dritten dell shipper.

Lenke til kommentar
Dell bruker hitachi disker. Styr unna! Ta med det billigste disken fra dell, og kjøp heller en samsung spinpoint. De er mer driftsikre OG stillere enn den dritten dell shipper.

Ok. Jeg har en 60gb Hitachi-sak fra dell. Personlig synes jeg den er skuddsikker! Mistet den i gulvet 2-3 ganger. + at den mangler en pinne i ide-kontakten.. :whistle:

 

-John :)

Endret av IC7STORM
Lenke til kommentar

Heldiggris!

Jeg har hatt to hitachi disker. Den første er dønn stabil, men støyer ut av en annen verden. Vi snakker kanskje 35dB med hvinende, høyfrekvent lyd. Min siste (7200rpm 60gb i 9300) kommer seg haltende gjennom hverdagen. Men det er bare spørsmål om tid før den kræsjer helt. Den støyer også langt mer enn samsungen min, men de to kan vel egentlig ikke sammenliknes, gitt at de opererer ved forskjellig rpm.

 

Både dell og ibm bruker hitachi, og etter å ha søkt litt på nettet etter folk i liknende situasjon som meg, kan jeg bare konstantere at dell og ibm har veldig mye problemer med disse diskene.

Lenke til kommentar

Altså... Den støyende disken er fra min gamle dell inspiron 2500. En 20gb 5400(?). Hehe. Om du ikke tror meg så skal jeg få tatt opp lyden så fort jeg er i norge. Du kommer til å bli overrasket. :yes:

 

Den nye 7200'n støyer ikke, men den er ikke like stille som en 5400.

Angående problemer med sistnevnte, kan du lese denne tråden.

 

Et raskt søk på google kan også bekrefte det jeg sier.

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er veldig overrasket over Dell idag!

 

På mandag, altå den 25.04 bestilte jeg min 9300. Først igår, torsdag, fikk jeg ordrebekreftelsen hvor det stod at forventet leveringsdato var 05.05. Men jaggu ringer det en kar fra UPC i dag tidlig, fredag 29.04, og sa han var rett rundt hjørnet!!! :dribble:

Må si det var en positiv overraskelse på en fredag! :thumbup:

 

Har akkurat pakket den opp, og startet den opp. Det er en lekker sak. Faktisk ikke så klumpete som jeg hadde forventet.

Men det er en ting jeg lurer på, og det er hvordan man bør stille inn skjermen for å få best mulig bilde. Kan f. eks. Sven-O, eller en som har denne maskinen svare på det?

Endret av password
Lenke til kommentar
Hmmm.. Gjorde ingenting jeg. En fresh xp-installasjon da jeg fikk den, og installerte de siste forceware-driverene fra guru3d.com. Er helt nydelig det. :)

 

 

Regner med at det blir en god helg! :D

Ok. Får prøve på den driveren. Synes bare skjermen er litt mørk i forhold til den jeg bruker nå.

 

Helga blir nok så god som gull ja!

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hmmm.. Gjorde ingenting jeg. En fresh xp-installasjon da jeg fikk den, og installerte de siste forceware-driverene fra guru3d.com. Er helt nydelig det. :)

 

 

Regner med at det blir en god helg! :D

Ok. Får prøve på den driveren. Synes bare skjermen er litt mørk i forhold til den jeg bruker nå.

 

Helga blir nok så god som gull ja!

:thumbup:

Hehe... Må jo bare si at skjermen forandret seg litt når den fikk strøm fra veggen.

Eller, den ble helt knall. :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis jeg bestiller min på mandag kanskje jeg får den på fredag da :dribble:

Kanskje kanskje... :yes:

Spørs sikkert litt hvor du bor. Jeg bor i rett utenfor Oslo. Og så har det kanskje litt med konfigurasjonen og varebeholdningen å gjøre. Selgeren jeg pratet med sa at det kunne ta litt lengre tid en vanlig tid, og hun anslå lev. tid til ca 2,5 uke. Men hun sa også at jeg kunne være ekstra heldig.

 

Men i alle fall har du noe å se fram til ;)

 

(Bare å sitte å glane på skjermen er nok for meg!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...