Gå til innhold

AMD lanserer dobbelkjerneprosessorer


Anbefalte innlegg

Synes ikke prisen var så avskrekkende, tatt i betraktning. En stk dualcore koster det samme som to stk singlecore. Ikke så rart :-) Det er jo produksjon av kjernene som koster. Dessuten, prisen vil nok synke med konkurransen. Tipper det blir hard AMD/Intel-konkurranse, ettersom mange har ventet på dualcore for neste oppgradering (inkl. meg selv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisene er veiledende til AMD sine distributører som forhandlere i sin tur handler fra. Større forhandlere som f.eks. Komplett handler nok direkte fra AMD slik at prisene vi forbrukere får vil ligge ganske nærme dette nivået. F.eks. så vil Athlon 64 X2 4200+ bli introdusert til en pris som ligger mellom dagens Athlon 64 3800+ og Athlon 64 4000+, altså et sted mellom 2988 og 4189 kroner ifølge prisguiden. Det er ikke dyrt synes jeg, spesielt når man tar hensyn til at både ytelsen og prisen er bedre enn 2 stk. Athlon 64 3500+ :)

Jeg forstår. Da ser jo dette ekstremt lovende ut. :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dette var meget interessant...

Likte det jeg leste om at dualcore AMD64 i prinsipp ikke trenger nytt HK samt at ett par av benchmark-resultatene var mildt sagt imponerende (og her blir det bedre når SW-produsenten klarer å optimalisere kode for dual-core).

Ser frem til teknologien når desktop-CPU og at prisene blir spiselige...

Konkurranse er en fin ting ser det ut til... :thumbup:

Lenke til kommentar

Selv om de ikke er ute i butikkene ennå, så virker det ihvertfall som Intel har en stor fordel på pris når det gjelder oss desktop-brukere. Vi får se om AMD tar til fornuften..

 

Det forundrer meg at det ikke er snakk om ddr2-støtte for AMD i forbindelse med denne lanseringen. De har jo mer eller mindre bekreftet at det vil komme etterhvert. Nå er det en stund siden jeg har sett på roadmapen deres, men de venter kanskje med dette til de går over på .65?

Lenke til kommentar
Selv om de ikke er ute i butikkene ennå, så virker det ihvertfall som Intel har en stor fordel på pris når det gjelder oss desktop-brukere. Vi får se om AMD tar til fornuften..

 

Det forundrer meg at det ikke er snakk om ddr2-støtte for AMD i forbindelse med denne lanseringen. De har jo mer eller mindre bekreftet at det vil komme etterhvert. Nå er det en stund siden jeg har sett på roadmapen deres, men de venter kanskje med dette til de går over på .65?

DDR2 kommer med Socket M2 som skal komme med 65nm ja... Q1 2006 er tidspunktet...

 

Intel hat vel foreløpig bare annonsert 8-serien med dual-core, og de koster rundt 10.000 kroner, så kan ikke se at de foreløpig har noen fordel...

 

Når det gjelder Socket 754 er jo Turion 64 prosessorene fra AMD til den socketen, så selv om det ikke er dualcore.

Lenke til kommentar
Husker jeg feil eller vil Pentium D være betydelig rimeligere, såfall de mid end modellene. Wow ting forandrer seg, før var det AMD som hadde de rimeligste CPUene som var brukbare.

Jeg er litt usikker, såvidt jeg her forstått legger AMD seg på frekvenser på dualcore som er helt oppe i toppmodellene for singelcore (2.4 ghz er vel 4000+-hastighet), AMD har rett og slett bare high-end-modeller, og Intel har tilsvarnede ikke bare mid-level-modeller (ytelsesmessig). Det er ihvertfall mitt inntrykk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Husker jeg feil eller vil Pentium D være betydelig rimeligere, såfall de mid end modellene. Wow ting forandrer seg, før var det AMD som hadde de rimeligste CPUene som var brukbare.

AMD har ikke lanset prosessoren i det segmenet...

 

Den billigeste Athlon X2 prosessoren kjærner med samme hastighet som 3500

 

Intel har ikke lansert Pentium D enda heller kun Extreme Edition 8-serien, så det er ikke noen offisielle priser der... Mulig AMD lanserer Athlon X2 med lavere hastigheter nå Intel lanserer Pentium D?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...